Bauhaus este termenul comun folosit pentru Scoala de Arta si Arhitectura Staatliches Bauhaus, care a functionat in Germania in perioada 1919-1933
In traducere libera, cuvantul inseamna ''arhitectura casei'' (din verbul german ,,bauen'' - ,,a construi'' si substantivul ,,das Haus" - ,,casa")
Stilul Bauhaus a avut impact asupra arhitecturii prin modul in care au abordat problema designului. Dorinta de a se rupe de traditie si de a dezvolta un stil foarte modernist a avut ca punct de pornire intentia designerilor (profesori si studenti) de a integra arta, tehnologia si mestesugul in schitele lor si de a ignora filosofia de design existenta deja.
Scoala de arta Bauhaus a functionat in trei orase diferite (Weimar: 1919-1925, Dessau: 1925-1932 si Berlin: 1932-1933) si s-a aflat sub conducerea a trei directori si arhitecti in acelasi timp (Walter Gropius: 1919-1928, Hannes Meyer: 1928-1930, Ludwig Mies van der Rohe: 1930-1933). Aceste schimbari de directie si locatiile diferite au atras dupa ele, evident, modificari constante in zona punctelor de interes abordate, a tehnicilor folosite, profesorilor si politicii
Walter Gropius 1883 - 1969 Hannes Meyer 1889 - 1954 Ludwig Mies van der Rohe 1886 - 1969
Scoala de Arta Bauhaus din Weimar 1919
Scoala de Arta Bauhaus din Dessau 1925 - 1932
Muzeul Bauhaus din Berlin
Scoala a aparut in urma fuziunii dintre Scoala de Arte si Mestesuguri din Weimar si Academia de Arte Frumoase din acelasi oras. Majoritatea obiectelor realizate in ateliere au fost vandute in timpul Primului Razboi Mondial. Gropius a dorit sa creeze un stil arhitectural care sa oglindeasca aceasta noua perioada. Conceptia sa asupra arhitecturii si modului in care trebuiau sa arate obiectele se reunea in jurul cuvintelor ,,functional" si ,,ieftin" si trebuiau sa se preteze la productia in masa. Cu toate astea, stilul Bauhaus priveste arhitectura ca pe un ,,spatiu",nu ca pe o ,,masa".
Germania nu dispunea de materie prima la fel de mult ca Statele Unite sau Marea Britanie, motiv pentru care s-a bazat pe forta de munca si pe capacitatea de a exporta bunuri inovative si de calitate. Prin urmare, era mare nevoie de designeri si de un nou mod de educatie artistica. Filosofia scolii declara, pur si simplu, ca artistul trebuie sa fie educat sa lucreze cu industria
Referatul contine informatii despre curentul modernist "Bauhaus" de la inceputul secolului al XIX-lea
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.