Lucrarea asociaza si confrunta, deopotriva, ideile recente ale sociologiei cu problemele clasice ale etnologiei. Autorul analizeaza din perspectiva comparatista si istorica domeniul antropologiei religioase, credintele si miturile, sarbatorile, riturile si ritualuril de posedare. O atentie deosebita este acordata magiei, vrajitoriei, samanismului si dinamicii religioase in general. Domeniul antropologiei religioase: -Religia si sacrul; -Figuri ipotetice ale religiei primitive; -Scurt istoric al antropologiei religioase. In acest capitol se urmareste :intelegerea cu ajutorul etimologiei si al unor definitii din ce in ce mai precise sensul cuvintelor" religie" si "sacru", repunerea in discutie a unei serii de prejudecati legate de "mister" , "revelatie" , "monoteiesm" , "evolutie sociala" , prezentarea obiectului, subiectului, modalitatilor de expresie si functiilor religiei si intelegerea ambiguitatii sacrului si caracterul variabil al acestuia de-a lungul istoriei si de la o cultura la alta. In multe siocietati traditionale termenul de "religie" nu are echivalent, intrucat institutia nu exista ca Biserica, ci este incastrata in ansamblul socialului. Pornind de la un sentiment, de la o idee, de la o aspiratie, nu putem spune nimic despre existenta reala, in afara constiintei noastre, a vreunei entitati divine, oricare ar fi ea - altminteri, orice ar putea fi interpretat ca manifestare a nei forte supranaturale. Toate religiile se considera revelate, nu numai religiile Cartii. Si orice credinta isi fabrica dovezi. Distinctia dintre sacru si profan (problema recenta) difera enorm de la o religie la alta.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).