Etnie Fara Grup

Extras din referat Cum descarc?

Scopul in aceasta lucrare nu este de a aborda definita cauzala a conceptului de grup. Este de fapt vorba de abordarea unei consecinte a ceea ce se numeste folosirea conceptului de grup in studiul etniilor, a rasei si natiunilor, si in special in studiul despre conflictele etnice, rasiale si nationale. Roger Brubacher numeste aceasta-grupism: tendinta brusca de a diferentia grupuri discrete, omogene interne si externe, marginite drept componente de baza ale vietii sociale, si ca fiind protagonistii principali in conflictele sociale dar si unitati fundamentale de analiza sociala. Din acest punct de vedere reiese ca grupismul este acea tendinta de a trata grupurile dupa etnie, nationalism si rasa. Autorul se refera la tendinta de a concretiza aceste grupuri, vorbind de exemplu de sarbi, croati, musulmani si albanezii din fosta Iugoslavie, de catolici si protestanti in Irlanda de Nord, de evrei si palestinieni in Israel si teritoriile ocupate de turci si kurzi in Turcia, sau de negri, albi, asiatici, hispanici si nativ americanii in U.S. A. care au fost grupuri omogene in interior, delmitate pe plan extern si unitare cu scopuri comune. Iarasi autorul se rerera la acea tendinta de a reprezenta lumea sociala si culturala ca un mozaic multicolor a blocurilor etnice, rasiale dar monocrom culturale.
Din punctul de vedere al evolutiilor mai largi in teoria sociala, persistenta puternica a grupismului in acest sens este surprinzatoare. Totusi, distinctia traditionala a analizei sociale a contestat tratamentul grupurilor ca lucruri substantiale in lume. Acestea includ astfel de elaborari spontane diferite ca etnometodologia si analiza conversatiei sau teoria retelei sociale, teoria cognitiva, teoria feminista, si abordari individualiste, cum ar fi alegerea rationala si teoria jocurilor. In linii mari, abordarile structuraliste, au supus o serie de pozitii teoretice , de altfel structuraliste si cu o tenta retorica si vizinnd grupurile ca contingente, construite si fluctuante. Teoria retelei, cu relationismul metodologic (citeodata si ontologic) si individualismul metodologic se opun brusc si in mod similar, in stil analitic abordarilor postmoderniste. Totusi, acestea si alte evolutii au convers in problematizarea grupurilor si subminand grupurile stabile ca fiind axiome. 
Cu toate acestea, provocarile grupismelor nu au fost la acelasi nivel. Acestea au fost izbitoare-a da un singur exemplu-in studiul pe clase in special in studiul clasei muncitoare, un termen care astazi este greu de a-l utiliza fara ghilimele sau alt marcaj. Cu toate acestea, grupurile etnice continua sa fie intelese ca entitati. Pentru a se stie sigur despre abordarile constructiviste, intr-un fel sau altul, sunt duse discutii si analize in cercurile academice cu privire la etnie si grupurile de oameni. Autorul este de parere ca cu toate ca se duc discutii, sunt prezentate analize politice sau rapoarte mass-media, se observa mai degraba o instigare la grupism si chiar la conflicte interetnice, interrasiale. Intr-un fel, atunci cand se vorbeste despre etnie, si mai mult, atunci cand se vorbeste despre conflicte etnice, se ajunge in mod automat la ceea ce se numeste diferenta a grupurilor, diferenta care o fac etnia, rasa sau nationalitatea. 
Acum, se poate de pus intrebarea: "Ce e in neregula cu asta?" Oricum , pare a fi simplu de a trata luptele etnice ca lupte a grupurilor etnice, si conflict etnic ca un conflict intre astfel de grupuri. Din punct de vedere a bunului simt asupra probelemei, autorul este de acord cu aceasta problema dar nu intotdeauna. Antropologi cognitivi si psihologi sociali au acumulat o mostenire buna ce constau in dovezi cu privire la caile de bun-simt ca constructie cardinala a lumii sociale, ceea ce Lawrence Hirschfeld a catalogat acest fapt drept o "folk sociologie ". Dovezile sugereaza ca unele categorii sociale, in special categoriile etnice si rasiale, tind sa fie esentiale si naturale. Astfel se pot numi ca partcipanti esentiali sau un soi de esentialism psihologic. Evident, nu putem ignora astfel de primordialism. Dar asta nu inseamna ca ar trebui pur si simplu sa se reproduca in analizele noastre academice sau in evaluarile politice. In schimb, este nevoie de a ne intrerupe intelegerea categoriilor de bun simt. Putem preciza astfel, de exemplu, ca un punct aparent evident, ca conflictul etnic implica un conflict intre grupurile etnice. Autorul sugereaza ca conflictul etnic sau cu alte cuvinte numit conflict etnicizat nu ar trebui, sa fie inteleasa ca un conflict intre grupuri etnice, la fel cum un conflict rasial nu trebuie sa fie inteles ca un conflict intre rase, sau la nivel national conflictul sa fie vizat ca un conflict intre natiuni.


Fisiere in arhiva (1):

  • Etnie Fara Grup.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!