Structura planului de afaceri

Extras din referat Cum descarc?

Structura prezentata mai jos se recomanda pentru indeplinirea de catre studentii din anul II ECTS a sarcinii de a elabora,  in echipe de 3-5, a unui plan privind demararea unei afaceri noi. Realizarea acestei sarcini se urmareste pe tot parcursul semestrului, si constituie obligatie de seminar respectiv reprezinta 30% din evaluarea finala la aceasta disciplina. 
Structura prezentata aici respecta principiile generale ale elaborarii si prezentarii planurilor de afaceri, dar reprezinta o solutie particulara din multiplele variante oferite de publicatiile de specialitate. Studentii pot modifica structura recomandata, dar numai in mod deliberat, argumentat si documentat.
CUPRINSUL PLANULUI DE AFACERI
1. Sumar
2. Descrierea initiatorilor
3. Descrierea produsului oferit
4. Descrierea pietei si a concurentei
5. Strategia de marketing propusa
6. Organizarea-conducerea afacerii
7. Ipoteze si riscuri
8. Planul financiar
DETALII PRIVIND CUPRINSUL PLANULUI DE AFACERI
1. Sumar
Sumarul trebuie considerat ca o expresie sintetica a planului de afaceri. Pe cel mult doua pagini trebuie concentrate aspectele semnificative si concluziile proiectiilor intr-o maniera cat mai convingatoare pentru un  eventual finantator. Din sumar trebuie sa reiasa:
- Care este afacerea propusa, pe ce oportunitati se bazeaza si prin ce se distinge de altele?
- Care sunt ipotezele principale ale modelului de afacere?
- Cine sunt initiatorii, ce atuuri si limite au?
- Cine sunt clientii vizati si ce valoare atribuie acestia produsului oferit?
- Cat este volumul estimat al pietei si evolutia in viitor a acestuia?
- Care sunt, in esenta, principalele optiuni strategice: marci, aliante, canale de distributie, regimul proprietatii intelectuale si industriale etc.?
- Care sunt prognozele cu privire la incasari, plati si profituri?
- Cat de mult numerar este necesar in primul an- 
- Ce proportie se preconizeaza sa detina finantarea externa?
- Ce cai de ,,iesire" exista pentru potentialii investitori?
- Cum se asigura managementul afacerii si resursele umane cheie (expertiza, abilitati)?
- Ce se urmareste pe termen lung?
2. Descrierea initiatorilor
Se vor trece in revista trasaturile personale ale fiecarui membru al echipei de proiect comparativ cu caracteristicile ideale ale unui bun intreprinzator si cu cunostintele si abilitatile ce indica o potrivire intre membrii echipei de proiect si natura afacerii initiate. Evidentierea posibilelor neconcordante este binevenita atat pentru initiatori care vor avea prilejul sa-si cunoasca limitele, cat si pentru credibilitatea fata de potentiali finantatori externi ai planului de afaceri.  Aceasta sectiune a planului de afaceri trebuie sa fie convingatoare in legatura cu faptul ca initiatorii au calitatile pentru a asigura succesul proiectului propus, inclusiv din perspectiva corectiilor necesare.
3. Descrierea produsului oferit
Echipa de proiect va demonstra cunostinte tehnice suficiente, care sa permita intelegerea aspectelor cheie ale productiei si calitatii produsului. Aceasta sectiune trebuie sa raspunda si la probleme cum sunt:
- Ce nevoi satisface produsul si ce valoare este atribuita de clientela vizata produsului in cauza (ce trasaturi ale produsului il fac util si preferat)?
- In ce stadiu (conceptie/proiectare/realizare etc.) se afla produsul?
- Ce este necesar pentru punerea pe piata a produsului, daca acesta nu se afla deja pe piata (resurse financiare, etape de parcurs, cerinte legale si administrative etc.)?
- Ce activitati (faze tehnologice, componente) se vor realiza ,,in house" si ce se va contracta in afara?
- Ce capacitate se productie va fi instalata la inceput si ce se prevede referitor la evolutia viitoare a acesteia?
- Care sunt costurile estimate?
4. Descrierea pietei si a concurentei
In aceasta sectiune se va face descriere cuprinzatoare a pietei in cauza incluzand caracteristici generale cum sunt marimea, gradul de concentrare, segmentarea, evolutia istorica si perspectivele acesteia. Vor fi indicate sursele de date si informatii, analize, studii si publicatii precum si metodologia folosita pentru realizarea propriilor estimari.
Analiza concurentei va include concurentii propriu-zisi, produsele de substitutie si potentialii nou intrati pe piata.
In aceasta sectiune va trebui sa se raspunda la asemenea probleme cum sunt:
- Marimea si ritmul de crestere a pietei; factorii cresterii
- Segmentele de piata, marimea si ritmul de crestere a pietei
- Ce cota de piata este vizata de catre noua afacere pe segmentele de referinta
- Diferentele produsului oferit comparativ cu cele concurente, din perspectiva clientului (incluzand performante tehnice, caracteristici simbolice etc.)
- Pozitia relativa ca pret si diferente in politica de pret
- Costul de substitutie (al clientului, de a adopta noul produs renuntand la cel dinainte)
- Rata inovatiei
- Usurinta imitarii
- Regimul proprietatii intelectuale
- Cum va reactiona concurenta la intrarea pe piata si ce contramasuri sunt avute in vedere
5. Strategia de marketing propusa
Se vor detalia si argumenta optiunile strategice cu privire la elementele mixului de marketing: produs, pret, distributie si promovare, cu accent asupra aspectelor specifice ale acestei sectiuni:
- Strategia de comunicare
- Strategia de distributie si metodele de vanzare
- Serviciile acordate clientilor


Fisiere in arhiva (1):

  • Structura planului de afaceri.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!