Responsabilitatea socială a întreprinderii

Referat
9/10 (1 vot)
Domeniu: Antreprenoriat
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 2006
Mărime: 25.93KB (arhivat)
Publicat de: Fabiana Iliescu
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Rezumat

Responsabiliatea socială reprezintă angajamentul unei firme de a contribui şi ajuta la dezvoltarea economică şi socială, pentru îmbunatățirea calității vieții, reducerea poluarii Problema responsabilităţii sociale din cadrul firmelor româneşti reprezintă în ultima perioadă noua abordare a acetora de a se apropia de consumatori. Potrivit definiţiei „responsabilitatea socială” reprezintă angajamentul luat de o firmă de a contribui la dezvoltarea economică şi socială, pentru imbunătăţirea calitaţii vieţii. Pentru a vedea cum înţeleg Petrom acest termen şi ce activităţi de CSR au desfăşurat am avut un interviu cu menagerul. Din analiza noastră rezultă ca firma au avut un grad mare de implicare, preponderent în protecţia mediului este un sector de care aceştia sunt intresaţi să îl respecte. Interesul lor există tocmai pentru creşterea profitului şi realizarea unei relaţii bune cu comunitatea, dar cu toate acestea.

Introducere

Acest studiu a fost realizat pentru cercetarea gradului de responsabilitate socială a companiei Petrom. În acest scop am avut un interviu cu un manager, întrebarile vizând responsabilitatea socială corporativă în firma, ce activități de CSR au desfăşurat şi care sunt cauzele sociale în care se implică. Conceptul de responsabilitate socială corporatistă(CSR), deşi văzut de mulţi drept o formă de advertising, poate aduce reale beneficii societăţii în cadrul căreia o companie funcţionează. Indiferent că este vorba despre investiţii în educaţie, în mediul înconjurător sau în sport, responsabilitatea trebuie privită ca un aspect cât se poate important în desfăşurarea unui business.

Conceptul de “responsabilitate socială” implică, în funcţie de abordare o multitudine de judecăţi de valoare. Prin urmare, conceptul este unul subiectiv şi influenţat de context. Comisia Europeana a agreat o definiţie pentru Responsabilitatea Socială Corporativă prin care aceastareprezintă “un concept prin care companiile integrează preocupările sociale şi de mediu în activităţile lor comerciale şi în interacţiunea cu factorii implicaţi, pe o bază voluntară”.

Analiza literaturii de specialitate

Părerile unor specialişti indruma către ideea că firmele există pentru a servi atât beneficiarii direcţi, cât ţi comunitatea. În acest fel, responsabilitatea socială a firmei poate fi percepută ca fiind “angajamentul mediilor de afaceri de a contribui la dezvoltarea economică durabilă, conlucrând cu angajaţii, familiile lor, comunitatea locala şi societatea în ansamblul său, pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii acestora.” In continuare vom enumera cateva explemple de ordin economic privind responsabiliatea sociala.

- organizatiile percepute ca fiind responsabile pot beneficia de o clientelă mai largă şi mai satisfacută, în vreme ce o percepţie publică de iresponsabilitate socială poate solda cu un boicot sau cu alte acţiuni ostile din partea consumatorilor.

.- dezvoltarea socială are avantaje care pot fi considerate de catre firme drept investiţii pe termen lung în consolidarea unei vieţi comunitare mai sigure, mai bine educate şi mai echitabile.

- în mod similar, angajaţii pot fi atraşi să lucreze pentru acele corporaţii pe care le percep ca fiind socialmente responsabile

Prin urmare aceste acţiuni sociale nu sunt deloc bazate doar pe spiritul civic şi dorinţa de a face ceva pentru cei din jur. Numeroşi analişti sustin însa că modul cel mai adecvat de a face companiile responsabile social este acela impus de lege. Dar în acelaşi timp, profesorul universitar Vasile Morar ilustrează, în lucrarea sa , existenta unor “limite ale aplicării legilor” , susţinându-şi opinia prin câteva argumente:

1. Multe legi, ca acelea legate de stocarea deşeurilor toxice, sunt acceptate doar în cazul existenţei unei alerte generale referitoare la acele situaţii care au deja consecinţe dezastruoase evidente.

Bibliografie

1. Crăciun, Dan. Etică în afaceri: o scurtă introducere. Ed. ASE, Bucureşti, 2005, p. 170-172

2. Morar, Vasile. Ethique des affaires: rationalite, reciprocite, responsabilite. Ed. ASE, Bucureşti, 2006, p.34-35

3. Ogrean, Claudia.Responsabilitatea sociala a firmei. În: Tribuna economică, 2006, nr.14, p.19

*** http://www.csr-romania.ro/articole-si-analize/concepte-de-baza/492-etica-in-afaceri-nu-este-un-lux-despre-implicarea-social-a-imm-urilor.html

Preview document

Responsabilitatea socială a întreprinderii - Pagina 1
Responsabilitatea socială a întreprinderii - Pagina 2
Responsabilitatea socială a întreprinderii - Pagina 3
Responsabilitatea socială a întreprinderii - Pagina 4
Responsabilitatea socială a întreprinderii - Pagina 5
Responsabilitatea socială a întreprinderii - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Responsabilitatea sociala a intreprinderii.docx

Alții au mai descărcat și

Plan de afaceri

1. Domeniul de afaceri Repararea echipamentelor de comunicatii 2. Tipul activitatii principale si codul CAEN Cod CAEN 9512 - Repararea...

Cazul externalizării serviciilor IT outsourcing și BP outsourcing

Noţiunea de externalizare vine din terminologia americană outside resourcing, cu sensul de a procura din exterior. Termenul în limbajul economic...

Activitatea de evaluare a întrprinderii

Principalele obiective ale unității de învățare nr.1 sunt: - Activitatea evaluării și necesitatea acesteia; - Factorii care influențează...

Antreprenor de succes - Levi Strauss

Date generale (scurta biografie) Levi Strauss (26 februarie 1829 - 26 septembrie 1902) a fost un om de afaceri american de origine germana care a...

Managementul proiectelor

Tema1: Conceptul de proiect și management al proiectelor 1. Noțiunea de proiect și trăsăturile proiectului Organizațiile economice realizează...

Programul național de dezvoltare a competențelor de evaluare ale cadrelor didactice (DeCeE)

TEMA 1 Componentele Curriculumului Național (planul-cadru, programa școlară, manualul alternativ). Relația dintre curriculum și evaluare....

Te-ar putea interesa și

Responsabilitatea socială a organizațiilor la nivelul Uniunii Europene

Am ales tema cu titlul“Responsabilitatea socială a organizaţiilor la nivelul Uniunii Europene” deoarece, deşi termenul a apărut după cel de-al...

Responsabilitatea socială a corporațiilor

Introducere „Omul ar trebui să se privească pe sine nu ca pe o entitate separată și detașată, ci ca pe un cetățean al lumii, un membru al vastei...

Întreprinderea Industrială - Sistem Economic și Verigă de Bază a Economiei Naționale

CAPITOLUL I ROLUL ÎNTREPRINDERII ÎN CADRUL ECONOMIEI 1.1. Conceptul şi tipologia ăntreprinderii 1.1.1. Definirea întreprinderii Desigur pentru...

Responsabilitatea socială ca strategie a companiei

Introducere În ultimii ani din ce în ce mai des observăm promovarea şi aplicarea politicilor de responsabilitate socială la nivel mondial şi a...

Spațiul social european

1.Generalităţi 1.1 Ce este Spaţiul Social European (SSE) ? În cadrul Consiliului European de la Strasbourg ( din 9 decembrie 1989), şefii de stat...

Comunicare financiar-bancară - Banca Comercială Română

BANCA COMERCIALA ROMANA 1.Prezentarea succinta a domeniului de activitate: Banca Comercială Română este considerată cea mai puternică bancă din...

Responsabilități sociale

Rezumat Cu toate ca scopul primar al fiecarei organizatii economice este acela de a obtine profit, acestea isi pot aduce contributia si la...

Responsabilitate Socială Petrom

CAPITOLUL 1. RESPONSABILITATEA SOCIALĂ 1.1 Conceptul de responsabilitate socială. Conceptul de responsabilitate socială a întreprinderii...

Ai nevoie de altceva?