Responsabilitatea sociala a intreprinderii

Extras din referat Cum descarc?

Rezumat
Responsabiliatea sociala reprezinta angajamentul unei firme de a contribui si ajuta la dezvoltarea economica si sociala, pentru imbunatatirea calitatii vietii, reducerea poluarii Problema responsabilitatii sociale din cadrul firmelor romanesti reprezinta in ultima perioada noua abordare a acetora de a se apropia de consumatori. Potrivit definitiei ,,responsabilitatea sociala" reprezinta angajamentul luat de o firma de a contribui la dezvoltarea economica si sociala, pentru imbunatatirea calitatii vietii. Pentru a vedea cum inteleg Petrom acest termen si ce activitati de CSR au desfasurat am avut un interviu cu menagerul. Din analiza noastra rezulta ca firma au avut un grad mare de implicare, preponderent in protectia mediului este un sector de care acestia sunt intresati sa il respecte. Interesul lor exista tocmai pentru cresterea profitului si realizarea unei relatii bune cu comunitatea, dar cu toate acestea.
Introducere
Acest studiu a fost realizat pentru cercetarea gradului de responsabilitate sociala a companiei Petrom. In acest scop am avut un interviu cu un manager, intrebarile vizand responsabilitatea sociala corporativa in firma, ce activitati de CSR au desfasurat si care sunt cauzele sociale in care se implica. Conceptul de responsabilitate sociala corporatista(CSR), desi vazut de multi drept o forma de advertising, poate aduce reale beneficii societatii in cadrul careia o companie functioneaza. Indiferent ca este vorba despre investitii in educatie, in mediul inconjurator sau in sport, responsabilitatea trebuie privita ca un aspect cat se poate important in desfasurarea unui business.
Conceptul de "responsabilitate sociala" implica, in functie de abordare o multitudine de judecati de valoare. Prin urmare, conceptul este unul subiectiv si influentat de context. Comisia Europeana a agreat o definitie pentru Responsabilitatea Sociala Corporativa prin care aceastareprezinta "un concept prin care companiile integreaza preocuparile sociale si de mediu in activitatile lor comerciale si in interactiunea cu factorii implicati, pe o baza voluntara". 
Analiza literaturii de specialitate
Parerile unor specialisti indruma catre ideea ca firmele exista pentru a servi atat beneficiarii directi, cat ti comunitatea. In acest fel, responsabilitatea sociala a firmei poate fi perceputa ca fiind "angajamentul mediilor de afaceri de a contribui la dezvoltarea economica durabila, conlucrand cu angajatii, familiile lor, comunitatea locala si societatea in ansamblul sau, pentru imbunatatirea calitatii vietii acestora." In continuare vom enumera cateva explemple de ordin economic privind responsabiliatea sociala.
- organizatiile percepute ca fiind responsabile pot beneficia de o clientela mai larga si mai satisfacuta, in vreme ce o perceptie publica de iresponsabilitate sociala poate solda cu un boicot sau cu alte actiuni ostile din partea consumatorilor.
.- dezvoltarea sociala are avantaje care pot fi considerate de catre firme drept investitii pe termen lung in consolidarea unei vieti comunitare mai sigure, mai bine educate si mai echitabile.
- in mod similar, angajatii pot fi atrasi sa lucreze pentru acele corporatii pe care le percep ca fiind socialmente responsabile
Prin urmare aceste actiuni sociale nu sunt deloc bazate doar pe spiritul civic si dorinta de a face ceva pentru cei din jur. Numerosi analisti sustin insa ca modul cel mai adecvat de a face companiile responsabile social este acela impus de lege. Dar in acelasi timp, profesorul universitar Vasile Morar ilustreaza, in lucrarea sa , existenta unor "limite ale aplicarii legilor" , sustinandu-si opinia prin cateva argumente:
1. Multe legi, ca acelea legate de stocarea deseurilor toxice, sunt acceptate doar in cazul existentei unei alerte generale referitoare la acele situatii care au deja consecinte dezastruoase evidente.


Fisiere in arhiva (1):

  • Responsabilitatea sociala a intreprinderii.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Craciun, Dan. Etica in afaceri: o scurta introducere. Ed. ASE, Bucuresti, 2005, p. 170-172
2. Morar, Vasile. Ethique des affaires: rationalite, reciprocite, responsabilite. Ed. ASE, Bucuresti, 2006, p.34-35 
3. Ogrean, Claudia.Responsabilitatea sociala a firmei. In: Tribuna economica, 2006, nr.14, p.19
*** http://www.csr-romania.ro/articole-si-analize/concepte-de-baza/492-etica-in-afaceri-nu-este-un-lux-despre-implicarea-social-a-imm-urilor.html


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!