Cuprins
- Capitolul 1 - Ideea de afacere 3
- 1.1 Sinteza planului de afaceri ... 3
- Capitolul 2 - Prezentarea afacerii . 3
- 2.1. Firma .. 3
- 2.2. Domeniul de activitate 4
- 2.3. Obiectivele . 4
- 2.4. Analiza SWOT .. . 4
- Capitolul 3 - Analiza pieței ... 5
- 3.1. Clienții ... 5
- 3.2. Concurența 5
- Capitolul 4 - Serviciile oferite și furnizorii . . 5
- 4.1. Serviciile oferite 5
- 4.2. Furnizorii 6
- Capitolul 5 - Marketing 7
- 5.1. Promovarea ... 7
- 5.2. Segmentul de piață 7
- Capitolul 6 - Managementul și personalul .. . 7
- Capitolul 7 - Previziuni financiare .. 7
- 7.1. Previziunea veniturilor și a cheltuielilor .. 7
- Concluzii 11
Extras din proiect
Capitolul 1 - Ideea de afacere
1.1. Sinteza planului de afaceri
Acest plan de afaceri s-a întocmit cu scopul de a testa viabilitatea unei idei de
afaceri. Ideea de afacere ce aparține unui întreprinzător este de a deschide o pizzerie în care sortimentul principal de pizza servit va fi cel personalizat în funcție de preferințele clienților. Totodată afacerea va fi caracterizată și de rapiditatea serviciilor de servire a celor care vor trece pragul pizzeriei PIZZA’N’GO.
Pizzeria iși va desfășura activitatea într-o rulotă unde se vor prepara produsele. Aceasta va putea fi amplasată în zone intens circulate precum parcarea Universității Ovidius, pe lângă școli și licee, centrul orasului etc. De asemenea pe timpul verii poate fi amplasată pe plajă sau în jurul unor evenimente și concerte importante, precum NeverSea.
Investiția necesară inițierii acestei afaceri este de 70000 lei, din care 200 lei reprezintă valoarea capitalului social, fiind societate cu răspundere limitată. Restul sumei reprezintă costul de achiziționare a rulotei complet utilată si costul materiilor prime ce urmează a fi folosite.
Pentru început socitatea va avea angajați doi pizzeri si un casier.
Profitul brut înregitrat de firmă, va fi de 129.930 lei, urmat de o creștere pentru anul 2 la 182.017 lei, în anul 3 înregistrând valoarea de 168.553 lei.
În urma previziunilor realizate pe o perioadă de trei ani, rezultă că ideea de afacere este viabilă, cu șanse de dezvoltare în viitor.
Capitolul 2- Prezentarea afacerii
2.1 Firma
Se intenționează inființarea unei societăți comerciale cu răspundere limitată al
cărei obiect de activitate va fi producerea și comercializarea de pizza preparată în funcție de dorințele clienților, in ceea ce privește ingredientele, conceptul “pizza cu ce vrei tu” sau “pizza personalizată”.
Firma se adreseaza tuturor celor care poftesc sa mănânce o pizza așa cum o doresc ei, dar din motive de timp sau experiență nu au această posibilitate sa o facă acasă. Aici va veni în ajutorul lor firma PIZZA’N’GO. Numele societății reprezintă rapiditatea cu care vor fi serviți clienții, adică: vii, comanzi, aștepți (preț de câteva minute), îți iei pizza și pleci.
Personalul ce se dorește a fi angajat poartă în spate o experiență bogată în acest domeniu, atât în ceea ce privește prepararea pizzei, cât și în promovarea afacerii prin servicii de servire de calitate a clienților. Activitatea firmei se va desfășura într-o rulotă echipată corespunzător.
Așa cum am precizat, principalul obiect de activitate al societății va fi producerea
și comercializarea de pizza.
Se apreciază că ajutorul unui personal calificat, colaborarea eficientă cu furnizorii și partenerii, la fel ca și faptul că va funcționa într-un spațiu bine amplasat vor ajuta la succesul acestei afaceri, având un potențial ridicat de dezvoltare.
2.3 Obiectivele
Firma dorește să se impună pe piață prin calitatea serviciilor oferite, având ca
misiune: dorim să oferim cea mai bună experiență posibilă pentru clienții noștri care vor servi o pizza cu gust deosebit.
Firma a stabilit ca principale obiective de atins, următoarele:
firma să fie recunoscută pe piața de profil ca fiind o unitate care se distinge prin calitate și seriozitate;
obținerea unei rate a rentabilității care să depașească nivelul dobânzilor la credite.
2.4 Analiza SWOT
Puncte tari
- O bună pregătire a personalului
- Posibilitatea de a schimba locația în cazul în care nu se înregistrează vânzări Puncte slabe
- Din cauza spațiului redus se poate întâmpla ca în perioadele foarte aglomerate să nu se poată onora toate comenzile
Oportunități
- Posibilitatea de extindere prin deschiderea mai multor puncte de lucru, poate chiar o franciză
- Posibilitatea de a vinde în cadrul festivalurilor organizate la malul mării, și nu numai Amenințări
- Avizele de la primărie pentru a vinde în diferite locații pot fi greu de obținut
- Concurența este deja foarte mare deoarece pe piață activează multe pizzerii și fast food-uri cu o clientelă fidelă deja creată
Preview document
Conținut arhivă zip
- Plan de Afaceri - Pizza'n'Go.doc