IMM - definitie si caracteristici

Extras din referat Cum descarc?

I. Rolul si importanta intreprinderilor mici si mijlocii
IMM constituie cea mai raspandita forma organizatorica de afacere. Aceasta decurge din faptul ca dezvoltarea sectorului dat asigura cresterea prosperitatii si a nivelului de trai a populatiei.
Astfel, aceste mici afaceri contribuie in mare masura la realizarea unor obiective fundamentale ale economiei nationale.
In majoritatea tarilor dezvoltate IMM sunt in permanenta crestere datorita urmatorilor factori:
-  Cresterea numarului somerilor,
-  Diversitatea si individualizarea cererii,
-  Modificarile in structura organizatorica a intreprinderilor mari,
-  Reorientarea economiei in directia diversitatii serviciilor,
-  Mondializarea economiei nationale,
-  Politica guvernelor occidentale in domeniul sustinerii 
Toti acesti factori au contribuit la cresterea rolului si importantei IMM in economia tarilor dezvoltate, si anume la:
- Stimularea cresterii productiei si economiei;
- Contributia la crearea noilor locuri de munca;
- Diversificarea produselor si serviciilor pe piata;
- Imbunatatirea calitatii produselor si satisfacerea cererii consumatorilor;
- Autorealizarea diferitor persoane, asigurandu-le libertatea economica;
- Cresterea bunastarii populatiei;
- Directie investitionala profitabila si initiata din sursele proprii;
- Ajustarea rapida a sortimentului produselor si serviciilor la cererea pietei;
- Educarea spiritului de intreprinzator;
- Formarea clasei mijlocii de proprietari, care ar asigura stabilitatea in societate, etc.IMM.
Deci, din cele spuse, IMM in primul rand, contribuie la ameliorarea situatiei economice si stimuleaza cresterea ei pe o cale relativ mai calma, fara sa provoace inflatie. Aceasta crestere aduce implicit venituri statului (prin sistemul de impozitare), care pot fi repartizate ulterior celorlalti membri ai societatii.
De asemenea un aport esential aduc IMM la diversitatea produselor si serviciilor, cresterea calitatii lor si ca rezultat este satisfacuta cererea consumatorilor. Dispunand de resurse materiale si financiare reduse, IMM n-au posibilitatea de a produce bunuri omogene in cantitati mari, de aceea pentru a reusi folosesc locurile libere de pe piata sau creeaza noi piete de tip nisa, propunand o gama variata de produse ce ar corespunde gusturilor si exigentilor diferitor grupuri de consumatori. In prezent, pe plan mondial se observa o tendinta de refuz de la productia in masa si serie mare in favoarea seriei mici sau a productiei la comanda. In SUA, Germania, Italia, Franta, Japonia aproximativ 80% din volumul productiei fabricate se realizeaza
in cantitati de la 50 pana la 300 de unitati. Cererea data poate fi satisfacuta numai de IMM, intrucat la intreprinderea mare fabricarea in cantitati mici ar duce la costuri inalte. 
In ceea ce priveste imbunatatirea calitatii, daca pana nu demult decizia de procurare a unui sau a altui bun era conditionata, in mare masura, de pret, in prezent rolul decisiv in alegerea data ii revine calitatii, de aceea pentru a reusi pe piata competitionala IMM isi concentreaza eforturile, in primul rand, asupra imbunatatirii calitatii.
O contributie deosebita sectorul IMM o are in ocuparea fortei de munca, indeosebi in tarile cu economia de piata dezvoltata. Asa, anual in SUA trei din cele patru locuri de munca nou create sunt din sectorul IMM. In acest mod IMM contribuie la asigurarea mijloacelor de existenta pentru milioane de americani si europeni, iar statul acumuleaza in bugetul national prin intermediul sistemului de impozitare miliarde de dolari si euro.


Fisiere in arhiva (1):

  • IMM - definitie si caracteristici.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. www.referatele.com
2. www.referat.ro
3. www.mediafax.ro
4. Cursdeguvernare.ro
5. www.infogold.ro
6. www.scritub.com


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!