Formele micului business in tarile dezvoltate

Cuprins referat Cum descarc?

Definirea si premisele aparitiei micului busines . 3
Avantajele si dezavantajele micului business . 4
Criteriile de diferentiere a formelor micului business . 6
Bibliografie . 13


Extras din referat Cum descarc?

O data cu dezvoltarea relatiilor capitaliste accentuate de revolutiile industriale din secolele XVII - XVIII din Anglia si Franta si o data cu aparitia clasei burgheziei - clasa dominanta in societatea capitalista, proprietara a principalelor mijloace de productie, pe care le foloseste in scopul obtinerii de profit prin exploatarea muncitorilor salariati, incepe sa prinda radacini sectorul intreprinderilor mici si mijlocii.
In literatura de specialitate exista mai multe definitii ale micului business. In SUA, de exemplu, ca prima varianta poate fi considerata: ,, micul business este o intreprindere independent posedata, condusa si care nu poate fi dominanta in domeniul in care activeaza ". Alta definitie a micului business suna in felul urmator: ,, intreprinderea la care managerii sunt proprietari si capitalul este oferit tot de proprietari, apartine afacerilor mici, adica micului business ".
Sectorul ,, IMM " este un termen generic, de obicei, se subantelege o activitate antreprenoriala de un volum redus, iar firmele care activeaza in acest mod sunt denumite intreprinderi mici si mijlocii (IMM). Este iternational recunoscuta abrevierea ,, SME " ( Small and Medium Enterprises ) - echivalentul in engleza a ,, IMM ", care se utilizeaza atunci cand se face referinta la businessul mic. IMM sunt predominante intr-o economie de piata, avand drept caracteristici principale un numar de angajati sub o anumita limita si o cifra de afaceri de asemenea pana la o anumita valoare.
Peter Drucker (savant american) spunea ca ,,micile afaceri reprezinta catalizatorul principal al cresterii economice". Acest lucru este foarte adevarat, deoarece anume intreprinderile mici si mijlocii determina cresterea economica a unei tari, structura si calitatea produsului national brut (PNB). In majoritatea tarilor dezvoltate, ponderea intreprinderilor mici si mijlocii este de 60-70% din PIB-ul tarii respective. Indicatorul cel mai frecvent folosit in definirea micului business este numarul angajatilor. Totusi, multi cercetatori, printre care si Peter Drucker, considera ca numarul angajatilor nu caracterizeaza decat un aspect al businessului; pentru a determina cat de mare sau mica este compania e nevoie a precauta o totalitate de afaceri, cele de baza fiind: numarul angajatilor, volumul vanzarilor, valoarea adaugata ( unde este aplicabila ), complexitatea si diversitatea produselor, numarul pietelor, complexitatea tehnologiilor, etc. E necesar de a lua in consideratie si structura ramurii industriale, cota intreprinderii pe piata.
Intreprinderile mici si mijlocii au foarte multe avantaje, printre care am putea enumera urmatoarele:
1. Intreprinderile mici si mijlocii raspund mai rapid la conditiile schimbatoare ale pietei;
2. Aceste intreprinderi pot fi infiintate cu investitii mai mici in comparatie cu companiile mari si perioada de recuperare a acestora este de asemenea mai redusa;
3. IMM-urile pot implementa cu usurinta noile tehnologii, pot adauga, modifica produsele sau serviciile prestate de catre intreprindere, iar aceste schimbari le vor executa in termeni mai redusi de timp in comparatie cu intreprinderile mari, datorita faptului ca sunt mai flexibile si se adapteaza rapid la conjunctura pietei. De asemenea, costul schimbarilor nu va fi atat de mare comparativ cu firmele mari;
4. Ofera produse si servicii de o inalta calitate la preturi rezonabile;
5. Intreprinderile mici si mijlocii cunosc mai bine cerintele clientilor si au posibilitati mai mari de extindere pe piata locala;
6. In cadrul IMM-urilor este prezent un sistem de management, de planificare, organizare si control, foarte simplu, usor si eficient;
7. Intreprinderile respective exercita o functie sociala, prin asigurarea cetatenilor cu locuri de munca, oferirea salariilor cuvenite, motivarea angajatilor si crearea unui colectiv unit.
8. Aceste intreprinderi, fiind in continua crestere, duc la existenta unui numar tot mai mare de proprietari, care sunt considerati drept patura de mijloc a societatii, ce-si asigura de sine statator o conditie sociala mai buna si un trai cat mai decent, ajutand in paralel si alti oameni sa ajunga la scopurile propuse;
9. Intreprinderile mici si mijlocii duc necontenit la progresarea si reformarea economiei.
Totusi, de foarte multe ori, se ajunge la concluzia ca e nevoie de atras atentia si asupra dezavantajelor IMM-urilor. Acestea sunt:
1. Existenta unor cazuri de investitii nerentabile;
2. Impozite si cerinte prea mari;
3. Cerere prea mica pe piata pentru produsele sau serviciile oferite de unele intreprinderi mici sau mijlocii;
4. Intreprinzatorul nu poate poseda absolut toate aptitudinile necesare pentru administrarea afacerii, de aceea uneori pot aparea dificultati in procesul de organizare a activitatilor, iar in cazul in care antreprenorul isi propune sa-si mareasca sectorul de activitate si nu este suficient de pregatit pentru acest lucru, poate suferi un esec;
5. Legislatia, politica tarii in care activeaza intreprinderea si situatiile de monopol, pot influenta negativ asupra dezvoltarii acesteia;
6. Pot aparea dificultati la obtinerea creditelor sau la convingerea investitorilor pentru a primi resursele financiare necesare dezvoltarii afacerii. De asemenea, rata dobanzii inalte, deseori duce la imposibilitatea intreprinderii de a se adapta tuturor cerintelor si la falimentare.
7. Insuficienta informatiilor si a experientei in domeniu;
Teoretic, fiecare intreprindere, mica, mijlocie sau mare isi are scopurile sale. Antreprenorii, alaturi de angajatii lor, muncesc mult zilnic, indiferent de situatie, pentru atingerea obiectivelor, pentru dezvoltarea unei afaceri profitabile, de durata si pentru prosperarea intregii societati in care traim.


Fisiere in arhiva (1):

  • Formele micului business in tarile dezvoltate.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. Drucker, P. Management - Task, Responsabilities, Practices Harpar Row, Publishers, New York, 1985
2. Ghid pentru antreprenorii incepatori si prestatorii de servicii in afaceri din zona rurala, Ministerul Economiei si Comertului, Chisinau, 2007
3. Graur, E. Businessul mic in economia de tranzitie a RM, 2004
4. Potinga, O. Perspectivele dezvoltarii micului business in Republica Moldova, 2007
5. Barbaros, E. Managementul afacerilor mici si mijlocii, 2011
6. Dumbraveanu, L. Dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii si rolul acestora in economia Republicii Moldova, 2009


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!