Extras din referat
I. Asteptari si impliniri la locul de munca:
1.Posibilitatea de promovare si avansare in cariera:
In ceea ce priveste asteptarile mele de la urmatorul loc de munca, as lua in considerare posibilitatile de dezvoltare ce mi le poate oferi acel loc de munca. Consider ca este foarte important pentru un angajat tot ceea ce priveste cariera, inclusiv sa beneficieze in cadrul organizatiei de formare si dezvoltare profesionala. Indeplinirea acestor asteptari depinde in mare masura de persoanele aflate in conducere, dar si de o persoana calificata, care poate indruma angajatul in directia potrivita.
2.Pachet salarial atractiv: o a doua astepatare pe care o am de la viitorul loc de munca ar fi salariul,, dar si beneficiile care vin impreuna cu acesta, cum ar fi decontari de transport, tichete de masa, ore suplimentare platite. Persoanele care pot indeplini aceste asteptari sunt cele responsabile de grila de salarizare din cadrul companiei.
3. Siguranta locului de munca: Luand in considerare traiul din Romania, foarte important pentru orice persoana este stabilitatea locului de munca deoarece fiecare doreste sa-si construiasca o cariera si sa isi asigure traiul de zi cu zi. Responabili de indeplinirea acestei asteptari sunt atat angajatii, care isi respecta sarcinile zilnice, cat si angajatorii care ar trebui sa-I asigure siguranta postului pe care angajatul il ocupa in firma.
4. Conditiile de munca: pentru a ne putea desfasura activitatile si a respecta termenele limita fiecare angajat are nevoie de conditii de lucru adecvate pornind de la echipamente de lucru si pana la atmosfera din cadrul organizatiei. Cu cat ni se asigura conditii optime de lucru cu atat randamentul in cadrul companiei creste, Responsabili de acest aspect sunt managerii de departamente.
5. Comunicarea in cadrul firmei: comunicare este esentiala intr-un colectiv, deoarece de acest aspect depinde si evolutia mea ca si angajat. Ne adaptam mai usor intr-un colectiv daca comunicam, influentam atmosfera si astfel influentam si in felul asta este influentat si randamentul la locul de munca. Responsabili de acest lucru sunt colegii de munca.
6. Volumul de munca si modul de stabilire al obiectivelor: este foarte important modul de stabilire al obiectivelor, pentru ca performantele asteptate de la mine, ca angajat in cadrul firmei, nu sunt realiste sau conforme capacitatii mele de munca, pot aparea diverse conflicte sau chiar acel mediu stresant. Responsabilitatea principal este a managerilor care ar trebuie sa-si cunoasca angajatii intr-o mare masura si astfel sa evite situatiile neplacute din cadrul frimei.
7. Program de lucru flexibil: existenta posibilitatii de a ne organiza singuri intervalul de desfasurare a muncii pe care urmeaza sa o prestam pentru companie, cu siguranta va avea un un impact si asupra randamentului pe care il depunem in realizarea obiectivelor propuse. Responsabili de acest lucru sunt managerii de department.
8. Calitatea colaborarii cu șeful direct: responsabilitatea pentru indeplinirea acestei asteptari apartine intr-o proportie de 70% sefului direct, deoarece accesul la o persoana superioara ierarhic este mai greu in ceea ce priveste clarificarea unei nelamuriri de orice natura si 30% noua ca si angajati, trebuie sa stim cum sa punem problema, asa incat sa obtinem, sau sa atingem cat mai aproape obiectivele ce vrem sa le indeplinim pentru buna functionare a firmei. Responsabili cu acest aspect sunt persoanele aflate in conducere
9. Motivatia profesionala a job-ului: eficienta mea in cadrul firmei depinde de manager cum ma incurajeaza si de modul sau de a ma motiva. De acest aspect sunt responsabile persoanele din conducere, care pot influenta pozitiv eficienta unui angajat, recunoscandu-I performantele si rasplatindu-l atunci cand este cazul cu cu diverse bonusuri si de ce nu, chiar cu o avansare in functie.
10. Atmosfera de lucru: existent unei atmosfere neplacute la locul de munca sau un mediu stresant isi spun cuvantul intr-un fel. Atmosfera de lucru este foarte importanta atat pentru a-mi desfaura activitatea cat si pentru a veni cu placere la seviciu. Colegii de munca si superiorii sunt cei care infulenteaza aceasta asteptare.
Preview document
Conținut arhivă zip
- Comportament organizational.doc