Analiza clientele

Extras din referat

Primul lucru care trebuie facut, este segmentarea clientilor in grupuri omogene pentru a avea o idee mai clara despre cum acestia trebuie abordati.
Consumatorii pot fi segmentati 
pe criterii demografice: varsta, sex, venit
pe criterii geografice: locul in care locuiesc potentialii clienti te poate ajuta sa intelegi unde sa plasezi magazine.
pe criterii comportamentale: adica segmentarea utilizatorilor pe baza a ceea ce fac
segmentarea "psihografica": consta in impartirea utilizatorilor in functie de atitudinea lor fata de produs si in functie de ceea ce cauta intr-un anumit produs.
Exemplu 
Acum ca am segmentat clientii, poti defini publicul target. Spre exemplu, in cazul companiei ce vinde jocuri video, acestia pot fi:
-  Persoane intre 15-25 de ani
-  Ce apartin unor famili cu venituri mari
-  Ce traiesc in zone foarte populate
-  Ce petrec foarte mult timp pe jocuri video
-  Ce cumpara cel putin 1 joc pe luna
-  Ce se joaca mereu in compania amicilor
Concurenta- SWAT cota de piata 
Concurenti directi, indirecti, potentiali
-  Modul cum se aseamana afacerea lor cu a voastra (daca este cazul)
-  Cum arata si cum functioneaza siturile lor web
-  Strategiile si obiectivele demne de luat in seama
-  Produsele sau serviciile oferite
-  Asistenta clientilor -  garantii oferite, reguli si proceduri
-  Functionalitatea si personalizarea sistemului de vanzare
-  Campaniile de publicitate
-  Punctele slabe si sensibile din ofertele lor
-  Cati vizitatori au?
-  Situatia afacerilor lor. Se dezvolta? Stagneaza? Scad? Care ar fi explicatia?
-  Ce se poate invata din actiunile competitorilor vostri? Dar din reclamele lor?
-  Prin ce se deosebesc produsele sau serviciile lor de ale voastre?
-  Si, cel mai important, cum credeti ca puteti concura cu succes cu ei ?
Analiza pietei 
-  Determinati nevoile posibilor clienti
-  Sa analizati avantajelele afacerii
-  Sa identificati piata de desfacere
-  Sa satisfaceti cerintele acestei piete
-  Piata potentiala este numarul total de persoane care ar putea cumpara de la dvs.
-  Piata adresabila este grupul de persoane din piata potentiala care pot avea un interes in ceea ce ofera afacerea dvs.
-  Piata tinta este grupul de persoane din piata adresabila care vor cumpara produsul sau serviciul oferit daca sunt indeplinite perfect conditiile de client - mediu si nu exista competitie.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza clientele.docx

Imagini din acest referat

Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.


Hopa sus!