Primul lucru care trebuie facut, este segmentarea clientilor in grupuri omogene pentru a avea o idee mai clara despre cum acestia trebuie abordati. Consumatorii pot fi segmentati pe criterii demografice: varsta, sex, venit pe criterii geografice: locul in care locuiesc potentialii clienti te poate ajuta sa intelegi unde sa plasezi magazine. pe criterii comportamentale: adica segmentarea utilizatorilor pe baza a ceea ce fac segmentarea "psihografica": consta in impartirea utilizatorilor in functie de atitudinea lor fata de produs si in functie de ceea ce cauta intr-un anumit produs. Exemplu Acum ca am segmentat clientii, poti defini publicul target. Spre exemplu, in cazul companiei ce vinde jocuri video, acestia pot fi: - Persoane intre 15-25 de ani - Ce apartin unor famili cu venituri mari - Ce traiesc in zone foarte populate - Ce petrec foarte mult timp pe jocuri video - Ce cumpara cel putin 1 joc pe luna - Ce se joaca mereu in compania amicilor Concurenta- SWAT cota de piata Concurenti directi, indirecti, potentiali - Modul cum se aseamana afacerea lor cu a voastra (daca este cazul) - Cum arata si cum functioneaza siturile lor web - Strategiile si obiectivele demne de luat in seama - Produsele sau serviciile oferite - Asistenta clientilor - garantii oferite, reguli si proceduri - Functionalitatea si personalizarea sistemului de vanzare - Campaniile de publicitate - Punctele slabe si sensibile din ofertele lor - Cati vizitatori au? - Situatia afacerilor lor. Se dezvolta? Stagneaza? Scad? Care ar fi explicatia? - Ce se poate invata din actiunile competitorilor vostri? Dar din reclamele lor? - Prin ce se deosebesc produsele sau serviciile lor de ale voastre? - Si, cel mai important, cum credeti ca puteti concura cu succes cu ei ? Analiza pietei - Determinati nevoile posibilor clienti - Sa analizati avantajelele afacerii - Sa identificati piata de desfacere - Sa satisfaceti cerintele acestei piete - Piata potentiala este numarul total de persoane care ar putea cumpara de la dvs. - Piata adresabila este grupul de persoane din piata potentiala care pot avea un interes in ceea ce ofera afacerea dvs. - Piata tinta este grupul de persoane din piata adresabila care vor cumpara produsul sau serviciul oferit daca sunt indeplinite perfect conditiile de client - mediu si nu exista competitie.
Ne pare rau, pe moment serviciile de acces la documente sunt suspendate.