Este promisiunea fiecarui copil facuta siesi sau parintilor. De cele mai multe ori insa, acestia se izbesc de un zid care trebuie strapuns pentru a pasi pe taramul performantei, al depasirii si autodepasirii.
Apare inevitabil intrebarea: Cum? Cum sa reusesc? Nu stiu! Nu pot! Cat de mult ?as dori sa fiu ca X! Invata atat de usor si are note asa de mari!
Ca dascali putem identifica si defini problema cu care elevii nostri se confrunta: ei trebuie invatati cum sa invete in mod inteligent, eficient si creativ, nu mecanic, ineficient si reproductiv.
Noi, cadrele didactice, avem obligatia de a muta accentul " nu atat pe insusirea de cunostinte, cat mai ales pe invatarea de metode si tehnici de invatare si munca intelectuala, de identificare, de regasire si utilizare a informatiilor, de analiza, sinteza si prelucrare a acestora, in sfarsit pe invatarea de metode si tehnici de creativitate, de devoltare a informatiei si de creare de noi semnificatii" ( Pavel Muresan, 1990).
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.