Studiu de caz firma Shiseido-amplasarea activităților ca resursă, competența de management a firmei

Extras din referat Cum descarc?

Efectuati o analiza a studiului de caz Shiseido si raspundeti la urmatoarele intrebari:
a) Considerand amplasarea activitatilor firmei in Franta ca o resursa, aplicati modelul
VRIO si argumentati cele 4 criterii, concluzionand asupra naturii avantajului competitiv
pe care l-a generat firmei.
Shiseido este o companie japoneza multinationala de ingrijire personala, adica producator
de ingrijire a pielii, a parului, produse cosmetice si parfumuri.
Este una dintre cele mai vechi companii de cosmetice din lume, fiind infiintata la Tokyo in
1872. Este cea mai mare firma de produse cosmetice din Japonia si a cincea cea mai mare
companie de produse cosmetice din lume.
In dezvoltarea industriei cosmetice, firma japoneza Shiseido a intampinat dificultati pe
piata internationala deoarece avea o traditie limitata in industria parfumului si-i lipseau
expertii din acest domeniu.
-  Este amplasarea activitatilor firmei Shiseido pe teritoriul Frantei o resursa valoaroasa ?
Da <-> pentru ca ofera posibilitatea de a creste cifra de afaceri.
-  Este amplasarea activitatilor firmei Shiseido pe teritoriul Frantei rara?
Da <-> Multe firme de cosmetice aleg sa faca astfel de mutari, si anume sa se
extinda pe piata pe care au mai mare deschidere catre public. In cazul de fata,
Shiseido a decis sa se extinda si sa castige experitiza pe teritoriul Frantei, locul ideal
pentru industria parfumurilor.
-  Este costisitoare imitarea amplasarii activitatilor firmei Shiseido pe teritoriul Frantei?
Da<-> Shiseido este o firma de renume care a ajuns la acest nivel deoarece a avut
o strategie foarte bine dezvoltata in timp si resurse nelimitate.
-  Are firma Shiseido o organizare care sa ii permita exploatarea la maxim a ceea ce
inseamna amplasare firmei pe teritoriul Frantei?
Da <->De-a lungul timpului firma Shiseido si-a format o tactica cu bazele
foarte bine puse la punct. Mutarea locatiei in Franta a fost punctul culminant pentru a
patrunde in industria parfumurilor. Bineinteles, mutarea nu a fost suficienta pentru a-i
asigura firmei accesul la reteaua de legatura spre a face cunoscuta firma si de a
exploata la maxim industria parfumurilor. Shiseido a reusit in cele din urma sa devina
un membru in industria nationala a parfumurilor iar strategia de a face cunoscuta
firma prin evenimentele organizate la care au participat insvitati de seama precum
celebritati, jurnalisti, bancheri dar si oameni importanti din comunitatea locala a fost
un real succes. Firma Shiseido nu a devenit cunoscuta doar prin articolele din ziare si
magazine, ci s-a dorit mult mai mult. S-a dorit ca toata lumea din inalta societate sa
vorbeasca despre aceste evenimente pentru a spori legatura dintre Shiseido si
consumatorii francezi.
Concluzie: Amplasarea activitatilor firmei Shiseido in Franta a fost o mutare strategica care
a dus spre un real succes. Abordarea firmei Shiseido privind amplasarea activitatii constituie
un avantaj competitiv sustinut.


Fisiere in arhiva (1):

  • Studiu de caz firma Shiseido-amplasarea activitatilor ca resursa, competenta de management a firmei.pdf

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!