Efectuati o analiza a studiului de caz Shiseido si raspundeti la urmatoarele intrebari: a) Considerand amplasarea activitatilor firmei in Franta ca o resursa, aplicati modelul VRIO si argumentati cele 4 criterii, concluzionand asupra naturii avantajului competitiv pe care l-a generat firmei. Shiseido este o companie japoneza multinationala de ingrijire personala, adica producator de ingrijire a pielii, a parului, produse cosmetice si parfumuri. Este una dintre cele mai vechi companii de cosmetice din lume, fiind infiintata la Tokyo in 1872. Este cea mai mare firma de produse cosmetice din Japonia si a cincea cea mai mare companie de produse cosmetice din lume. In dezvoltarea industriei cosmetice, firma japoneza Shiseido a intampinat dificultati pe piata internationala deoarece avea o traditie limitata in industria parfumului si-i lipseau expertii din acest domeniu. - Este amplasarea activitatilor firmei Shiseido pe teritoriul Frantei o resursa valoaroasa ? Da <-> pentru ca ofera posibilitatea de a creste cifra de afaceri. - Este amplasarea activitatilor firmei Shiseido pe teritoriul Frantei rara? Da <-> Multe firme de cosmetice aleg sa faca astfel de mutari, si anume sa se extinda pe piata pe care au mai mare deschidere catre public. In cazul de fata, Shiseido a decis sa se extinda si sa castige experitiza pe teritoriul Frantei, locul ideal pentru industria parfumurilor. - Este costisitoare imitarea amplasarii activitatilor firmei Shiseido pe teritoriul Frantei? Da<-> Shiseido este o firma de renume care a ajuns la acest nivel deoarece a avut o strategie foarte bine dezvoltata in timp si resurse nelimitate. - Are firma Shiseido o organizare care sa ii permita exploatarea la maxim a ceea ce inseamna amplasare firmei pe teritoriul Frantei? Da <->De-a lungul timpului firma Shiseido si-a format o tactica cu bazele foarte bine puse la punct. Mutarea locatiei in Franta a fost punctul culminant pentru a patrunde in industria parfumurilor. Bineinteles, mutarea nu a fost suficienta pentru a-i asigura firmei accesul la reteaua de legatura spre a face cunoscuta firma si de a exploata la maxim industria parfumurilor. Shiseido a reusit in cele din urma sa devina un membru in industria nationala a parfumurilor iar strategia de a face cunoscuta firma prin evenimentele organizate la care au participat insvitati de seama precum celebritati, jurnalisti, bancheri dar si oameni importanti din comunitatea locala a fost un real succes. Firma Shiseido nu a devenit cunoscuta doar prin articolele din ziare si magazine, ci s-a dorit mult mai mult. S-a dorit ca toata lumea din inalta societate sa vorbeasca despre aceste evenimente pentru a spori legatura dintre Shiseido si consumatorii francezi. Concluzie: Amplasarea activitatilor firmei Shiseido in Franta a fost o mutare strategica care a dus spre un real succes. Abordarea firmei Shiseido privind amplasarea activitatii constituie un avantaj competitiv sustinut.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).