Peter Drucker in cartea lui "Inovatia si sistemul antreprenorial" identifica patru tipuri generice de strategii antreprenoriale:
1. "arunca in lupta toate resursele pe care le ai"
2. "loveste acolo unde nu este nimeni"
3. "utilizeaza bresele/nisele de piata"
4. "schimba valorile si caracteristicile"
1. "Arunca in lupta toate resursele pe care le ai" - este o strategie mai putin previzibila, fiind necrutatoare si neadmitand greseli. Daca reuseste recompensele sunt foarte mari, in caz contrar nu exista a doua sansa. Strategia este foarte riscanta pentru a fi folosita in alte scopuri decat inovatii majore.
Ca si exemplu poate fi Hoffman La Roche din Elvetia, una din cele mai mari profitabile companii farmaceutice. In 1925 era o firma mica ce vindea vopsele textile. In perioada in care vitaminele au fost descoperite, iar lumea stiintifica nu le accepta, a achizitionat patentele de vitamine pe care nu le dorea nimeni, a angajat cercetatori de la Universitatea din Zurich, oferindu-le salarii mult mai mari decat cele de profesori si a investit toti banii pe care ii avea si pe care i-a imprumutat pentru aceasta afacere.
Documentul este oferit gratuit,
trebuie doar să te autentifici in contul tău.