Subsemnata Mihaiescu Rodica, in calitate de expert tehnic judiciar in cadrul Biroului Local de Expertize Judiciare, domiciliata in Cluj-Napoca , str.Avram Iancu nr.27 ap.2, posesoare a legitimatiei cu numarul 7568 eliberata de Ministerul Justitiei, declare ca am fost desemnata de catre Judecatoria Cluj-Napoca pentru a efectua expertiza tehnico-judiciara a marfii din dosarul 3924/123/2007.
2.Scurt istoric al litigiului
Parte reclamanta: SC MONTEX SRL cu sediul in Cluj-Napoca, str.Meseriasilor nr. 103, telefon 0264/452726
Reprezentantul partii reclamante: Slavu Victor, director comercial, domiciliat in Cluj-Napoca, str.Parang nr.8 ap.32 bl. A5, identificat cu CI seria GX nr. 283006
Parte parata: SC ONION SA, cu sediul in Bucuresti, str.Ion Agarbiceanu nr. 245 sector 1
Reprezentantul partii parate: Bercea Mihai, directo de vanzari, domiciliat in Bucuresti, str.Rodiei nr.34A sector 2 identificat cu CI seria HC nr.242075
In data de 2 martie 2007 s-a incheiat un contract de vanzare-cumpararre (anexa nr.1) intre societatile SC Onion SA, in calitate de intreprindere furnizoare de usi de exterior si de interior si SC Montex SRL ca firma cumparatoare de usi de exterior si interior.
In data de 7 martie 2007, se efectueaza livrarea marfii, transportul fiind efectuat de catre furnizor cu mijloc de transport propriu.La preluarea marfii se face receptia
intocmindu-se un process verbal de receptie (anexa nr.2) in care nu se mentioneaza nici o neconformitate a marfii primite.Marfa soseste insotita de declaratia de conformitate a furnizorului, factura fiscala si avizul de insotire a marfii.
Responsabilul cu receptia marfurilor nu a constatat nici o neconformitate a marfii.Marfa este depusa in depozitul SC Montex SRL pana cand va fi vanduta.
SC Montex SRL are ca obiect de activitate vanzarea de usi de interior si de exterior incluzand in serviciul catre clienti si montarea usilor.
Incepand cu data de 20 martie 2007 SC Montex SRL primeste o serie de reclamatii din partea clientilor.La vanzarea usilor s-a constatat in cateva cazuri lipsa unor accesorii care in mod normal ar fi trebuit sa fie livrate alaturi de usile pentru care s-a facut comanda.
Alte reclamatii s-au facut cu privire la usile de exterior, anume 11 dintre usile metalice de apartament montate la domiciliul clientului prezentau probleme la inchidere.
In data de 2 aprilie 2007 SC Montex SRL anunta furnizorul de neconformitatile constatate, solicitand acestuia inlocuirea marfii necorespunzatoare.SC Onion SA refuza onorarea cererii clientului justificand neconformitatea marfii cu faptul ca montajul usilor nu s-a facut conform instructiunilor.In data de 27 aprilie 2007 SC Montex SRL intenteaza proces SC Onion SA cerand acesteia despagubiri pentru prejudicial adus firmei.
Nu exista expertize anterioare pentru dosarul numarul 3924/123/2007.
3.Obiectul expertizei
Pentru expertiza tehnico-judiciara din dosarul cu numarul 3924/123/2007 s-au stability urmatoarele obiective:
- Identificarea cauzei si momentului in care au aparut neconformitatile
- Stabilirea gradului de corespondenta a conditilor mentionate in contractul de vanzare-cumparare
4.Procedura investigatiilor
In calitate de reclamant SC Montex SRL a desemnat ca reprezentant pe numitul Slavu Victor, avand functia de director comercial, domiciliat in Cluj-Napoca, str.Parang nr.8 bl.A5 ap.32.De asemenea SC Onion SA a numit ca reprezentant pe Bercea Mihai, cu functia de director de vanzari, domiciliat in Bucuresti, str.Rodiei nr.34A sector 2.
Fiecare din reprezentantii celor doua firme au fost instiintati printr-o recomandata Imputrenicitii au datoria de a pune la dispozitia expertului desemnat toate documentele operative si informatiile necesare bunei desfasurari a investigatiilor.Reprezentantul partii parate trebuie sa puna la dispozitia expertului factura eliberata, factura fiscala, datele comenzii primite, date privind expeditia, avizul de insotire a marfii.Imputernicitul societatii comerciale Montex trebuie sa prezinte nota de receptie, reclamatiile clientilor sis a asigure conditiile necesare pentru investigarea modului in care se face montajul usilor.
Dupa primirea tuturor documentelo operative intocmite in cazul de fata, s-a trecut la luarea de declaratii de la clientii care au reclamat neconformitatea produselor achizitionate.In continuare s-a facut verificarea modului in care s-a facut montajul usilor pentru a vedea daca este conform instructiunilor date de producator.Ulterior s-au verificat conditiile existente in depozitul in care a fost depusa marfa pana in momentul vanzarii pentru a vedea daca acestea sunt conforme cu standardele si cu recomandarile din cartea tehnica.In cele ce au urmat a fost interogat reprezentantul partii reclamante solicitandu-i-
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.