Publicitate Subliminala

Extras din referat Cum descarc?

Publicitatea subliminala reprezinta orice publicitate care utilizeaza stimuli prea slabi pentru a fi perceputi in mod constient, dar care pot influenta comportamentul economic al unei persoane. Cu alte cuvinte, mesajele subliminale nu sunt recunoscute de constientul uman, insa pot afecta decizia unei persoane. Acestea se pot intalni sub diverse forme: imagini vizuale, tachitoscopice, auditive, imbolduri vizuale, etc.
Termenul de publicitate subliminala a fost utilizat pentru prima data in anul 1898 de catre E.W.Scripture intr-o publicatie numita "The New Psychology." Insa, apogeul mesajelor publicitare subliminale a fost atins in anul 1957. James Vicary, specialist in marketing, a realizat un experiment a carui durata a fost de 6 saptamani, perioada in care intr-un cinematograf din New Jersey in timp ce rula filmul "Picnicul" apareau la un interval de cate 5 secunde mesajele: "Beti Coca-Cola" si "Va e foame? Mancati floricele." Apoi, Vicary a pretins ca in urma testului vanzarile bauturii Coca-Cola, cat si a floricelelor au crescut semnificativ cu 57,8% si respectiv 18,1%, sugerand astfel ca este vorba de "publicitate subliminala." Aceasta influenta subliminala s-a bazat pe utilizarea imaginilor tachitoscopice, aparitia intermitenta a mesajului pentru un timp atat de scurt, incat aceasta cade sub perceptia constienta a indivizilor. Practic, Vicary a dorit sa scoata in evidenta faptul ca publicitatea subliminala ar reprezenta un avantaj, deoarece ea ar elimina reclamele plictisitoare si ar permite un timp mai mare pentru amuzament.
Putin mai tarziu, tot in anul 1957, Vance Packard scria "Convingatorii Ascunsi", o carte bazata pe cercetarile de marketing motivational folosite pentru convingerea consumatorilor sa cumpere diverse produse in SUA. Pe parcursul intregii lucrari, Packard nu a folosit niciodata termenul "subliminal", dar a mentionat pe scurt experimentul cinematic al lui Vicary. Mass-media a preluat rapid studiul asupra experimentului lui Vicary si l-a publicat, raspandindu-l pe scara larga. Atentia mediei a creat instantaneu un urias interes public precum si temeri vizavi de presupusele pericole ale transmiterii de mesaje subliminale. Furia publica indreptata impotriva posibilitatii de expunere la un asemenea tratament a fost atat de mare, incat Senatul american s-a vazut nevoit sa scoata tehnica in afara legii. In consecinta, Asociatia Nationala de Emisie Radio si TV (CNA-ul SUA) a interzis membrilor sai utilizarea mesajelor subliminale in cadrul vreunui program.
Cu toate acestea, unii au vazut potential in "mesageria" subliminala. Cinematografele, televiziunea si posturile de radio au incercat mesajele subliminale, iar unele mijloace media s-au apucat chiar sa comercializeze spoturi publicitare subliminale. Altii au inceput sa emita aceste mesajele spre binele public, avertizandu-i pe soferi despre riscurile condusului in conditii de umezeala, inghet si precipitatii sau afisand fulgerator mesajul "carti postale acum" in apropierea Craciunului. Chiar si US Army s-a implicat in activitatile de intrebuintare a mesajelor subliminale, pentru a verifica daca ele pot fi folosite in scopuri educationale. Toata aceasta atentie si expunere publica l-au imbogatit pe James Vicary, care si-a deschis o companie denumita pompos "Proiectie Subliminala James Vicary", pentru a putea incasa retributia de pe urma utilizarii la scara larga a tehnicii incercate si brevetate de el.
Dupa toata controversa anilor '50, istoria mesajelor subliminale a luat o turnura noua in 1973, atunci cind Wilson Bryan Keys a publicat "Seductia subliminala". Keys credea ca advertising-ul in masa folosea mesaje subliminale integrate pentru a apela la instinctele primare ale consumatorilor, ca metoda de motivare a acestora sa achizitioneze lucruri care in mod natural nu i-ar tenta. Potrivit lui Keys, cuvantul "sex" a fost gasit prezent in aproape fiecare spot publicitar al acelei vremi. Mai mult de atat, Wilson Keys sustinea in cartea sa ca existau si imagini ale unor femei dezbracate, orgii si alte activitati sexuale in pozele unor bauturi, cuburi de gheata, mancare etc. La fel ca in anii '50, aceasta acuza si-a gasit ecou intr-o noua frenezie mass-media si, inca o data, toata lumea s-a opus presupuselor mesaje subliminale strecurate in mijloacele de promovare cotidiene.
Apoi, n-a mai fost de facut decat un pas pana la formarea unei platforme comerciale de vehiculare a materialelor subliminale cu efect benefic, de genul inregistrarilor audio pentru relaxare. Caseta cu mesaj subliminal de autoajutorare(SMSH) reprezinta o afacere cu vanzari care sunt estimate la valori intre 50 de milioane si 1 miliard de dolari pe an. Caseta tipica SMSH continea muzica clasica sau sunete ale oceanului cu mesaje terapeutice inregistrate sub pragul auzului constient.


Fisiere in arhiva (1):

  • Publicitate Subliminala.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!