Protecția Muncii în Arhive

Previzualizare referat:

Extras din referat:

Protectia muncii in arhive

Se desfasoara intr-un cadru legislativ bine definit (Codul muncii, Legea protectiei muncii nr. 90/1996 si Normele metodologice de aplicare a ei, Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti - 2005 - Compartimentul de protectia muncii).

Obligatii si raspunderi ale conducerii instantei sunt, in primul rand, cele cuprinse in Sectiunea a XI-a - Compartimentul de protectia muncii a Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti:

- La fiecare instanta se organizeaza compartimentul de protectia muncii sau se desemneaza o persoana responsabila cu aceste atributii. Unde sunt compartimente de protectia muncii vor fi infiintate serviciul de securitatea muncii si serviciul de medicina muncii.

- Serviciul de securitate a muncii (sau persoanele desemnate) au atributii :

a. evalueaza riscurile de accidentare si imbolnaviri profesionale

b. controleaza toate locurile de munca in scopul prevenirii accidentelor si imbolnavirilor profesionale

c. asigura instruirea si informarea personalului in probleme de protectia muncii

- Serviciul de medicina a muncii are atributii:

a. participa la evaluarea, identificarea si comunicarea riscurilor privind imbolnavirile profesionale

b. monitorizeaza starea de sanatate a personalului

In afara acestor prevederi din Regulamentul de ordine interioara, conducerilor instantelor de judecata le mai revin urmatoarele obligatii:

- sa stabileasca masurile tehnice, sanitare si organizatorice de protectie a muncii, corespunzator conditiilor de munca si factorilor de mediu specifici dintr-o arhiva

- sa asigure informarea fiecarei persoane, anterior angajarii in munca, asupra riscurilor la care acestea se expun la locul de munca precum si asupra masurilor de prevenire necesare.

- sa asigure obligatoriu si gratuit, dotarea cu echipamente de protectie a salariatilor care desfasoara activitati la persoanele fizice sau juridice potrivit criteriilor stabilite in Normativul-Cadru de acordare si utilizare

Obligatiile si drepturile persoanelor care lucreaza in depozite de arhiva la instantele judecatoresti:

- sa-si insuseasca si sa respecte normele de protectie a muncii si masurile de aplicare ale acestora

- nici o persoana nu va putea fi admisa la lucru fara efectuarea instrucajului introductiv general si a instructajului la locul de munca. Instrucajul periodic se va defasura ori de cate ori este necesar, la intervale ce nu vor depasi 6 luni. Se va completa Fisa individuala de instructaj privind protectia muncii.

La depozitele de arhiva este obligatorie respectarea urmatoarelor masuri minimale de protectie a muncii:

1. ancorarea rafturilor metalice (sau din fier cornier cu polite de lemn) pentru evitarea rasturnarii acestora

2. folosirea scarilor adecvate pentru scoaterea corecta a dosarelor de pe rafturile ce depasesc 2,40 ml (scari stabile cu sprijin dublu pentru posibilitatea folosirii ambelor miini pentru manipularea dosarelor in raft si nu a scarilor care se sprijina pe raft. In caz de necesitate se poate asigura scoaterea de pe raft de catre doua persoane, acolo unde rafturile sunt mai inalte de 2,50 ml si nu exista platforma pe culuarul dintre rafturi.

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Protectia Muncii in Arhive.docx
Alte informații:
Tipuri fișiere:
docx
Diacritice:
Nu
Nota:
5/10 (5 voturi)
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
6 pagini
Imagini extrase:
6 imagini
Nr cuvinte:
956 cuvinte
Nr caractere:
5 046 caractere
Marime:
54.75KB (arhivat)
Publicat de:
Anonymous A.
Nivel studiu:
Facultate
Tip document:
Referat
Domeniu:
Alte domenii
Tag-uri:
protectie, munca, documente, regulament
Predat:
la facultate
Materie:
Alte domenii
Sus!