Primele automobile erau conduse cu ajutorul unor leviere atasate direct la axul rotii. Abia in 1894, in Franta, la startul cursei Paris-Rouen, apare primul automobil echipat cu volan ( Panhard ), conceptul apartinand lui Alfred Vacheron. Volanul era format dintr-o bara de fier rulata, sudata si atasata de un centru filetat cu ajutorul unei tije drepte care se prindea de coloana de directie, aflata in centru masinii, cu ajutorul unei prinderi surub-piulita. In 1898 volanul intra in dotarea standard a masinilor Panhard et Levassor devenind prima productie in serie a volanului iar la sfarsitul anului 1903 apare modelul Rambler Model E echipat cu volanul pozitionat in fata soferului avand forma standard din prezent. Din 1894 si pana in prezent, forma volanului a suferit cateva mici schimbari ergonomice insa principiul si forma au ramas aceleasi. In prezent fiecare companie producatorare de automobile are propria sectie de proiectare si executare a volanului astfel pe piata existand mii de modele de volan. Una din firmele care se ocupa doar de producerea volanului este firma momo. Cateva din modele existente: Structura de rezistenta a unui volan poate fii confectionata in serie prin doua metode: 1 - Prin debitarea, rularea, sudarea unei bare dintr-un aliaj. 2 - Prin Turnarea sub presiune a diferitelor aliaje topite. Materialele folosite sunt aluminiu, aliaje de aluminiu cu zinc, magneziu, siliciu; aliaje nichel, crom, fier Ni-Cr-Fe. Itinerarul tehnologic al primei metode : Materialul folosit la crearea cadrului prin aceasta metoda este aliajul Ni-Cr-Fe. Mai jos sunt prezentate componentele materialului folosit pentru asemenea aplicatii. Rata coroziunii e prezentata in milimetri pe an ( mpy ). Pentru a crea miezul volanului, itinerarul tehnologic e urmatorul : - Se cumpara placi de grosimea dorita - Debitare material din placi - Rectificare placa pe masina de rectificat plan ; - Prelucrare pe masina de gaurit in coordonata, unde se dau gaurile pentru fixarea spre butuc si gaura pentru fixarea butucului de coloana de directie si a claxonului pe exterior( mijlocul volanului ) - Lacatuserie, unde se finiseaza anumite neregularitati aparute in procesul de fabricatie.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).