Motor CC cu excitatie separata

Extras din referat Cum descarc?

1. Generalitati [1]
Masinile de curent continuu se caracterizeaza prin faptul ca in circuitul exterior trece curent continuu, iar tensiunile electromotoare se induc numai prin miscare.
Masina de curent continuu, este utilizata atat in regim de motor cat si in regim de generator.
Motorul de curent continuu cu excitatie separata, se defineste prin faptul ca infasurarea statorica si infasurarea rotorica sunt conectate la doua surse separate de tensiune. Motoarele cu excitatie separata, pot fi incluse in grupa motoarelor cu excitatie derivatie deoarece alimentarea circuitului lor de excitatie se poate face de la aceeasi retea ca si infasurarea indusului. 
Motorul de curent continuu a fost inventat in 1873 de Zenobe Gramme prin conectarea unui generator de curent continuu la un generator asemanator. Astfel, a putut observa ca masina se roteste, realizand conversia energiei electrice absorbite de la generator.
2. Elementele constructive ale motoarelor de curent continuu [2]
Ca orice masina elctrica, masina de curent continuu are doua parti constructive de baza:statorul si rotorul.
Statorul-partea imobila a masinii,are de regula rol de inductor si este compus din:
-  Carcasa
-  Poli principali (de excitatie)
-  Poli auxiliari (de comutatie)
-  Piese de strangere
Carcasa, reprezinta pricipalul element de rezistenta mecanica al masinii. Deoarece fluxul magnetic statoric este constant in timp, carcasa se realizeaza de obicei dintr-o singura piesa, un cilindru din fonta sau otel turnat ,mai rar din tabla groasa de otel sudata .Deoarece prin carcasa se inchide fluxul magnetic inductor, aceasta trebuie confectionata din materiale cu propietati magnetice bune. In interiorul carcasei sunt fixati prin suruburi polii principali si polii auxiliari ai masinii. Carcasa se fixeaza in fundatie cu ajutorul talpilor de prindere iar lateral este inchisa de scuturile frontale. Polii principali de excitatie ai masinii se compun dintr-un miez feromagnetic confectionat din tole de 0,5-1 mm grosime fixate in pachete compacte, stranse cu ajutorul unor nituri. Pe miezul polar se monteaza bobinele de excitatie care se sprijina pe piesele polare. Piesa polara are sectiunea marita ,ceea ce contribuie la omogenizarea campului magnetic produs in intrefier si totodata asigura fixarea bobinei de excitatie.
Bobinele de excitatie se realizeaza concentrat ,dintr-un conductor de cupru izolat ,de sectiune circulara la masini de putere mica si dreptunghiulara la masini de puteri mici si medii. Bobinlele de excitatie se izoleaza fata de miezul polilor si se impregneaza cu materiale speciale. Bobinele de excitatie se interconecteaza astfel incat sa asigure alternanta corespunzatoare a polilor de excitatie. Ansamblu lor formeaza infasurarea inductoare statorica, legata la o pereche de borne din cutia de borne a masinii si alimentata cu tensiune de la o sursa exterioara sau chiar de la masina.
Polii auxiliari sunt construiti dintr-un miez de fier masiv si au de regula o forma paralepipedica. Acesti poli au o sectiune mai mica decat a polilor principali si sunt dispusi la mijlocul distantei dintre polii principali. Infasurarile lor de excitatie se conecteaza de obicei in serie cu infasurarea indusa. 
Rotorul are rol de indus si este format din urmatoarele elemente principale.
-  Miez feromagnetic
-  Arbore(ax)
-  Infasurarea indusa
-  Colector
-  Ventilator
-  Suporti de bobinaj


Fisiere in arhiva (1):

  • Motor CC cu excitatie separata.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1.http://www.scritub.com/tehnica-mecanica/GENERALITATI-DESPRE-MASINILE-E641322212.php 
2. http://www.rasfoiesc.com/inginerie/electronica/Motorul-de-curent-continuu44.php 
3. http://www.qreferat.com/referate/constructii/Caracteristicile-motoarelor-de733.php 
4. https://gheorghe.manolea.ro/wp-content/uploads/2009/12/Aem-2.pdf 
5. http://www.electricalc.ro/blog/38-masina-de-curent-continuu 
6.http://www.creeaza.com/tehnologie/electronica-electricitate/MOTOARE-DE-CURENT-CONTINUU115.php 
7. https://circuitglobe.com/what-is-a-dc-motor.html 
8. https://ems.utcluj.ro/mircea-ruba/teaching/is/Curs%203.pdf


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare. Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!