Factorii determinanți ai strategiei

Cuprins referat Cum descarc?

I. FIRMA - SISTEM SOCIO-ECONOMIC DESCHIS CATRE MEDIU 2
II. DETERMINANTII ENDOGENI AI STRATEGIEI 2
PROPRIETARII SAU ACTIONARII FIRMEI 2
MANAGEMENTUL DE NIVEL SUPERIOR 3
DIMENSIUNEA FIRMEI 3
COMPLEXITATEA ACTIVITATII FIRMEI 3
CAPABILITATILE FIRMEI 4
DISPERSIA TERITORIALA A SUBDIVIZIUNILOR ORGANIZATORICE 4
POTENTIALUL UMAN 4
STAREA ECONOMICA A FIRMEI 4
CULTURA FIRMEI 5
III. DETERMINANTII EXOGENI AI STRATEGIEI 5
ORGANIZATII SAU GRUPURI EXTERNE DE STAKEHOLDERI 5
FACTORI CONTEXTUALI 5
CONCLUZII 8


Extras din referat Cum descarc?

I. Firma - sistem socio-economic deschis catre mediu
In viziunea managementului strategic, firma este un sistem socio-economic deschis aflat intr-un schimb permanent cu mediul extern.Exista o stransa legatura intre toti agentii economici/politici existenti pe piata.
Potrivit teoriei sistemelor firma este influentata de mediu, si la randul sau influenteaza mediul din care face parte prin activitatea desfasurata. Pentru a putea preveni evolutia si modificarile care intervin in mediu, firma dezvolta o relatie bilaterala cu fiecare subsistem din mediul multiform din care face parte.
Rolul si responsabilitatile firmei trebuie privite dintr-o dubla perspectiva, atat economica, firma trebuie sa asigure eficienta si profitabilitate, cat si sociala, asigura satisfacerea nevoilor consumatorilor si contribuie la ridicarea calitatii vietii. Din perspectiva sociala, strategia pe termen lung a unei firme trebuie sa inglobeze elementele de natura financiara, umana, interne ale firmei cu relatiile de interdependenta din mediul extern pentru a se integra cat mai bine in mediul din care face parte. Strategia unei firme are calitatea de componenta centrala managementului strategic si este influentata de o serie de factori determinanti, care sunt impartiti in doua categorii in functie de mediul din care provin:
II. Determinantii endogeni ai strategiei
Acestia se manifesta in cadrul mediului intern al firmei. Din mediul intern al firmei avem urmatorii determinanti:
Proprietarii sau actionarii firmei
Acesta este unul din factorii internI ce are o influenta puternica asupra strategiei firmei in virtutea drepturilor de proprietate. Intalnim doua situatii, in cazul firmelor de mici dimensiuni, proprietarul, implicit fondatorul afacerii ia deciziile in ceea ce priveste strategia firmei. In cazul societatilor pe actiuni, marimea influentei exercitate de actionari asupra firmei, si implicit asupra 
strategiei acesteia, este determinata de: cota parte din actiunile aferente capitalului social detinute, nivelul pregatirii economice si manageriale etc.
Managementul de nivel superior
Managementul de nivel superior se refera la echipa care conduce efectiv firma, si este format din managerul general, directorii executivi sau adjuncti si Consiliul de Administratie, si prezinta o influenta majora asupra strategiei firmei prin autoritatea decizionala de care dispun, elaborarea si implementarea startegiei fiind opera si responsabilitatea lor.
De exemplu, o filosofie de afaceri a managementului firmei bazata pe maximizarea profitului va duce la adoptarea unei strategii ce are ca element central profitul, pe cand o conceptie axata pe responsabilitati sociale va determina implementarea unei strategii de integrare puternica in mediul de afaceri, de sprijinire a dezvoltarii locale, regionale sau nationale.
Managerii sunt influentati si de gradul de aversiune pe care il au la risc. Managerii cu grad scazut de aversiune fata de risc adopta strategii ofensive, cu accent pe cresterea firmei, inovare, pe cand o atitudine a managerilor caracterizata prin aversiune la risc va determina orientarea catre strategii defensive, de mentinere a situatie actuale si a tehnologiilor traditionale.
Dimensiunea firmei
Dimensiunea firmei este un factor endogen ce conditioneaza strategia firmei prin volumul resurselor de care dispune, precum si a celor pe care le poate atrage. Firmele mari au un acces mai facil la creditele bancare de exemplu, prin garantiile ce le pot oferi. In schimb, se adapteaza mai greu la schimbarile de mare amploare. De aceea e foarte important sa se tina cont de acesti factori la proiectarea si implementarea strategiei.
Complexitatea activitatii firmei
Varietatea activitatilor si interdependentele dintre acestea pot genera optiuni strategice mai ample ce duc la efecte economice si financiare superioare. 
Unii specialisti romani [Nicolescu, 1996, p.58] apreciaza ca o complexitate crescanda a firmei este un handicap, pe cand o complexitate redusa este un factor favorizant deoarece atunci cand ne confruntam cu o complexitate crescuta a activitatilor trebuie luata in considerare o gama mai larga de aspecte in elaborarea strategiei. Alti specialisti insa considera ca aceasta opinie e valabila doar in parte, fiind contrazisa de insasi existenta companiilor multinationale, problema nefiind legata doar de complexitatea activitatilor ci mai mult de buna structurare organizationala.


Fisiere in arhiva (1):

  • Factorii Determinanti ai Strategiei.docx

Imagini din acest referat Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un cod promo pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

ex. Andrei, Oana
ex. Popescu, Ionescu

Pe adresa de email specificată vei primi link-ul de descărcare și codul promo. Asigură-te că adresa este corectă și că poate primi e-mail-uri.

2. Alege modalitatea de plată preferată:


* La pretul afișat se adaugă 19% TVA.


Hopa sus!