INTRODUCERE Un individ manifesta la un moment dat o serie de nevoi. Dupa criteriul genezei, psihologii diferentiaza trebuinte primare, innascute, care tind sa se manifeste la toti indivizii in toate timpurile si trebuinte secundare, dobandite numai de unii indivizi. Pe baza trebuintelor secundare, am ales sa studiem in aceasta lucrare automobilele sport. Este lesne de inteles ca satisfacerea unui consumator vine de la procesele comportamentale , sociale si experientele de invatare, dar si despre perceperea frumosului, motiv pentru care pe piata automobilelor sport se duce o batalie acerba in a iesi in evidenta prin combinarea esteticii si frumosului direct proportional cu costurile la care se face raport. Piata automobilelor sport se afla intr-o continua concurenta. Branduri precum: Audi, Mercedez-Benz, Porsche, Lexus, BMW, Bentley, tind sa isi puna amprenta asupra vietii comsumatorului atat prin caracteristicile tehnico-functionale legate de puterea motorului, cilindri, viteza, prin caracteristicile economice: consum de carburant, cheltuieli de mentenanta, aerodinamicitate, cat si psiho-senzoriale: design interior- cadrane de bord, pedalier, tapiterie, scaune, dar si exterior: culoare, forma, stergatoare si faruri. Din punct de vedere al caracteristicilor ergonomice, consumatorii au nevoi precum: comoditate si confort, aer conditionat, dotari cu airbag, servodirectia, caracterisitici ce se completeaza perfect cu cele ecologice, dat fiind faptul ca ne aflam intr-o lume in care poluarea are un grad ridicat de manifestare. Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, targa fiind inlocuita de caruta, iar odata cu domnia lui Ludovic al-XVI-lea, au aparut calestile, cabrioletele, etc., ce reprezentau rangul si puterea economica a nobililor care le detineau. Prima masina generatoare de curent electric a fost inventata in Gramme in 1860-1970. Adevaratul stramos al automobilului este reprezentat de motorul si autovehiculul inventate de Etienne Lenoir: motorul cu gaz brevetat in 1860. I. CARACTERISTICI GENERALE ALE PIETEI SI ALE PRODUSULUI 1.1. Descrierea pietei careia i se adreseaza produsul Produsul este destinat atat micilor si marilor intreprinzatori, cat si consumatorilor autohtoni din clasa mijlocie a muncitorilor, ce doresc sa obtina o masina de lux pentru a iesi din anonimat, fiind permisibila, atat dupa agonisirea banilor pe o perioada mai lunga de timp, cat si prin imprumuturi bancare sau achizitionare in leasing. 1.2. Principalii actori de pe piata (companiile care comercializeaza produsul) Nr.Crt. Companie Cota de piata Cifra de afaceri (in anul 2016) 3 Bmw 5% 27,6 miliarde $ 4 Mercedez-Benz 6,3% 26 miliarde $ 5 Audi 7,1% 28.8 miliarde $ Sursa:www.forbes.com Piata auto a crescut cu 16% in primele 8 luni ale anului comparativ cu ianuarie - august 2015, la 87.400 de unitati, dintre care 70.600 de unitati au fost autoturisme si 16.800 vehicule comerciale, reiese din datele APIA. La autoturisme, cresterea de la an la an a fost de aproape 15%, la vehicule comerciale de aproape 20% si la autocare de peste 50% (1.460 unitati). Pe segmentul autoturisme, principalul motor al vanzarilor il reprezinta persoanele juridice cu o pondere de 70%. Top 5 cele mai vandute autoturisme de import: 1. Volkswagen cu 7.384 unitati (10,5% cota de piata, volume in crestere cu 18,7% fata de 2015); 2. Skoda 6.611 unitati (9,4% din total piata, volume in crestere cu 20,2%); 3. Renault 5.243 unitati (7,4% cota de piata, volume mai mari cu 41,4%); 4. Ford 4.362 unitati (6,2% din total piata, volume in crestere cu 12,1%) 5. Opel 3.325 unitati (4,7% din total piata, volume mai mari cu 41,6%). In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa scada ca si pondere in total piata, ajungand, pe ansamblul celor 8 luni din 2016, la o pondere de 48,3%, comparativ cu anul 2015, cand, dupa aceeasi perioada, ponderea acestora era de 54%. Top vanzari autoturisme noi o Dacia - 28.837 unitati (30,9% cota de piata, pe un volum in crestere cu 3% fata de perioada similara din 2015) o Volkswagen - 9.884 unitati (10,6% cota de piata, volume in crestere cu 24,2% fata de 2015); o Skoda - 8.481 unitati (9,1% din total piata, volume in crestere cu 17,1%) o Renault - 6.720 unitati (7,2% cota de piata, volume mai mari cu 39,1%) o Ford - 5.600 unitati (6% din total piata, volume in crestere cu 12,2%) o Opel - 4.325 unitati (4,6% din total piata, volume mai mari cu 46,5%). Cele mai mari cresteri le inregistreaza segmentele SPORT (+101,1%), SUV (+28,7%) si MPV (+28,3%). Si segmentele de volum, B si C (care impreuna cumuleaza cca. 64% din totalul pietei), inregistreaza cresteri importante, de 16,4% si respectiv 10,1%.
www.zf.ro www.forbes.com http://wikipedia.com www.germany.travel www.clubika.ro www.docauto.ro www.promotor.ro www.4tuning.ro www.prosport.ro www.slideshare.net www.motorstory.ro www.einteresat.com www.wall-street.ro
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).