Consumatorii

Referat
7/10 (1 vot)
Domeniu: Alte domenii
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 5 în total
Cuvinte : 1891
Mărime: 9.27KB (arhivat)
Publicat de: Noris Buta
Puncte necesare: 6

Extras din referat

Consumatorii

"Traiti in limitele venitului dumneavoastra , chiar daca trebuie sa va imprumutati pentru a face asta"

Josh Billings

Prezentare generala

Consumatorii sunt importanti , de vreme ce consumul personal reprezinta intre o jumatate si doua treimi din PIB.

In general , daca veniturile consumatorilor sunt stimulate , acestia vor economisi o parte si vor cheltui restul.Partea care este cheltuita devine venit entru alcineva , care la randul sau cheluieste si economiseste.Procesul se repeta si efectul de multiplicare are un efect pozitiv asupra tuturor , cu conditia ca aceasta crestere in cheluieli sa se traduca intr-o productie suplimentara si nu in preturi mai mari.

In acelasi timp , partea din veniturile consumatorilor care este economisita furnizeaza fondurile necesare pentru investitii , care sunt esentiale pentru viitoarea productie , pentru viitoarele venituri si pentru consumul viitor.

Consumatori , persoane si familii

In cea mai mare parte , analiza economica este mult mai eficienta daca se concentreaza asupra unui grup clar definit de agenti economici , cum ar fii gospodariile (familiile).Totusi , practicile contabile nationale variaza si cifrele nu sunt in general disponibile pentru astfel de categorii clare.Terminologia poate devenii neclara.

- Gospodariile. Un grup de oameni traind sub acelasi acoperis si care gestioneaza un buget comun

- Sectorul de consum si consumul privat. Acesti doi termeni au in general acelasi sens.De obicei , includ prin definitie:familii si indivizi; proprietarii firmelor neconstituite; organisme non-profit care servesc persoane fizice; trusturi private ; fonduri de pensii private , de asigurari de viata de ajutoare sociale.

- Consumul privat. Este acelasi lucru cu consumul personal deoarece , dupa definitia in conformitate cu sistemul costurilor nationale , companiile nu consuma.Dar firmele investesc , astfel ca investitiile private (personale plus cele ale firmelor) sunt diferite de investitiile personale.

- Cosumul total. Cosumul personal plus consumul guvernamental.

Venitul personal , venitul disponibil

Masoara: venitul total al sectorului personal si venitul dupa impozitare.

Semnificatie: baza pentru consum si economii

Prezentat ca: totalul in bani

Pune accentul pe: ratele in crestere

Etalon: 3% pe an in termeni reali

Publicat: in principal trimestrial , lunar in SUA ; 1-3 luni intarziere

Venitul personal este venitul curent primit de catre sectorul personal din toate sursele.Cea mai mare parte este reprezentata de salarii si prime , dar totalul acopera de asemenea rentele , dobanzile si dividentele si transferurilr curente , cum sunt primele de asigurari sociale platite persoanelor si donatiile firmelor in scopuri caritabile.

Venitul disponibil personal (VDP). Este venitul personal dupa deducerea impozitelor si taxelor personale directe si transferurile curente in strainatate.

Venitul personal real shi VDP real.Veniturile personale si venitul personal disponibil sunt uneori exprimate in termeni nominali , inainte de se tine seama de inflatie.Veniturile personale si VDP sunt ajustate in functie de inflatie.Preturile de consum pot fi utilizate , daca nu exista un alt deflator disponibil.In mare , daca veniturile cresc cu 5% si preturile cu 3% veniturile reale sunt cu 2% mai mari.

Veniturile sunt afectate de ciclul economic.In general , este recomandabil sa se caute o crestere a veniturilor reale care poate fi sustinuta - o crestere prea rapida poate fi inflationista.Principalele componente sunt dupa cum urmeaza:

Venituri de la locul de munca.Cea mai importanta influenta asupra venitului personal.Totalul depinde in principal de numarul de oameni angajati , de numarul de ore lucrate si de modul in care aceste persoane sunt platite.

Veniturilr intreprinzatorilor particulari.Este urmatoarea componenta ca importanta in VDP.Veniturile intreprinzatorilor particulari sunt legate de starea generala de sanatate a economiei,Aceste vor creste cand PIB nominal creste.

Dobanzi si dividente.Dividentele sunt sensibile la variatia profiturilor companiei si la starea economiei , in timp ce platile de dobanzi evolueaza in mod evident in functie de rata dobanzii.Cand imprumuturile sunt mari in comparatie cu economiile , o crestere a ratei dobanzii poate insemna o scadere a veniturilor nete din dobanzi.In general , o crestere a ratei dobanzii stimuleaza VDP , deoarece in cele mai multe tari sectorul personal are mai multe active decat pasive cu rate de ajustare a dobanzilor.

Impozite si beneficii.Modificarile ratelor impozitelor sau beneficiiilor au un efect rapid asupra VDP.Amploarea efectului va depinde de natura schimbarii.

Cheltuielile de consum si personale , consumul privat

Masoara: cheltuielile pe persoana

Semnificatie: componenta cheie a PIB

Prezentat ca: totaluri in bani

Pune accent pe: ratele de crestere

Etalon: cresterea medie in tarile OCDE a cheluielilor de consum a fost de 2,8% pe an in anii '80 si de

1,7% in perioada 1990-1995.

Publicat: trimestrial, impreuna cu cifrele privitoare la PIB , lunar in SUA; revizuit frecvent.

Prezentare generala

Cheluielile de consum sunt reprezentate de cheluielile ersonale pe bunuri si servicii.In consecinta , include chiriile aferente pentru locuintele ocupate de proprietarii lor , cheluielile care ar trebui facute pentru a cumpara veniturile in natura si costurile administrative ale fondurilor de pensii si asigurari de viata.Sunt excluse platile de dobanzi , achizitionarea de terenuri si imobile , transferurile in strainatate , toate cheltuielile legate de afaceri si cheltuielile pentru bunuri de mana a doua , care reflecta mai degraba un transfer de proprietate , decat o noua productie.

Strict vorbind , cheluielile se produc atunci cand bunurile sunt achizitionate , in timp ce consumul se poate desfasura de-alungul a mai multor ani.De exemplu , beneficiul derivat din achizitionarea unui automobil sau televizor este savurat de consumator pe de-a lungul a mai multor ani.In practica , este greu de masurat consumul si termenul este utilizat cu aproximatie pentru a exprima ideea de cheltuiala.In consecinta , cheluielile de consum , cheltuielile personale si consumul privat inseama toate acelasi lucru.

Preview document

Consumatorii - Pagina 1
Consumatorii - Pagina 2
Consumatorii - Pagina 3
Consumatorii - Pagina 4
Consumatorii - Pagina 5

Conținut arhivă zip

  • Consumatorii.doc

Alții au mai descărcat și

Metode de Prevenire și Stingere Incendii

3.1.Accesul mijloacelor si al personalului pentru interventie in caz de incendiu se asigura in permanenta la toate: a) constructia unitatii cu...

Măsurători Directe de Aceeași Precizie

Masuratorile directe de aceeasi precizie, reprezinta un volum important de lucrari, executate pe teren în cadrul activitatilor geodezice,...

Biometria

Biometria reprezinta totalitatea metodelor prin care se face identificarea sau autentificarea unei persoane pe baza datelor biometrice: amprente...

Te-ar putea interesa și

Securitatea și Protecția Turiștilor în Calitate de Consumatori

Turismul organizat a apărut odată cu afirmarea turismului ca fenomen de masă. Tour-operatorii şi agenţiile de turism oferă o gamă largă de...

Comportamentul consumatorului de șampon - Pantene Pro-V

Capitol II Procesul decizional de cumparare In acest capitol vom prezenta cele cinci etape ale procesului decizional de cumparare si maniera in...

Consumul de Droguri

1. INTRODUCERE Abuzurile de droguri, prin lege, sunt interzise publicului larg. Majoritatea tarilor restrâng uzul câtorva droguri recreationale,...

Comportamentul consumatorului - lapte praf

Capitolul 1. Prezentare produs lapte praf: 1.1 Date despre produs: Introducere “ în lumea lapte praf” Descoperirea unei alternative pentru...

Studiul comportamentului consumatorului față de produsele noi

INTRODUCERE Actualitatea temei de cercetare. Procesul de tranziție, în Republica Moldova, de la un sistem economic închis, determinat în toate...

Cercetare de marketing privind consumul de fast-food în rândul studenților din cadrul universității Babes-Bolyai, Cluj Napoca

Rezumat Tema cercetării o reprezintă consumul de fast-food al studenţilor din cadrul Universităţii “Babeş-Bolyai”, Cluj Napoca. Obictivul...

Comportamentul consumatorului - balsam de rufe

COMPORTAMENTULUI CONSUMATORULUI PENTRU GRUPA DE PRODUSE BALSAM DE RUFE 1.PREZENTAREA PRODUSULUI Avand in vedere concurenta tot mai puternica de...

Protecția consumatorului privind serviciile hoteliere

INTRODUCERE Întâietatea utilizării noţiunii de consumator este disputată între europeni şi nord-americani. Cei din urmă afirmă că preşedintele...

Ai nevoie de altceva?