Aparitia automobilului

Extras din referat Cum descarc?

Inca din cele mai vechi timpuri, omul a cautat metode prin care sa poata transporta diferite materiale sau hrana de la distante mult mai mari. Astfel, el a construit, folosindu-si inteligenta cu care este inzestrat, diferite mijloace de transport, de la cele mai rudimentare, atingand apogeul in sec. al XIX-lea, odata cu inventia automobilului. 	
Prima constructie considerata vehicul, in sensul de constructie destinata transportului, a fost targa purtata de oameni. Apoi, aceasta a evoluat, deoarece omul a ajuns la concluzia ca fortele naturii inconjuratoare mult superioare lui, trebuie captate si folosite in beneficiul sau. De aici incepe domesticirea animalelor si aparitia unui nou mijloc de transport - tractiunea animala. Astfel, targa a fost inlocuita de caruta, iar odata cu domnia lui Ludovic XVI, au aparut calestile, berlinele, cabrioletele, etc., ce reprezentau rangul si puterea economica a nobililor care le posedau. 
Incepand cu aceasta perioada, trasurile s-au dezvoltat foarte mult, din mai multe puncte de vedere. Pe langa partea artistica, deoarece unele trasuri erau adevarate opere de arta, s-a dezvoltat si partea mecanica, inventandu-se diferite mecanisme destinate franarii. 
Aparitia bicicletei are o mare importanta in aparitia automobilului, deoarece multe realizari tehnice din industria bicicletelor le gasim in constructia automobilului. Dar cea mai importanta inventie care si-a adus cel mai mare aport in contructia automobilului, este motorul actionat cu puterea aburului. Aceasta s-a concretizat in anul 1769, cand Francois Cugnot a construit primul autovehicul dotat cu un motor cu abur. 
Trasurile cu aburi au avut un impact deosebit de important in istoria automobilului, implicit a omenirii. Aceste vehicule au fost bine primite de oamenii vremii, fapt ce contribuie mult la dezvoltarea lor. Ca dovada a interesului, avem o forma incipienta a codului rutier, aparut pentru prima data in Anglia sub numele de "Red Flag Act" in 1865, care obliga vehiculele sa circule cu o viteza de 2 mile in orase si de 4 mile in afara oraselor. 	
Nicolas-Joseph Cugnot, inginer al armatei franceze a realizat, in cadrul Arsenalului, un vehicul destinat remorcarii pieselor grele de artilerie. Acest vehicul (1769) era realizat din lemn, avand trei roti cu bandaj metalic (ca la rotile de car), un motor cu aburi cu doi cilindri, cazanul avea greutatea de o tona, necesita realimentarea la fiecare 10 15 minute, dezvolta viteza maxima de 9,5 km/h si era deservit de doua persoane. Din pacate, la prima demonstratie, mecanismul de directie a cedat si vehiculul a lovi zidul unei gradini si a explodat. Dupa cum se vede o data cu aparitia primului autovehicul a aparut si primul accident
In anul 1875 Siegfried MARCUS realizeaza la Viena primul autovehicul echipat cu un motor in patru timpi cu carburator elementar. Nikolaus August OTTO in 1876 construieste si breveteaza primul motor in 4 timpi, cu supape laterale. Industriasul german Wilhelm Maybach l-a perfectionat si a inceput constructia unor astfel de motoare.


Fisiere in arhiva (1):

  • Aparitia automobilului.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!