1. Aspecte generale
Feribotul Andrew j. Barberi are o capacitate de 6000 de pasageri, avand o lungime de 94 m. Nava are o istorie de 106 ani.
Pe 15 octombrie 2003, la orele 15:21, nava Andrew J. Barberi, feribotul insulei Staten, s-a ciocnit de docul de beton al teminalului St. George.
Feribotul era la sfarsitul celor 8 k m, 25 min de calatorie din Manhattan spre St. George, Staten Island. La bord erau aproximativ 1.500 de pasageri, mult sub capacitatea de 6.000. Vantul era destul de puternic in acea dupa-amiaza, cu rafale de peste 64 km/h. Apa in portul New York era descrisa ca "foarte agitata".
2. Accidentul
In acea zi de 25 Octombrie, in loc sa andocheze, feribotul a deviat de la cursul normal si a intrat la viteza maxima intr-un doc de beton folosit pentru mentenanta, docul fiind plasat pe piloni de beton. Docul a distrus partea de pe tribord, intrand in zona puntii principale, unde pasagerii se pregateau sa debarce(fig.1)
Fig.1.
In timp ce feribotul se lovea de doc pasagerii tipau si fugeau sa se ascunda. Unii dintre ei au sarit in apa de 17?C.
Accidentul a lasat un numar de victime prinse in gramezi de metal, sticla si bucati de lemn. A fost cel mai grav accident din istoria de 106 ani a feribotului. Carena feribotului nu a fost afectata si nava nu a fost nici o clipa in pericol sa se scufunde(fig.2.).
Pe puntea superioara, pasagerii care asteptau sa coboare au intrat in panica si au inceput sa alerge si sa se imbulzeasca in timp ce feribotul lovea docul. In timpul impactului, nu au putut sa vada nimic din carnagiul de pe puntea principala. Nu s-a facut nici un anunt iar pasagerii de pe puntea superioara au asteptat fara sa stie ce s-a intamplat timp de 20 de minute, pana cand vasul a fost intors si a acostat la unul din terminale. Inainte de a ajunge la destinatie, echipe de salvare au inceput sa caute supravietuitori printre daramaturi(fig.3)
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.