Corelarea cantitativa si calitativa a productiei alimentare cu cererea consumatorilor constituie imperativul major al civilizatiei contemporane. Conform acestui deziderat este necesar sa fie cunoscuta specificitatea cererii alimentare, care este insa determinata de trebuintele efective ale consumatorului. Pornind de la ideea ca nevoia este acel factor care in anumite conditii declanseaza comportamentul individului, se doreste o abordare fundamentala, cu implicatii profunde asupra eficientizarii promovarii produselor agroalimentare Varietatea mare a formelor, metodelor, tehnicilor si mijloacelor de promovare este un atu important al acestei componente a marketingului, dar in acelasi timp impune luarea lor in considerare cu mult discernamant atunci cand se elaboreaza si se adopta o anumita politica de promovare de catre o agentie de publicitate sau de catre departamentul de marketing al unei firme. Promovarea produselor agricole si agroalimentare presupune utilizarea unui ansamblu de actiuni si mijloace de informare a consumatorilor, atat in vederea satisfacerii cat mai complete a nevoilor de consum, prin cumpararea produselor, cresterea pozitiei pe piata, crearea unei imagini pozitive a produsului, crearea unui climat favorabil pentru vanzarie viitoare, educarea si informarea pietei, cat si prin cresterea vanzarilor si profitului firmei. Potrivit Comisiei Europene, politica de promovare a produselor agroalimentare are urmatoarele obiective principale: Obiective specifice principale: - ,,cresterea gradului de constientizare cu privire la calitatile produselor agricole ale Uniunii si standardele inalte impuse metodelor de productie in Uniune; - cresterea competitivitatii produselor agricole si a anumitor produse alimentare din Uniune, a consumului acestor produse, precum si a vizibilitatii lor atat in Uniune, cat si in afara sa; - cresterea nivelului de cunoastere si recunoastere a sistemelor de calitate ale Uniunii; - cresterea cotei de piata a produselor agricole si a anumitor produse alimentare din Uniune, acordandu-se o atentie deosebita pietelor din tarile terte cu cel mai mare potential de crestere." ( Sursa: https://www.madr.ro/promovare-produselor-agroalimentare.html ) Studiu de caz- SC Napolact SA Societatea Comerciala Napolact SA a luat fiinta in anul 1990 prin transformarea integrala a Intreprinderii de Industrializare a Laptelui Cluj. Obiectul de activitate al societatii il constituie: colectarea, transportul, prelucrarea, depozitarea, conservarea si comercializarea laptelui, produselor lactate si a inghetatei, operatiuni de import-export in activitatea proprie. Situata in inima Transilvaniei, Napolact este continuatoarea unei traditii vechi de un secol in domeniul procesarii laptelui. Firma mama este atestata documentar in 1905 - atelierul Vlad unde se fabricau unt si branza de vaca . Firma Vlad fabrica pentru prima data in zona si introducea pe piata Clujului produsul iaurt. Incepand cu anul 1936, produce branzeturi fermentate si topite pe care le exporta in diferite tari, printre care si S.U.A. In urma nationalizarii din 1948, firma Vlad se transforma in Intreprinderea de Industrializare a Laptelui Cluj care, la randul ei, se transforma in 1990 in SC Napolact SA. Societatea Napolact are sediul in Cluj-Napoca si fabrici in principalele localitati ale judetului Cluj. Fabrica de produse lactate se afla in comuna Baiu, fabrica de branzeturi fermentate si framantate, in Dej, fabrica de branzeturi de la Taga. Societatea detine cinci magazine de desfacere proprii in Cluj-Napoca, si in majoritatea oraselor din tara.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).