Piața Agroturistică

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Agronomie
Conține 1 fișier: doc
Pagini : 44 în total
Cuvinte : 21597
Mărime: 85.95KB (arhivat)
Publicat de: Georgian Sîrbu
Puncte necesare: 9

Extras din referat

PIAŢA AGROTURISTICĂ

1.1 Definirea şi caracteristicile pieţei agroturistice

Cea mai utilizată definire a pieţei turistice este aceea prin care se specifică: “Piaţa turistică reprezintă sfera economică de influenţă a ofertei turistice, materializată prin producţia turistică şi cererea turistică, considerată consum”.

În comparaţie cu piaţa mărfurilor, piaţa turistică are următoarele particularităţi:

- locul ofertei coincide cu locul consumului, dar nu şi cu locul de formare a cererii;

- oferta turistică este percepută de cerere sub forma unei imagini formate prin cumularea tuturor informaţiilor primite, direct sau indirect, de către fiecare turist potenţial. Totodată, oferta turistică este rigidă, neelastică în timp şi spaţiu, nu poate fi stocată sau transformată, consumul hotărându-se în acelaşi areal geografic;

- cererea turistică şi oferta turistică, componente ale pieţei turistice, se manifestă diferit; cererea turistică este foarte elastică şi supusă unei permanente fluctuaţii, datorate influenţei unei multitudini de factori politici, economici, sociali, conjuncturali etc.

Aceste particularităţi pot genera un decalaj potenţial între ele sau chiar apariţia unor combinaţii: ofertă bogată şi cerere redusă, cerere mare şi ofertă necorespunzătoare, ofertă dispersată şi cerere concentrată sau invers etc.

Determinările pieţei turistice se referă la următoarele:

- capacitatea pieţei turistice este reprezentată de necesitatea, pe o anumită piaţă, a unuia sau mai multor produse turistice; poate fi calculată după formula:

C=K•N,

unde:

C = reprezintă capacitatea pieţei turistice;

K = capacitatea medie de consum;

N = numărul consumatorilor potenţiali;

- potenţialul pieţei turistice, este reprezentat prin cererea tuturor consumatorilor pentru un anumit produs turistic, în funcţie de veniturile lor, de preţurile şi tarifele practicate pentru acel produs;

- cererea solvabilă pentru un produs turistic, desprinsă din capacitatea pieţei, excluzând acele categorii de consumatori care nu au posibilitatea financiară de a cumpăra produsul (sau produsele) turistic ori nu se manifestă efectiv ca atare (lipsa de timp, incapacitate fizică etc.);

- volumul pieţei produsului turistic cuprinde totalitatea tranzacţiilor încheiate pentru un anumit produs turistic, într-o perioadă de timp dată;

- locul pe piaţă al unui anumit produs turistic se referă la acea parte a volumului pieţei, acoperită prin vânzările refuzate pentru produsul respectiv.

Activitatea turistică, ca şi celelalte ramuri din circuitul economic intern şi internaţional, şi-au constituit în timp şi spaţiu o piaţă proprie. Această piaţă este caracterizată prin influenţa acţiunii unor factori cu manifestare specifică şi determinaţi de natura economică, socială, politică, culturală, geografică şi mai ales, motivaţională, a unei zone teritoriale, cu posibilităţi relativ limitate de cunoaştere aprofundată, fapt ce măreşte, în principiu, riscul pătrunderii ofertanţilor pe anumite pieţe.

În principiu, turismul, ca activitate economică, face parte din categoria produselor abstracte, relativ “invizibile”, a căror definiţie cantitativă şi calitativă nu poate fi făcută decât parţial şi indirect. Din aceste considerente şi abordarea conceptului de “piaţă turistică” a fost asimilată de către specialiştii ce definesc noţiunea de piaţă.

În practică, cererea turistică este permanent confruntată cu oferta turistică (privită ca “totalitatea capacităţilor de producţie puse în acţiune pentru a oferi un anumit produs turistic pe piaţă”), ambele componente contribuind împreună cu alte elemente la constituirea pieţei turistice. Privită în ansamblu dar, şi în, complexitatea (structura), acesteia, piaţa turistică include o multitudine de elemente constitutive, care trebuie luate în considerare următoarele:

• Ofertantul de produse turistice, ce încadrează o mare diversitate de agenţi economici (de la societatea comercială specializată, la agentul economic individual etc.), cu activităţi de transport, alimentaţie, agrement, excursii etc., toate acestea alcătuind, de fapt, “produsul turistic”;

• Cererea de produse turistice, alcătuită din masa largă a consumatorilor, fie interni (locali), fie externi (din afara localităţii, inclusiv turiştii străini);

• Actele normative în vigoare, sub forma celor mai diferite reglementări privind regimul de circulaţie turistică, durata concediului de odihnă, condiţiile de mişcare în teritoriu, transportul în comun etc.;

• Canalele de distribuţie a produselor turistice, care îmbracă o gamă foarte variată de forme;

• Mijloacele de informare necesare “sensibilizării” şi transmiterii la consumator a tuturor produselor turistice oferite de firmele specializate;

• Mijloacele de transport, de la cele mai simple şi tradiţionale, la cele mai complexe şi sofisticate, ocupă un loc de seamă în cadrul pieţei turistice;

• Concurenţa de produse turistice - pusă în evidenţă de totalitatea altor produse turistice pe piaţă, prin intermediul altor societăţi, firme, agenţi economici etc. de turism (din ţară şi străinătate), care apar pe piaţă simultan cu oferta proprie;

• Mediul turistic, care în spaţiul rural se constituie, de asemenea, ca un element de bază al pieţei turistice, fiind alcătuit din totalitatea factorilor de ordin social, economic, cultural şi chiar politic, în care să-şi desfăşoare activitatea agenţii economici sau organizaţiile turistice.

Acţiunea simultană a tuturor elementelor constitutive ale pieţei turistice, implicit agroturistice, corelaţiile de interdependeţă şi intercondiţionare reciprocă ce există între acestea, reprezintă pentru agenţii economici şi toate organizaţiile turistice obiectivul de bază al activităţilor de management şi marketing, concretizate, cu precădere, în elaborarea unor cercetări retrospective şi prospective permanente.

1.2 Rolul studierii pieţei agroturistice în profil teritorial

În condiţiile tranziţiei la economia de piaţă, datorită creşterii complexităţii mediului endogen şi exogen al unităţilor economice, cât şi a importanţei valorificării optime a resurselor materiale şi umane de care dispun acestea, se amplifică necesitatea fundamentării riguroase a deciziilor adoptate de conducerea societăţilor comerciale, a tuturor agenţilor economici.

Preview document

Piața Agroturistică - Pagina 1
Piața Agroturistică - Pagina 2
Piața Agroturistică - Pagina 3
Piața Agroturistică - Pagina 4
Piața Agroturistică - Pagina 5
Piața Agroturistică - Pagina 6
Piața Agroturistică - Pagina 7
Piața Agroturistică - Pagina 8
Piața Agroturistică - Pagina 9
Piața Agroturistică - Pagina 10
Piața Agroturistică - Pagina 11
Piața Agroturistică - Pagina 12
Piața Agroturistică - Pagina 13
Piața Agroturistică - Pagina 14
Piața Agroturistică - Pagina 15
Piața Agroturistică - Pagina 16
Piața Agroturistică - Pagina 17
Piața Agroturistică - Pagina 18
Piața Agroturistică - Pagina 19
Piața Agroturistică - Pagina 20
Piața Agroturistică - Pagina 21
Piața Agroturistică - Pagina 22
Piața Agroturistică - Pagina 23
Piața Agroturistică - Pagina 24
Piața Agroturistică - Pagina 25
Piața Agroturistică - Pagina 26
Piața Agroturistică - Pagina 27
Piața Agroturistică - Pagina 28
Piața Agroturistică - Pagina 29
Piața Agroturistică - Pagina 30
Piața Agroturistică - Pagina 31
Piața Agroturistică - Pagina 32
Piața Agroturistică - Pagina 33
Piața Agroturistică - Pagina 34
Piața Agroturistică - Pagina 35
Piața Agroturistică - Pagina 36
Piața Agroturistică - Pagina 37
Piața Agroturistică - Pagina 38
Piața Agroturistică - Pagina 39
Piața Agroturistică - Pagina 40
Piața Agroturistică - Pagina 41
Piața Agroturistică - Pagina 42
Piața Agroturistică - Pagina 43
Piața Agroturistică - Pagina 44

Conținut arhivă zip

  • Piata Agroturistica.doc

Alții au mai descărcat și

Cercetare de piață privind lactatele - iaurturi

. Piaţa lactatelor, respectiv a iaurturilor 1.Generalitãţi Piaţa lactatelor din România reprezintã un sector în continuã dezvoltare. Conştienti...

Tehnologia Creșterii Cabalinelor

1.Importanta cresterii cabalinelor Munca sau forta de tractiune este principala productie de economica realizata de cabaline in conditii de...

Perceperea calității produselor alimentare de către consumatorii europeni

Consumatorii francezi sunt clasificaţi în patru grupe după atitudinea lor faţă de garanţiile de calitate ale produselor alimentare: o primă grupă...

Ecotehnica cultivării tutunului și hameiului

TIPUL DE SOL DIN REGIUNEA BUCURESTI Soluri de tip hidromorf si brun-roscate Caracteristici : soluri predominant lutoargiloase cu continut...

Lepidoptere

FLUTURELE ALB AL VERZEI - PIERIS BRASSICAE Fluturele alb al verzei este raspandit in majoritatea tarilor din Europa, in Asia (Japonia) si in...

Ecologie - horticultură

DEFINIȚIE Ecologia are ca scop cunoaşterea interacţiunii dintre organisme şi mediul biotic, abiotic sau antropic şi aplicarea acestor legi în...

Te-ar putea interesa și

Turism rural oportunitate și-sau afacere - Pensiunea Turistică Phoenix Simeria

INTRODUCERE În cadrul contemporan actual tot mai mulți oameni doresc sa călatorească și să cunoască locuri și persoane noi. Mulți dintre ei...

Studiu de caz - pensiunea agroturistică Condor, Dulcești, Neamț

Introducere În această lucrare am abordat spaţiul rural în toată complexitatea lui, punând accent pe importanţa dezvoltării spaţiului rural, a...

Marketing Agroturistic

1.1 Marketingul în turism Economia serviciilor, în care se încadreaza si activitatile de turism, constituie un sector productiv, care este...

Amenajare Agro-Turistica

INTRODUCERE Stresul citadin îndeamnă tot mai mult pe locuitorii marilor oraşe să evadeze pentru a regăsi, fie şi pentru câteva zile, frumuseţea şi...

Turism rural - pensiuni din Râșnov

Introducere Practicarea agroturismului s-a extins din ce în ce mai mult în a doua jumătate a secolului al XX-lea, în aproape tot continentul...

Agroturismul

INTRODUCERE Şansa României de a deveni partener activ al Uniunii Europene se regăseşte printre altele şi în potenţialul material şi uman al...

Studiul privind posibilitățile de dezvoltare a agroturismului în zona Gura Râului

Draga calatorule, Daca doresti sa vezi biserici de lemn si tarani în costume traditionale, Daca doresti sa visezi cu ochii deschisi într-o padure...

Studiu Privind Modalități de Valorificare a Județului Hunedoara prin Prisma Turismului Rural și a Agroturismului

INTRODUCERE Motivul pentru care am ales această temă , pentru lucrarea de disertaţie este potențialul turistic bogat al zonei ( relieful , clima ,...

Ai nevoie de altceva?