Organizarea Comuna de Piata a Vinului

Extras din referat Cum descarc?

Organizarea comuna a pietei vinivinicole contine norme privind potentialul productiei de vin,mecanismele pietei,organizarea producatorilor si organismele sectoriale ,practicile si tratamentele oenologice, descrierea, denumirea ,prezentare si protejarea produselor , vinurilor cu denumire controlata si schimburile cu tarile terte.
1.Viticultura in noul context al globalizarii si al Uniunii Europene cu 27 de state membre
Vinul reprezinta pentru agricultorii si consumatorii europenii un produs seminificativ pentru viata cotidiana. Piata mondiala a vinului se caracterizeaza printr-o accentuata globalizare, a carei semnificatie economica esentiala este liberalizarea schimburilor.
Uniunea Europeana ocupa prima pozitie pe piata mondiala a vinului , reprezinta faptul ca detine cca. 45% din totalul zonelor viticole, ccs.68% din productia mondiala si cc.55-60% din consumul total mondial.
Printre membrii U.E. figureaza primii trei producatori mondiali de vin: Italia,Frata si Spania. De la extremitatea sudica si pana in Tara Galilor din nordul UE, viile ocupa cca.3,38mil. Hectare. Extinderea UE spre estul Europei pe baza prevederilor procedurilor europene si aderarea noilor state , avantajeaza industria vinului din aceste state , sprijinul comunitar in privinta modernizarii si a imbunatatiri calitatii vinului creaza mari oportunitatii pe pietele lumii.
Viticultura este o parte vitala a structurii rurale europene. In Franta ,aceast sector detine 14,3% din valoarea totala a productiei agricole, iar in Italia 9,8%. Ungaria este al 12- lea producator, Bulgaria este unul dintre marii furnizorii de vinurii pentru unele state membre, Slovacia si-s sporit substantial exporturile in ultimii ani , iar in Slovenia prognozele sunt similare. Intrarea in vigoare a RundeiUnugusy, in urma acordului GATT din 1995 a eliminat sistemul anterior de preturii minimale la importul de vinurii si a redus tarifele vamale cu 20%, in decurs de 5 ani. Aceste masurii au vaforizat industria vinului din statele membre a UE si statele candidate.
Pe parcursul a 20 de ani a avut loc o puternica globalizare a industriei vinurilor. Aceasta tendinta a devenit evidenta pe la mijlocul anilor 70 , cand au aparut producatori californiei de vinuri. Pana atuncii piata vinurilor avea mai mult un caracter regional. De regula vinurilor producatorilor europenii de renume din Franta, Spania,Italia si Portugalia erau comercializate in Europa sau exportate in America de Nord.
Globalizarea are aspecte pozitive, dar si efecte negative.Pozitiv este faptul ca a determinat cresterea competitiei dintre producatori din diferite regiuni ale globului, si ca urmare, formarea unor preturi competitive pentru vinurile de calitate. Globalizarea a permis de asemenea transferul de tehnologii noi in sectorul vitivinicol. Impactul negativ se resimte insa cu privire la scaderea pretentiilor masei de consumatorii fata de vinurile de calitate in noile tarii consumatoare, cu tendinta de omogenizare a produselor , intensificarea concurentei si reducerea preturilor.
Noile evolutii pe piata mondiala a vinurilor se caracterizeaza prin existenta unui numar foarte mare de producatorii si internationalizarea denumirilor de vinuri produse din soiuri de origine preponderent franceza. Primele plantatii de vin u aparul in California si s-au raspandit si in alte state americane. Au fost aclimatizate soiurile franceze : Merlot,Chardonnay,Sauvignon Blanc, Cabernet Sauvignon, Pinot Noir etc. Productia americana de strugurii si vin s-a dezvoltat in ultimi anii si au trecut din categoria de vinurii ordinare in categoriile medii si chiar superioare.Americanii au modernizat sistemul de control al calitatii si metodele de publicitate a vinului. Din acest punct de vedere europenii au ramas in urma. 
In Statele Unite ale Americii s-au creat marii firme producatoare de vin, unele dintre acestea dispunand si de retele proprii de distributie, deosebit de bine organizate precum : Robert Mondavi Winery, Kendal Jackson Winery ,Sebastiani Vincyards etc.
Marile companii internationale in marea majoritate cu sediul in Franta ,Marea Britanie sau Canada care importa vin in SUA sunt : Pernot Ricard, The Seagram Company, Grand Metropolitan etc. In marea lor majoritate aceste companii sunt specializate in importul vinurilor de calitate din Franta ,Spania si Italia, a sampaniei din Franta si a bauturilor de tip Cognac, Whisky,Scotch, din Franta si Marea Britanie.
In Europa Occidentala pe pita vinului un rol important revine societatilor cooperatiste care integreaza micii producatorii. Exista ,de asemenea, un numar de intreprinderii mici si mai ales mijlocii de tip familial, care cultiva vita-de-vie si prelucreaza strugurii. Acestea fac parte dintr-o piata mai larga ce cuprinde si berea, si bauturile spirtoase.
La mijlocul anilor 80 au aparut producatorii de vinuri din Australia si Noua Zeilanda unde exista conditii climatice similare ca in regiunile din Europa, iar transferurile tehnologice moderne s-au facut cu rapiditate. Producatorii de vinuri din aceste tarii, impreuna cu cei din California, au devenit tot mai competitivi.
La inceputul anilor 90 piata mondiala a fost invadata de vinurii provenite din Argentina, Chile, Africa de Sud, vinurile produse in aceste tarii au atins nivelul de calitate necesar pentru a trece in categoria vinurilor medii, ca urmare a combinarii tehnologiilor franceze de producere a vinurilor cu practicile americane de comercializare.
Productia mondiala de vin variaza intre 260 si 270 milioane de hl anual si a fost in scadere in perioada 2000-2004. Productia de vin a UE. Variaza intre 160 si 170 milioane hl anual.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea Comuna de Piata a Vinului.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!