Consultanta Agricola

Extras din referat Cum descarc?

Consultanta Agricola
Consultanta=transfer cunostinte noi catre fermieri pentru o schimbare de durata a comportamentului si a da incredere in capacitatea de a rezolva problema.
Consultanta Agricola este oferita de serviciul public al MADR-ANCA(Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale-Agentia Nationala de Consultanta Agricola);unitati de cercetare;universitati;firme private de consultant;firme private care comercializeaza imput-uri;fundatii cu preocupari de consultant;organizatii si asociatii ale producatorilor agricoli.
Scopul consultantei este sa ofere solutii pentru problemele fermierilor.
Consultanta urmareste schimbari voluntare prin transfer de informatii,convingere,constientizare,motivare,intelegere din partea fermierilor ca schimbarea este in interesul lor.Consultanta nu este o manipulare a fermierilor in scopuri straine lor ci este constientizarea asupra faptului ca se actioneaza in favoarea intereselor lor.
Folosirea Consultantei in agricultura presupune:
-imposibilitatea fermierilor de a-si rezolva problemele;
-cunoasterea problemei de catre consultant;
-increderea fermierilor in concultant;
-existenta mijloacelor necesare fermierilor pentru aplicarea solutiei;
-cantarirea avantajelor si dezavantajelor
Functiile activitatii de consultanta:
1.Transfer tehnologic C-F (c=consultant;F=fermier)
2.Furnizarea informatiilor?PA sa ia decizii corespunzatoare fermei lui (PA=producatori agricoli)
3.Instruiere profesionala?acumularea cunostintelor?decizii corecte-utilizarea resurselor
-tehnologii noi
-eficienta tehnologiilor existente
-marketing 
4.Implicarea in asigurarea unor servicii. 
Necesitatea organizarii activitatii de consultanta agricola
1.Nivel general scazut al pregatirii profesionale
2.Nevoia reimprospatarii cunostintelor.
3.Receptionarea mesajelor MAPDR-reglementari ,legislatie,subventii
4.Sprijin in rentabilizarea exploatatiilor agricole
5.Utilizarea rezultatelor cercetarii stiintifice.
6.Folosirea eficienta a specialistilor agricoli.
Procesul de comunicare(faze,componente)
Comunicarea este o caracteristica fundamentala a existen Toate functiile manageriale sunt realizate cu ajutorul comunicarii,ca un proces de inelegere intre oameni cu ajutorul transferului de informative.
De aici rezulta cele trei aspecte semnificative ale comunicarii:
- Mesaj: ideea, informatiei care trebuie transmisa receptorului.
-Emitator-Receptor: comunicarea implica prezenta a cel putin doua persoane fara de care nu are sens.
-Cuvant-intelegere: utilizarea cuvintelor astfel incat sa fie inteles de catre participantii la procesul comunicarii.
Procesul de comunicare cuprinde urmatoarele elemente:
1. Emitatorul
2. Mesajul
3. Mijlocul de comunicare
4. Limbajul comunicarii
5. Receptorul
6. Contextul
Emitatorul este initatorul comunicarii,cel care elaboreaza mesajul.El alege mijlocul de comunicare si limbajul astfel incat receptorul sa-i inteleaga mesajul formulat.Emitatorul are dreptul de a alege receptorul cu care dorestesa comunice.
Mesajul reprezinta forma fizica in care emitatorul codifica informatia,poate fi un ordin,o idee, un gand. Mesajul are ca obiectiv informarea, convingerea,impresionarea,amuzarea,obtinerea unei actiuni.
Mijlocul de comunicare sau canalul de comunicare este drumul parcurs de mesaj dinspre emitator spre receptor.
Limbajul de comunicare poate fi:
_ verbal -cu cuvinte,
_ non-verbal prin limbajul corpului, timpului, spatiului, lucrurilor, imbracamintii
_ paraverbal-prin folosirea tonalitaNii,accentuarii,ritmului de vorbire
Receptorul este persoana care primeste mesajul, dar ascultarea mesajului este la fel de importanta ca si transmiterea ei.
Contextul este foarte important pentru ca aceleasi cuvinte vor suna altfel intr-un birou decat pe strada. Orice comunicare are contextul ei.
Fazele procesului de comunicare:
1.Creatia mesajului
2.Codarea:ganduri ,idei-nu se vad,nu se aud,nu se simt?se transpun in simboluri:verbale(cuvinte);vizuale(gesturi);auditive(sunete)
3.Transmiterea:(distorsionarea mesajului)
4.Receptia: depinde de:conditiile inconjuratoare(zgomot,distant,mijloace tehnice),dispozitia si capacitatea receptorului
5.Decodarea:cunoasterea simbolurilor,a semnificatiilor lor
6.Efectul=asimilarea continutului mesajului


Fisiere in arhiva (1):

  • Consultanta Agricola.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!