Cerințe privind asigurarea calității

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Agronomie
Conține 1 fișier: ppt
Pagini : 16 în total
Mărime: 39.97KB (arhivat)
Puncte necesare: 6

Extras din referat

CERINTE PRIVIND ASIGURAREA CALITATII

Definiţia calităţii

În conformitate cu ISO (Organizaţia Internaţională pentru Standardizare)

„calitatea este definită ca un ansamblu de proprietăţi şi caracteristici ale unui produs, respectiv serviciu, care îi conferă acestuia proprietatea de a satisface nevoile exprimate şi implicite”.

Definiţia calităţii

Calitatea este o insusire definita de

consumator, cumpărător, sau orice alt client,

pe baza unui număr de măsurări subiective şi

obiective ale produsului alimentar.

Calitatea - o componenta

de baza in conceptul de

siguranţa alimentare

Componente ale calitatii

- calitatea produsului;

calitatea proceselor;

sistemele de asigurare a calitatii

- managementul calităţii.

Managementul calităţii

Au fost identificate patru etape ale evoluţiei calităţii

(Dale şi Cooper, 1992):

- Inspectarea calităţii;

- Controlul calităţii;

- Asigurarea calităţii;

- Managementul general calităţii.

Managementul calităţii

Inspectarea calităţii (IC).

Este o abordare reactivă.

Are drept scop verificarea şi examinarea produsului final de către inspectorul calitate. Produsul este conform sau neconform cerinţelor standardelor specificate.

Managementul calităţii

Controlul calităţii (CC).

Este o abordare defensivă

Are drept scop controlul calitatii procesului. Informaţia obţinută în rezultatul controlului calităţii este utilizată pentru a identifica şi elimina cauzele ce pot duce la aparitia defectelor.

Managementul calităţii

Asigurarea calităţii (AC).

Este o abordare proactivă.

Are drept scop planificarea calităţii – pentru anticiparea riscurilor care pot apărea şi stabilirea acţiunilor preventive.

De exemplu, cumpărarea materiilor prime numai de la furnizori aprobaţi, care de asemenea implementează scheme de asigurare a calităţii şi efectuează controlul calităţii materiilor prime.

Managementul calităţii

Managementul general al calităţii (TQM).

Este o filozofie a îmbunătăţirii continue a calităţii

Folosirea procedurilor şi mecanismelor de asigurare a calităţii in scopul schimbarii atitudinii, unde calitatea este un component major al valorilor şi conceptelor companiei. In vederea asigurarii sigurantei alimentare

Managementul calităţii

Un program de asigurare a calităţii necesită multiple abilităţi tehnice şi analitice, unde personalul monitorizează continuu mijloacele de producţie utilizate,

Sa asigure respectarea standardelor de referinţă, standarde microbiologice, cerinţe clienţilor şi regulamentelor

Managerul calităţii trebuie să un proces de productie conform , obtinerea de produse conform standardelor si cerintelor si sa fie capabil sa elimine produsele neconforme sau care nu respecta cerintele clientilor.

Politica calităţii şi obiectivele calităţii

Satisfacerea necesităţilor şi cerinţelor clienţilor faţă de calitatea produselor alimentare;

- Stabilirea şi revizuirea scopurilor şi obiectivelor relevante pentru calitatea produselor alimentare, inclusiv siguranţa alimentară;

- Asigurarea cu resurse şi instruiri necesare întru îndeplinirea acestor cerinţe şi scopuri;

- Angajamentul de a îmbunătăţi continuu eficacitatea sistemului de management al calităţii.

Conținut arhivă zip

  • Cerinte Privind Asigurarea Calitatii.ppt

Te-ar putea interesa și

Implementarea și Dezvoltarea unui Management al Calității Performant la Liceul Vitomirești

I. INTRODUCERE Peste tot, în toate ocaziile şi în toate domeniile, se vorbeşte astăzi de calitate. Acestui concept i s-au consacrat mai multe...

Audit Intern - SC Frigorifer SA

INTRODUCERE Realitatile lumii contemporane , dupa o perioada de peste 50 ani de pace , evidentiaza o evolutie dinamica atat din punct de vedere...

Standardele ISO 9000 aplicate la Regia Autonomă de Termoficare Craiova

INTRODUCERE În ultimul timp se constată o tendinţă de expansiune şi monopolizare a comerţului internaţional, care se va amplifica o dată cu...

Implementarea unui sistem de management integrat calitate - siguranță alimentară

INTRODUCERE Calitatea produselor este conferită de sinteza optimă a principalelor proprietăţi (caracteristici), care exprimă gradul de utilitate...

Perfecționarea managementului calității procesului educațional

1. INTRODUCERE Schimbările radicale de ordin politic înfăptuite la sfârşitul secolului XX la nivel internaţional, dispariţia graniţelor, libera...

Conceptul de Audit Public Intern

CONCEPTUL DE AUDIT PUBLIC INTERN IN ROMANIA A.DISPOZITII GENERALE 1. Definitia auditului public intern Auditul public intern reprezinta o...

Standardizarea Produselor și Serviciilor

Argument Primele încercari de standardizare au aparut înca din antichitate, când pentru a serie de produse, din ratiuni productive, comerciale sau...

Monografie Contabilă a Comisiei Naționale pentru Controlul Activităților Nucleare

I. Descrierea organizatiei guvernamentale Comisia Natională pentru Controlul Activitătilor Nucleare 1.1. Scurt istoric În perioada 1955-2008...

Ai nevoie de altceva?