Analiza de Marketing a Vinului

Cuprins referat Cum descarc?

I.Caractere generale ale pietei.
1.1.Scurt istoric;
1.2.Prezentare generala a produsului;
1.3.Destinatii sau utilizari ale produsului;
II.Analiza ofertei
2.1.Prezentarea principalilor jucatori de pe piata:aria teritoriala in interiorul careia isi desfasoara actiunea,principalele produse oferite,marcile si avantajele oferite de acestea consumatorilor;
2.2.Clasificarea concurentilor in functie de pozitia detinuta pe piata avand in vedere indicii precum:cotele de piata si volumul vanzarilor;
III.Analiza cererii
3.1.Identificarea unitatilor de consum;
3.2.Identificarea variabilelor;
IV.Analiza preturilor;
V.Analiza promovarii;
VI.Concluzii;
VII.Bibliografie;


Extras din referat Cum descarc?

CAPITOLUL I: Caractere generale ale pietei.
1.1.Scurt istoric
Originile cultivarii vitei de vie si a productiei de vin dateaza din timpuri stravechi. Se presupune ca primul vin, avand caracteristici foarte diferite in raport cu vinurile actuale, a fost produs in Mesopotamia, acum aproape 5.000 de ani. Numeroasele fresce regasite in mormintele din vechiul Egipt confirma ca egiptenii s-au ocupat de cultura vitei de vie. Grecii si fenicienii au fost promotorii viticulturii si ai consumului de vin in toata regiunea mediteraneana.
Opera lor de raspandire a fost continuata de Romani pana in Burgonia si de-a lungul raului Moselle in Germania.
In Evul mediu, dupa caderea Imperiului Roman, cultura vitei de vie a fost preluata de biserica, care a raspindit-o in toata Europa pana in Anglia.
Secole au trecut, aristocratia europeana s-a unit cu biserica si aceste doua clase sociale si-au insusit toate teritoriile consacrate vitei de vie. anumite regiuni au devenit renumite pentru caliatea ridicata a vinurilor produse.
1.2.Prezentare generala a produsului
Vinul (din latina:vinum ,,vita") este o bautura obtinuta exclusiv prin fermentatia alcoolica totala sau partiala a strugurilor proaspeti, zdrobiti sau nu, sau a mustului de struguri. Vinul este un produs agroalimentar, la care folosirea de arome sau de extracte este interzisa. Singura aromatizare acceptata este cea datorata contactului vinului cu lemnul de stejar al butoaielor in care se pastreaza.
Nu se pot numi ,,vinuri" bauturile obtinute prin fermentatia unor fructe, flori sau din alte ingrediente, de exemplu vin de soc, prin cuvantul vin intelegandu-se intotdeauna vin de struguri.
Productia vinului a inceput in Egiptul Antic, cand egiptenii si-au dat seama ca sucul de struguri se strica repede, dar ca sucul fermentat sau vinul se pastreaza bine. Ei aveau probleme, de asemenea, cu apa de baut, care era impura, si au observat ca daca beau vin nu se imbolnaveau. Mai tarziu, vinul a devenit important pentru biserica Romano-Catolica, intrucat era folosit la oficierea sfintei liturghii. 
Dupa modelul clasificarii stiintifice merceologice, acceptat in mare masura pe plan international, vinul se incadreaza in grupa a-4-a si anume: "Produse gustative: condimente, stimulente, bauturi nealcoolice si alcoolice". Consum de vin este unul moderat, in mod normal in timpul meselor - nu mai mult de 1 -2 pahare pe zi pentru barbati si 1 pahar pe zi pentru femei. In recomandarile recente pentru sanatatea publica, vinul este considerat optional si ar trebui evitat in timpul sarcinii sau atunci cand pune sanatatea individului in pericol.


Fisiere in arhiva (1):

  • Analiza de Marketing a Vinului.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* Prețul este fără TVA.

Hopa sus!