Analiza de Marketing a Vinului

Referat
8/10 (1 vot)
Domeniu: Agronomie
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 16 în total
Cuvinte : 3300
Mărime: 117.23KB (arhivat)
Publicat de: Liana Gheorghiu
Puncte necesare: 7
UNIVERSITATEA DE ŞTIINŢE AGRICOLE ŞI MEDICINĂ VETERINARĂ “ION IONESCU DE LA BRAD IAŞI”

Cuprins

  1. I.Caractere generale ale pieţei.
  2. 1.1.Scurt istoric;
  3. 1.2.Prezentare generală a produsului;
  4. 1.3.Destinaţii sau utilizări ale produsului;
  5. II.Analiza ofertei
  6. 2.1.Prezentarea principalilor jucatori de pe piata:aria teritoriala in interiorul careia isi desfasoara actiunea,principalele produse oferite,marcile si avantajele oferite de acestea consumatorilor;
  7. 2.2.Clasificarea concurentilor in functie de pozitia detinuta pe piata avand in vedere indicii precum:cotele de piata si volumul vanzarilor;
  8. III.Analiza cererii
  9. 3.1.Identificarea unitatilor de consum;
  10. 3.2.Identificarea variabilelor;
  11. IV.Analiza preturilor;
  12. V.Analiza promovarii;
  13. VI.Concluzii;
  14. VII.Bibliografie;

Extras din referat

CAPITOLUL I: Caractere generale ale pietei.

1.1.Scurt istoric

Originile cultivarii vitei de vie si a productiei de vin dateaza din timpuri stravechi. Se presupune ca primul vin, avand caracteristici foarte diferite in raport cu vinurile actuale, a fost produs in Mesopotamia, acum aproape 5.000 de ani. Numeroasele fresce regasite in mormintele din vechiul Egipt confirma ca egiptenii s-au ocupat de cultura vitei de vie. Grecii si fenicienii au fost promotorii viticulturii si ai consumului de vin in toata regiunea mediteraneana.

Opera lor de raspandire a fost continuata de Romani pana in Burgonia si de-a lungul raului Moselle in Germania.

In Evul mediu, dupa caderea Imperiului Roman, cultura vitei de vie a fost preluata de biserica, care a raspindit-o in toata Europa pana in Anglia.

Secole au trecut, aristocratia europeana s-a unit cu biserica si aceste doua clase sociale si-au insusit toate teritoriile consacrate vitei de vie. anumite regiuni au devenit renumite pentru caliatea ridicata a vinurilor produse.

1.2.Prezentare generala a produsului

Vinul (din latina:vinum „vita”) este o bautura obtinuta exclusiv prin fermentatia alcoolică totala sau partiala a strugurilor proaspeti, zdrobiti sau nu, sau a mustului de struguri. Vinul este un produs agroalimentar, la care folosirea de arome sau de extracte este interzisa. Singura aromatizare acceptata este cea datorata contactului vinului cu lemnul de stejar al butoaielor în care se pastreaza.

Nu se pot numi „vinuri” bauturile obţinute prin fermentatia unor fructe, flori sau din alte ingrediente, de exemplu vin de soc, prin cuvantul vin intelegandu-se intotdeauna vin de struguri.

Productia vinului a inceput in Egiptul Antic, cand egiptenii si-au dat seama ca sucul de struguri se strica repede, dar ca sucul fermentat sau vinul se pastreaza bine. Ei aveau probleme, de asemenea, cu apa de baut, care era impura, si au observat ca daca beau vin nu se imbolnaveau. Mai tarziu, vinul a devenit important pentru biserica Romano-Catolica, intrucat era folosit la oficierea sfintei liturghii.

Dupa modelul clasificarii stiintifice merceologice, acceptat in mare masura pe plan international, vinul se incadreaza in grupa a-4-a si anume: “Produse gustative: condimente, stimulente, bauturi nealcoolice si alcoolice”. Consum de vin este unul moderat, in mod normal in timpul meselor – nu mai mult de 1 -2 pahare pe zi pentru barbati si 1 pahar pe zi pentru femei. In recomandarile recente pentru sanatatea publica, vinul este considerat optional si ar trebui evitat in timpul sarcinii sau atunci cand pune sanatatea individului in pericol.

Preview document

Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 1
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 2
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 3
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 4
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 5
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 6
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 7
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 8
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 9
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 10
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 11
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 12
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 13
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 14
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 15
Analiza de Marketing a Vinului - Pagina 16

Conținut arhivă zip

  • Analiza de Marketing a Vinului.docx

Alții au mai descărcat și

Tehnologia Creșterii Cabalinelor

1.Importanta cresterii cabalinelor Munca sau forta de tractiune este principala productie de economica realizata de cabaline in conditii de...

Ecotehnica cultivării tutunului și hameiului

TIPUL DE SOL DIN REGIUNEA BUCURESTI Soluri de tip hidromorf si brun-roscate Caracteristici : soluri predominant lutoargiloase cu continut...

Lepidoptere

FLUTURELE ALB AL VERZEI - PIERIS BRASSICAE Fluturele alb al verzei este raspandit in majoritatea tarilor din Europa, in Asia (Japonia) si in...

Te-ar putea interesa și

Turismul Estival în România 2011

Introducere Turismul este modul prin care o ţara este cunoscută în lume, cu cât mai competenţă este o ţara în domeniul turismului cu atât este mai...

Marketing și Profitabilitate - Obiectiv și Scop în Managementul Bancar

INTRODUCERE Lucrarea are menirea să prezinte principiile de bază ale managementului bancar adecvate momentului prezent dar care în acelaşi timp să...

Lucrare licență piața vinului

CAPITOLUL I Caracteristicile pieţei vinului Vinul – produs agroalimentar Piaţa vinului în ansamblul pieţelor agroalimentare Structura pieţei...

Facilități și Restricții Naționale privind Localizarea și Delocalizarea unor Filiale ale Companiilor Multinaționale

Introducere Contextul actual marcat de intensificarea interacţiunilor între naţiuni, cu implicaţii directe asupra creşterii concurenţei, a...

Analiză culturala a piețelor externe

Introducere Marketingul internațional s-a dezvoltat foarte mult în ultimele decenii. Reprezintă un subiect dezbătut de foarte multe publicații de...

Marketing - Un Nou Produs de Vin

1.1 Scurt istoric Piata vinului este o piata matura afecatata puternic de evolutiile favorabile sau defavorabile determinate de obisnuintele...

Plan de Marketing - SC Krauss SRL

2 PREZENTAREA ŞI ISTORICUL FIRMEI Suntem in Brasov din 2003, pentru ca am ales sa prezentam retetele noastre speciale celor care asteapta calitate...

Analiza comunicării de marketing între două mărci - Vincon și Cotnari

PARTEA 1- Analiza comunicarii de marketing pentru marcile Cotnari si Vincon A. Demersurile comunicationale ale marcii de vin Vincon in perioada...

Ai nevoie de altceva?