Ambalajele sunt materiale care invelesc un produs sau un ansamblu de produse in timpul manipularii, transportului, depozitarii si vanzarii in scopul de a proteja, a conserva si prezenta produsele pana la momentul consumarii si utilizarii lor.
Ambalajul a devenit in ultima perioada unul dintre cele mai importante criterii de achizitionare a unui produs. O buna prezentare a produselor comercializate creeaza o prima imagine, care are un rol esential in decizia de cumparare.
Ambalajul usureaza si scurteaza durata de aprovizionare a consumatorilor, creand posibilitatea de autoservire, de informare a consumatorilor asupra continutului, modului de pastrare si apreciere a produsului, usurand transportul catre consumatori si prezentarea produselor intr-o forma atragatoare.
Considerat de multe ori fara importanta, ambalajul este insa un produs indispensabil tranzactiilor comerciale datorita rolului si functiilor pe care le indeplineste.
Importanta ambalajului este atat de mare, incat acesta poate contribui la succesul sau insuccesul unei afaceri. Specialistii in domeniu spun ca modul in care este prezentat produsul poate contribui in proportie de 20% la succesul acestuia.
Principalele functii pe care ambalajul trebuie sa le indeplineasca sunt:
- functia de conservare si protectie a produselor;
- functia de manipulare, transport, depozitare;
- functia de informare si promovare a produselor.
In ultima perioada de timp au crescut foarte mult preocuparile organismelor guvernamentale si neguvernamentale de a promova utilizarea in masa a ambalajelor ecologice. Ambalajele ecologice au aparut pentru protejarea mediului inconjurator.
Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.