Sistemul fiscal al Germaniei

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 12 în total
Cuvinte : 2761
Mărime: 37.02KB (arhivat)
Publicat de: Raluca Maria C.
Puncte necesare: 6
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Alexandra Rusu

Cuprins

  1. 1. Introducere .3
  2. 2. Impozite in Germania.5
  3. 2.1. Impozitul pe profit.6
  4. 2.2. Impozitul pe veniturile realizate de persoanele fizice.7
  5. 2.3. Impozitarea succesiunilor si a donatiilor.8
  6. 3. Taxa pe valoare adaugata.8
  7. 4. Accizele. 9
  8. 5. Contributii sociale.10
  9. 6. Politica fiscala .11
  10. Bibliogarfie .12

Extras din referat

1. Introducere

Conform dictionarului Larousse, fiscalitatea reprezinta "totalitatea impozitelor si taxelor, a reglementarilor de natura fiscala, precum si a aparatului fiscal, ce vin sa influenteze direct sau indirect activitatea unui agent economic denumit contribuabil". Astazi, in domeniul fiscal, se intalnesc mai multe concepte. Alaturi de fiscalitate este vehiculata notiunea de "fisc" definita ca administratia in sarcina careia revin calculul, perceperea si urmarirea platii impozitelor si taxelor datorate statului de catre contribuabil". De asemenea, este utilizat si termenul "fiscal" care priveste fiscul, care apartine acestuia.

Statul are intreaga libertate si putere de a impune prestatia precum si plata acesteia, cu scopul de a complete finantarea considerând ca persoanele obligate la plata contributiei beneficiaza de anumite avantaje, care pot fi reale sau presupuse.

Din definitie se desprinde faptul ca aceasta este o prelevare:

• Pecuniara, persoanele fizice si juridice efectuand catre stat transferuri de putere de cumparare in schimbul unor servicii publice de interes comunitar sau social;

• Are caracter obligatoriu, pentru ca transferul de valoare este impus de catre stat prin legi tuturor persoanelor fizice si juridice;

• Este la dispozitia statului, intrucât transferul banesc este orientat in vederea furnizarii unor servicii publice comunitare sau sociale;

• Nu are echivalent, deoarece nu exista un raport direct si imediat intre transferul de valoare efectuat siserviciul public furnizat de catre stat, si este posibil ca subiectul platitor sa utilizeze sau nu respectivul serviciu;

• Are caracter definitiv, puterea de cumparare odata transferata nu va mai fi restituita de catre stat;

• Are destinatie precizata, intrucât este mobilizata de stat in vederea furnizarii unor servicii publice denatura comunitara sau sociala;

• Este datorata de persoane fizice sau juridice, deoarece obligatiile de plata cad in sarcina acestora ca beneficiare de servicii publice cu caracter socio-comunitar;

• Cu plata regulata, deoarece colectarea acestora se face de catre stat cu o anumita frecventa stabilita.

In Germania, organizarea bugetara federativa este reglementata printr-un act normativ denumit „Constitutie financiara" in cuprinsul careia problema principala este cea a „repartitiei juste" a fondurilor banesti intre bugetul federal si bugetele landurilor membre ale statului federal german. In scopul repartitiei financiare juste, cheltuielile sunt repartizate in functie de competenta materiala a organelor administrative federale, ale landurilor si locale. Conform acestui criteriu, din bugetul federal sunt finantate integral afacerile externe, caile ferate si fluviale federale, posta, apararea tarii inclusiv protectia frontierelor, autoritatile si instantele federale.

In comun, din bugetul federal si din bugetele landurilor sunt finantate extinderea, functionarea si activitatea stiintifica a institutiilor superioare de invatamant, ca si ameliorarea infrastructurii economice regionale. Din bugetele landurilor si din bugetele locale sunt finantate institutiile de invatamant, sanatate si protectie sociala, unitatile de gospodarie comunala, alte institutii si unitati organizate, care functioneaza pe langa autoritatile publice ale landurilor, orasenesti si comunale.

Reprezentantii Germaniei de Vest sunt unii dintre importantii semnatari ai Tratatului de la Roma in martie 1957, tratat prin care prin care partile contractante (Belgia, Franta, Germania, Italia, Luxemburg si Olanda) au creat intre ele o comunitate economica europeana. Tratatul semnat in 1957 esle un document voluminos care cuprinde 248 de articole si 160 de pagini de anexe si protocoale, in care in cadrul primelor patru articole sunt definite obiectiile Comunitatii Economice Europene si principalele institutii care trebuiau create pentru a se asigura atingerea lor.

Germania este o tara cheie in Uniunea Europeana, care in anul 2000 a generat cel mai mare nivel pentru produsul intern brut, atingand o valoare de 2.040 bilioane euro. Germania reprezinta un model pentru multe alte state comunitare,care preiau anumite elemente sistemul sau fiscal.

In Germania, trasatura dominanta a repartitiei prelevarilor fiscale o constituie impartirea principalelor impozite intre urmatoarele nivele de administrare:

- nivelul central;

- nivelul regional, care este format din 3 regiuni si 8 regiuni care cuprind 28 de departamente sau districte regionale;

- nivelul local, format din districte regionale care cuprind 91 de orase importante si 237 de cantoane, ultimele cuprinzand 8.410 de comune mici.

Scopul repartitiei incasarilor fiscale pe trei niveluri in Germania este reprezentat de obiectivul echilibrarii nivelurilor fiscale si asigurarea unui nivel de trai armonios pe intregul teritoriu german.

Bibliografie

1. L. Ţâţu, C. Şerbănescu, D. Ştefan, D. Cataramă, A. Nica, E. Miricescu, Fiscalitate De la lege la practica, editia a VII-a, Ed. C.H.Beck, Bucuresti 2010;

2. Văcărel Iulian, Finanţe publice, Ed. Didactică şi Pedagogică, Bucureşti Sistemul fiscal din Romania si din tarile Uniunii Europene ;

3. Petre Brezeanu, Finante Europene, Ed. C.H.Beck, Bucuresti 2007;

4. Gica Ghiorghina Negrea,, Fiscalitate Europeana” Editura Tribuna Economica,Bucuresti 2008;

5. www. europa.eu.int

6. www. inforeuropa.ro

7. www. mie.ro

8. www.uniuneaeuropeana.go.ro

Preview document

Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 1
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 2
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 3
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 4
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 5
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 6
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 7
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 8
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 9
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 10
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 11
Sistemul fiscal al Germaniei - Pagina 12

Conținut arhivă zip

  • Sistemul fiscal al Germaniei.docx

Alții au mai descărcat și

Analiza sistemului fiscal al Austriei

Introducere Actualitatea temei se conturează în faptul că impozetele sunt una din cea mai importante parti a vietii economice a unui stat. Rolul...

Identitatea constituțională românească

1. Introducere in problematica identitatii constitutionale nationale Constitutia reprezinta o norma fundamentala in istoria unei natiuni, care...

Mijloace și tehnici de comunicare - Relațiile cu media

furnizeză informații mediei; propun material precum fotografii, casete video, reprezentări grafice a informației asistate de calculator, etc;...

Structura pentru sprijinirea dezvoltării urbane durabile

Având în vedere importanța și compexitatea dimensiunii urbane a politicii de coeziune în perioada 2014-2020 și ținând cont și de experiența...

Drept Civil - curs și tematică pt examen

16.10.2017 Tematica Examenului 1. Norma de drept. Structura. 2. Raportul juridic civil. Structura. 3. Capacitatea juridical a partilor...

Administrație publică

STATUL - reprezintă forma instituționalizată de organizare politică a unei colectivități umane constituite istoric și localizate geografic pe un...

Organizații europene și euroatlantice

Istoria recenta a Europei este strâns legată de eforturile realizate imediat după cel de-al II Război Mondial. În prezent, vorbim de o Uniune...

Finanțe publice

Dreptul finanțelor publice locale = ansamblu unitar de norme juridice care reglementează relații financiare, ca relații sociale, în formă economică...

Te-ar putea interesa și

Reglementări și raportări financiare potrivit IAS-IFRS în România și în Germania

Capitolul 1. Noţiuni privind convergenţa şi normalizarea contabilă 1.1 Procesul de reformă contabilă şi de asimilare a IAS/IFRS în România...

Sistemul Fiscal

Introducere Sistemul fiscal este un atribut obligator al unui stat suveran, care urmăreşte funcţii fiscale şi sociale şi creşterea economică. Mai...

Sistemul fiscal în Germania, Elveția și Austria

Germania aplica un impozit de 15% asupra profitului, plus o taxa locala de 14%; Principalele impozite directe pentru întreprinderi sunt...

Reglementări și raportări financiare potrivit IAS-IFRS în România și în Germania

Capitolul 1. Noţiuni privind convergenţa şi normalizarea contabilă 1.1 Procesul de reformă contabilă şi de asimilare a IAS/IFRS în România...

Sistemul Fiscal al Germaniei

CAP. I. Tendinţe generale privind fiscalitatea în Germania Ponderea în PIB a impozitelor în Germania este peste media UE-27 dar uşor sub cea a...

Comparația Sistemului Fiscal Românesc cu Sistemul Fiscal din Germania

Bugetul tuturor ţărilor, mai mari sau mai mici , dezvoltate sau în curs de dezvoltare, se alimentează, în principal din prelevări obligatorii....

Impozite directe - studiu de caz Republica Federală Germania

INTRODUCERE Bugetul tuturor țărilor, mai mari sau mai mici, dezvoltate sau mai puțin dezvoltate se alimentează, în principal, din prelevări...

Fiscalitatea - analiza comparativă a sistemului fiscal în Marea Britanie, Suedia și Germania

1. Introducere Organizare, conceperea si functionare poate sa conduca la mutatii in viata sociala, economica si politica. Din aceasta cauza,...

Ai nevoie de altceva?