Referate pentru domeniul Administratie Publica

docx

Corespondenta protocolara

Introducere In contextul relatiilor de afaceri printre indatoririle asistentului manager si ale managerului, obligati prin natura functiei lor sa contribuie la stabilirea unor relatii interpersonale, se numara cunoasterea, intelegerea si respectarea unor reguli de protocol, la care se adauga cele de comportament si conduita uzuala. Aplicarea lor corecta in anumite situatii ii va scuti de greseli si gafe. Astazi, cand automatizarea a devenit parte integranta din viata noastra, cand barbatii si femeile au devenit colegi (tot mai multe femei sunt in posturi de decizie), cand multi tineri, oame... vezi detalii

docx

Montesquieu - Separatia puterilor in stat si spiritul legilor

Problema puterilor in stat a existat inca din lumea antica desi ea nu putea fi pusa inca in legatura cu principiul separarii puterilor. Spre exemplu Aristotel in Politica constata existenta in stat a unor organe diferite cu atributii precis determinate precum Adunarea generala, Corpul magistratilor si Corpul judecatoresc. Potrivit acestuia in orice stat sunt trei parti. Aceste trei parti odata bine organizate, statul intreg este bine organizat. Ideea a fost prezenta si in timpul evului mediu, in tezele scolii dreptului natural, in lucrarile lui Grotius, Wolf, Pufendorf, care de asemenea au ... vezi detalii

docx

Reguli privind interpretarea tratatelor internationale

1. Definitia si clasificarea tratatelor Dreptul tratatelor ca ramura a dreptului international reprezinta totalitatea normelor conventionale si cutumiare, ce reglementeaza ordinea de incheiere, actiune si incetare a tratatelor internationale. Aceasta este una dintre cele mai vechi si mai importante ramuri ale dreptului international. Tratatul este cel mai utilizat instrument juridic de reglementare in relatiile internationale contemporane. Tratatul poate fi difinit ca un acord de vointa incheia potrivit normelor de drept internasional, intre subiecte ale acestuia. Principalele izvoare ale d... vezi detalii

docx

Dreptul afacerilor

Intreprinderea individuala este intreprinderea care apartine cetateanului, cu drept de proprietate privata, sau membrilor familiei acestuia, cu drept de proprietate comuna. Din dispozitiile art. 13 alin.(2) si ale art. 14 din Legea cu privire la antreprenoriat si intreprinderi nr. 845/1992 reiese ca intreprinderea individuala este o activitate, metodic organizata, a unui individ care presupune repetitia profesionala a actelor potrivit unei organizari sistematice, bazate pe anumite mijloace materiale. Intreprinzatorul individual se prezinta in raporturile juridice civile ca persoana fizica,... vezi detalii

docx

Faptul juridic

Introducere .2 Faptul juridic 3 1.1.Faptul juridic ... 3 1.2. Faptele juridice involuntare .3 1.3.Faptele juridice voluntare .4 1.4.Faptele voluntare ilicite .4 1.5. Faptele voluntare licite .6 1.6. Studiu de caz 7 Punct de vedere 9 Bibliografie 10 1 Introducere Relatiile sociale devin raporturi juridice prin interventia normei de drept care le reglementeaza. Dar norma de drept prevede doar cazuri generice, ipotetice, impersonale de a se stabili anumite raporturi juridice abstracte. De aceea, pentru a se ajunge la un raport juridic concret este necesara producerea unor fapte de care norma l... vezi detalii

docx

The dialectical organization - An alternative to Bureaucracy

I: Introducere Dezvoltarea timpurie a administratiei publice a fost afectata de factori sociologici. Pentru a distrage atentia de la aspectele mai putin placute ale administratiei in procesul guvernamental, s-a plecat de la premiza ca administratia este solutia majoritatii problemelor. Astfel, in ciuda anumitor impedimente, administratia ramanea cea mai buna alternativa. Oamenii de stiinta si sociologii au inceput sa isi puna intrebari in legatura cu functionarea structurilor administrative, atat in guvernare, cat si in societate. Problema principala pare sa fie modul in care oamenii sunt t... vezi detalii

doc

Drepturile si obligatiile functionarilor publici

Abordand problema drepturilor functionarilor publici trebuie sa subliniem ca, asa cum se sustine in realitatea juridica, nu exista drepturi si obligatii independente unele de altele.Astfel, fiecarui drept ii corespunde o obligatie corelativa si fiecare obligatie naste, la randul sau un drept. Daca institutia publica are dreptul sa ceara de la functionarul sau un comportament profesional si extraprofesional adecvat, in mod similar, functionarul public este indreptatit sa pretinda si sa obtina de la institutia publica in care este incadrat recunoasterea si respectarea drepturilor sale garanta... vezi detalii

docx

Ombudsman-ul European si Responsabilul European pentru Protectia Datelor

I. Ombudsman-ul European Institutia Ombudsmanului a fost infiintata in Suedia, in anul 1809, de catre Parlament care a introdus in noua Constitutie Biroul Ombudsmanului Parlamentar, ca instrument care sa poata permite Parlamentului sa exercite un anumit control asupra exercitiului puterii de catre executiv, prin monitorizarea modului in care autoritatile publice respecta legile. Dar aceasta idee nu era noua in 1809. Monarhul absolut Karl al XII-lea a creat in anul 1713 Biroul Ombudsmanului Suprem al Majestatii Sale. In perioada respectiva, Karl al XII-lea era in Turcia (intr-o zona aflata ... vezi detalii

docx

Metodologia reformei administratiei publice centrale

1. Reformarea administratiei publice central Transformarile din administratia publica initiate inca in anul 1990, avand ca premise modificarile treptate din sistemul politic si economic al societatii moldovenesti, au constituit de la bun inceput o tendinta spre valorile democratice, caracteristice pentru administratia publica europeana. In iunie 2004, Republica Moldova si Uniunea Europeana au semnat Acordul de Asociere, inclusiv Acordul de Liber Schimb Aprofundat si Cuprinzator (DCFTA). Prin semnarea acestor documente, Republica Moldova si-a luat angajamentul sa dezvolte institutii democrat... vezi detalii

docx

Managementul organizational

Abstract: Omul prin natura lui este o fiinta sociala. In epoca moderna, progresul tehnico-stiintific a adus la o stricta specializare a muncii omului, ceea ce-l obliga sa-si desfasoare activitatea in colectiv, sa coopereze cu altii pentru realizarea bunurilor si serviciilor necesare satisfacerii nevoilor lui materiale si spirituale. Activitatea in colectivitati umane organizate presupune indrumare, dirijare, coordonare, organizare si control din partea conducatorului, denumit generic manager, pentru a putea obtine rezultate maxime cu cheltuieli minime. Cuvinte cheie: manager, omul, organiza... vezi detalii

docx

Descentralizarea administratiei publice locale

Introducere Descentralizarea reprezinta transferul de competenta administrativa si financiara de la nivelul administratiei publice centrale la nivelul administratiei publice locale sau catre sectorul privat, necesare pentru satisfacerea intereselor locale. Descentralizarea este un principiu de organizare si conducere a statului intemeiat pe o larga autonomie a organelor locale de conducere a unitatilor administrativ-teritoriale. Conform acestui principiu are loc un transfer limitat al puterii de decizie de la autoritatile publice centrale catre cele locale. Descentralizarea este acel siste... vezi detalii

pptx

Cum construim un plan de comunicare

Distinctia dintre strategie, plan, tablou de comunicare Strategia de comunicare Conceptul de strategie isi are originea in antichitatea greaca, primul care a evidentiat importanta acesteia pentru activitatea unei organizatii, fiind Peter Druker. El consider ca strategia trebuie sa realizeze un echilibru intre gestionarea prezenta a firmei si conceperea activitatii ei viitoare si trebuie sa raspunda la doua intrebari esentiale: ,, In ce consta afacerea ?" si ,,Care ar trebui sa fie obiectivul de activitate al organizatiei ?". Strategia descrie felul in care o organizatie isi urmare... vezi detalii

docx

Statutul primarului in Romania comparativ cu alt stat membru al Uniunii Europene

Un primar (din latina vulgara primarius, insemnand "primul, principalul") este un politician care are rolul de autoritate executiva oficiala din cadrul Consiliului Local al municipalitatii. In lume exista o varietate de legi locale si obiceiuri in ceea ce priveste puterile si responsabilitatile primarului, cat si in privinta metodelor de a ajunge primar. 2. Primarul in Romania 2.1 Dispozitii generale Primarul este o autoritate administrativa executiva, ce reprezinta comuna sau orasul in relatiile sale exterioare, inclusiv cu cetatenii, persoane fizice sau juridice, romane sau stra... vezi detalii

pdf

Drept administrativ

1. Prezentatea starii de fapt si a problemelor de drept ale spetei. Prin hotararea de consiliu local ce constituie obiect al analizei noastre, autoritatea locala cu atributii in materie, respectiv Consiliul local, caci despre el este vorba, dispune aprobarea continuarii prestarii serviciului public de deratizare, dezinsectie si dezinfectie a Municipiului Cluj-Napoca de catre S.C. Coral Impex SRL in temeiul dispozitiilor cuprinse in H.G. nr. 745/2007, pana la preluarea acestuia de catre un nou operator, dar nu mai mult de 90 de zile. Consideram ca sfera contractelor de lucrari publice reprez... vezi detalii

docx

Munca - izvor de sanatate

Tema : ,, Munca - izvor de sanatate " Scopul: Incadrarea in cimpul muncii a persoanelor cu dizabilitati Obiective 1 . Incurajarea persoanelor cu dizabilitati locomotorii in angajare 2. Incadrarea in campul muncii a persoanelor cu dizabilitati 3.Diversificarea surselor financiare pentru incluziunea sociala a persoanelor cu dizabilitati 4. Dezvoltarea si diversificarea serviciilor de informare si documentare Argument Studiile arata ca persoanele cu dizabilitati constientizeaza cat este de greu e sa isi gaseasca un loc de munca, motiv pentru care atunci cand gasesc unul sunt foarte motiva... vezi detalii

Hopa sus!