Organizarea concursului pentru ocuparea unei functii publice

Cuprins referat Cum descarc?

1. Functia publica si functionarul public 3
2. Conditii generale de acces la functia publica 5
3. Concursul de recrutare 6
3.1 Comisii de concurs si de solutionare a contestatiilor 7
3.2 Publicitatea concursului 9
3.3 Dosarul de concurs 9
3.4 Desfasurarea concursului de recrutare 10
3.5 Numirea functionarului public 12
4. Bibliografie 13


Extras din referat Cum descarc?

1. Functia publica si functionarul public
Din doctrina actuala de drept public se poate desprinde ca un veritabil sistem de referinta si reper, conceptia potrivit careia functia publica reprezinta situatia juridica a persoanei fizice investita legal cu atributii in realizarea competentei unei autoritati publice, ce consta in ansamblul drepturilor si obligatiilor ce formeaza continutul juridic complex dintre persoana fizica respectiva si organul care a investit-o.
Potrivit Legea nr. 188 din 8 decembrie 1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata si modificata, functia publica reprezinta "ansamblul atributiilor si responsabilitatilor, stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica de catre administratia publica centrala si locala". Aceasta este definitia pe care legiuitorul roman o da functiei publice, ingloband atat aspecte legate de legalitate, cat si referirea la prerogativele de putere publica. 
Intr-o acceptiune restransa, functia publica desemneaza functia publica executiva, aceasta facand obiectul de cercetare al dreptului administrativ. Si in conceptia altor autori sintagma "functie publica" are doua acceptiuni: una mai larga si alta mai restransa, in functie de natura atributiilor care formeaza continutul functiei exercitata de angajatii diferitelor organe ale administratiei publice, mai exact dupa cum aceste atributii presupun sau nu folosirea autoritatii. 
Notiunea de "functie publica" trebuie analizata atat din prisma raportarii acesteia la conceptul de autoritate publica, incluzandu-i aici pe toti aceia care sunt investiti cu prerogative de putere publica, cat si din prisma raportarii la sfera puterii executive, ea evocand statutul oricarei persoane care exercita prerogativele unei functii sau demnitati in stat, indiferent de tipul investiturii, de organul sau nivelul la care se exercita.
Conceptul de functie publica este utilizat aproape unanim de juristi, cercetatori, magistrati, cat si de conducatori de autoritati publice, fiind generalizat in teoria dreptului atat in Romania, cat si in marea majoritate a tarilor europene. Acest concept al functiei publice a generat o bogata literatura juridica in dreptul romanesc datorita faptului ca fiecare autor il defineste in functie de ramura de drept in care opereaza, cat si al caracterelor specifice institutiilor juridice in cadrul carora este incadrat.
Intr-o definire in sens restrans, functia publica ar fi de natura executiva, intrucat face obiectul de cercetare al dreptului administrativ. Functia, in cadrul administratiei publice, poate fi definita ,,ca un ansamblu de atributii si responsabilitati stabilite in temeiul legii, in scopul realizarii prerogativelor de putere publica de catre administratia publica centrala si locala".
Functionarul public este persoana fizica investita cu o functie publica cu caracter de permanenta in serviciile autoritatii centrale sau locale, ori in institutiile publice care apartin de acestea. 
Dupa nivelul atributiilor titularului functiei publice, functiile publice se impart in trei categorii dupa cum urmeaza :
a) functii publice corespunzatoare categoriei inaltilor functionari publici;
b) functii publice corespunzatoare categoriei functionarilor publici de conducere;
c) functii publice corespunzatoare categoriei functionarilor publici de executie.
Functionarii publici sunt debutanti sau definitivi. Pot fi numite functionari publici debutanti persoanele care au promovat concursul pentru ocuparea unei functii publice de grad profesional debutant. Pot fi numiti functionari publici definitivi: functionarii publici debutanti care au efectuat perioada de stagiu prevazuta de lege si au obtinut rezultat corespunzator la evaluare; persoanele care intra in corpul functionarilor publici prin concurs si care au vechimea in specialitatea studiilor necesare ocuparii functiei publice de minimum 12 luni, 8 luni si, respectiv, 6 luni, in functie de nivelul studiilor absolvite .
Categoria inaltilor functionari publici cuprinde persoanele care sunt numite in una dintre urmatoarele functii publice :
a) secretar general al Guvernului si secretar general adjunct al Guvernului;
b) secretar general din ministere si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
c) prefect;
d) secretar general adjunct din ministere si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale;
e) subprefect;
f) inspector guvernamental.
Categoria functionarilor publici de conducere cuprinde persoanele numite in una dintre urmatoarele functii publice :
a) director general si director general adjunct din aparatul autoritatilor administrative autonome, al ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si in functiile publice specifice asimilate acestora;
b) director si director adjunct din aparatul autoritatilor administrative autonome, al ministerelor si al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si in functiile publice specifice asimilate acestora;
c) secretar al unitatii administrativ-teritoriale;
d) director executiv si director executiv adjunct ai serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor si ale celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale din unitatile administrativ-teritoriale, in cadrul institutiei prefectului, in cadrul aparatului propriu al autoritatilor administratiei publice locale si al institutiilor publice subordonate acestora, precum si in functiile publice specifice asimilate acestora;
e) sef serviciu, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia;
f) sef birou, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia.
Sunt functionari publici de executie din clasa I persoanele numite in urmatoarele functii publice generale: consilier, consilier juridic, auditor, expert, inspector, precum si in functiile publice specifice asimilate acestora.
Sunt functionari publici de executie din clasa a II-a persoanele numite in functia publica generala de referent de specialitate, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia.
Sunt functionari publici de executie din clasa a III-a persoanele numite in functia publica generala de referent, precum si in functiile publice specifice asimilate acesteia .
Functiile publice de executie sunt structurate pe grade profesionale, dupa cum urmeaza :
a) superior, ca nivel maxim;
b) principal;
c) asistent;
d) debutant.


Fisiere in arhiva (1):

  • Organizarea concursului pentru ocuparea unei functii publice.doc

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

- HG nr. 611 din 2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici, republicata cu modificarile si completaprile ulterioare
- Legea 188 din 1999 privind statutul functionarilor publici, republicata cu modificarile si completaprile ulterioare


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!