Marketingul privind colectarea deseurilor in comunitatile mici

Extras din referat Cum descarc?

Lucrarea analizeaza nivelul actual de informare a cetatenilor cu privire la reciclarea corecta a deseurilor. In partea teoretica, am expus definirea conceptului de marketing ecologic si am discutat despre impactul social. Am expus o posibila legatura intre managementul deseurilor si marketingul ecologic, in continuare doresc sa scot in evidenta relevanta unei parti empirice a cercetarii.
Numarul mare de produse si servicii, aparute odata cu cresterea populatiei si urbanizarea masiva incepand cu era industriala, duc la o crestere inevitabila a deseurilor produse. Drept urmare, apare necesitatea unor transformari in modul prin care se face reciclarea.
Pornind de la posibila legatura dintre managementul deseurilor si marketingul ecologic, urmaresc sa aflu nivelul de informare a cetatenilor cu privire la reciclarea corecta a deseurilor. In alta ordine de idei, exista posibilitatea ca felul cum administratia publica implementeaza programele de marketing ecologic pot influenta gradul de informare a populatiei si in consecinta procesul de reciclare sa devina mult mai eficient. Ipoteza este data chiar de titlul acestei lucrari, marketingul privind colectarea deseurilor in comunitatile mici.
Metoda folosita este una cantitativa, iar instrumentul folosit este chestionarul dezvoltat si construit de mine, dupa regulile de rigoare, ajustat la contextul mediului urban din Romania.
Am ales ancheta sociala pentru ca sunt multe cazuri si vreau sa colectez informatii cantitative. Ca modalitate de selectare a cetatenilor am propus, populatia orasului Bistrita, ajungandu-se la un esantion de aproximativ 1067 de persoane. Fiind o metoda de cercetare cantitativa, chestionarul va fi unul structurat, cu intrebari inchise si se va adresa unui esantion selectat aleatoriu, in concluzie esantionarea va fi una simpla si aleatorie, adica probabilistica.
Dupa tiparirea a 1067 de chestionare, acestea vor fi impartite operatoriilor din teren, cu pregatirea lor in prealabil. Chestionarea respondentilor se va face pe tot parcursul zilei, incepand cu orele 9 si pana la orele 19, incercandu-se a surprinde un spectru cat mai larg al populatiei.
Cercetarea v-a dura 5 zile, de luni pana vineri, respondentii vor fi abordati langa pubelele de gunoi, acolo unde respondenti pot sa vada cat mai exact datele problemei.
Pe baza studierii literaturii de specialitate consider ca o rata de raspuns de 50% este adecvata pentru o analiza completa. Chestionarul va fi construit in asa fel, durata parcurgeri lui sa nu dureze mai mult de 10 minute.


Fisiere in arhiva (1):

  • Marketingul privind colectarea deseurilor in comunitatile mici.pdf

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Descarca gratuit aceast referat (0 €)

Completezi numele, prenumele și adresa de email. După aceea primesti prin email link-ul pentru descărcare. Completeaza o adresă de email validă.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.



Hopa sus!