Argument 3 Capitolul I NOTIUNI GENERALE 4 Capitolul II INSTITUTIA PREFECTULUI IN ROMANIA 5 Capitolul III INSTITUTIA PREFECTULUI IN FRANTA 11 CONCLUZII 13 BIBLIOGRAFIE: 14
Argument Alegerea acestei teme, a avut la baza activitatea derulata in domeniul achizitiilor publice, unde principlalele personaje sunt autoritatile contractante si operatorii economici. Autoritatile contractante sunt reprezentate de toate institutiile statului, indiferente de nivelul de competenta, atributii, etc., intre care identificam si Institutia Prefectului, cu aceeasi calitate de autoritate contractanta, avand necesitati ce trebuie satisfacute pentru a putea atinge scopul pentru care a ea exista. Indiferent de statul membru al Uniunii Europene, ca de exemplu in Franta, Institutia Prefectului detine aceeasi calitate de autoritate contractanta. Astfel, ar trebui intelese notiunile de baza, cum ar fi sediul materiei, atributii. Capitolul I NOTIUNI GENERALE 1. Precizari generale. In fiecare stat, exista administratia publica a carei activitate se deruleaza prin forme institutionale constituite intr-un mecanism institutional, ce functioneaza pe baza unor principii ce variaza prin raportare la probleme aduse de presiunile exterioare si de preocuparile proprii. Astfel, sistemul administrativ al statului poate fi definit ca fiind un mecanism de structuri, intitutii si reglememtari corelate prin care se realizeaza administratia publica. Pentru indeplinirea atributiilor conferite de societate in vederea realizarii interesului public, sistemul administrativ este configurat pe un aparat institutional ce se adapteaza conform procesului de dezvoltare a sarcinilor administrative. Acest proces de dezvoltare a sarcinilor administrative apreciem ca este scopul stiintei administrative, stiinta care, potrivit literaturii de specialitate este o stiinta de sinteza, ce inglobeaza informatiile privind concepte, institutii, principii in devenirea lor si in sensul perfectionarii in ansamblu a activitatii administratiei de stat. Sistemul administrativ public este o comunitate inchisa, care-si gaseste in ea insasi principiile de functionare; invers, se poate concepe o administratie deschisa fata de mediu a carei structura organizatorica sa reflecte diversitatea sistemului social . Practica a demonstrat ca sistemul administrativ este in mod necesar permeabil fata de mediu, dar in acelasi timp isi conserva specificitatea care ii garanteaza functionarea. Omogenitatea si eterogenitatea constituie principalii poli intre care oscileaza sistemele administrative. Una din rotitele mecanismului sistemului administrativ o reprezinta Institutia Prefectului, institutie organizata diferit de la un stat la altul. Capitolul II INSTITUTIA PREFECTULUI IN ROMANIA 1. Sediul Materiei Doctrina de specialitate a precizat ca Institutia Prefectului are o veche istorie si o intalnim inca din Roma Antica, fie ca functie publica (de exemplu prefectus urbis), fie ca unitate administrativa (prefectura). In Romania, Institutia Prefectului apare dupa Unirea Principatelor, prin cele doua legi ale lui Cuza - Legea comunala din 1 aprilie 1864 si Legea pentru infiintarea consiliilor judetene din 2 aprilie 1864. In prezent, Institutia Prefectului este reglementata de Constitutie in cadrul Capitolului V, Sectiunea a 2-a, art. 123, precum si de Legea nr. 340/2004 privind prefectul si institutia prefectului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala.
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).