Funcționarii publici de execuție

Referat
7/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 6 în total
Cuvinte : 1093
Mărime: 47.59KB (arhivat)
Publicat de: Giurgea G.
Puncte necesare: 5

Extras din referat

Funcția publică reprezintă ansamblul atribuțiilor și responsabilităților, stabilite conform legii, cu scopul îndeplinirii prerogativelor de putere publică de către administrația publică centrală, administrația publică locală și autoritățile administrative autonome, funcționarul public fiind persoana numită, în condițiile legii , într-o funcție publică.

Statutul funcțonarilor publici prevede exercitarea funcției publice potrivit unor principii legale, precum: principiul legalității, principiul imparțialității și obiectivității, principiul eficienței și eficacității, principiul responsabilității, principiul orientării către cetățean, principiul stabilității în exercitarea funcției publice și a subordonării ierarhice.

În funcție de nivelul atribuțiilor deținătorului de funcție publică, se împart în trei categorii: înalții funcționari publici, funcționari publici de conducere, funcționari publici de execuție.

Funcționarii publici de execuție sunt apți să realizeze într-o manieră rațională și eficientă activitățile de execuție, în respectul legii și implicit al intereselor pe care le urmăresc să le satisfacă, servind prompt cetățenii.

În acest context, au fost abordate o serie de măsuri luate din perspectiva necesității de identifcare a factorilor extra-juridici, care contribuie la optimizarea și eficientizarea activității funcționarilor publici de execuție, având ca bază principiile și regulile științifice.

Ca urmare, stabilitatea funcționarilor este dată de faptul că aceștia își pot păstra gradul, clasa și treapta avute atunci când nu mai deține funcția din motive neimputabile acestuia, A.N.F.P. asigurând încadrarea lor în altă funcție publică, în caz contrar oferindu-le măsuri de protecție socială, conform legii.

Numărul funcționarilor, constituie o altă temă relevantă problematicii funcției și funcționarului public de execuție, potrivit criteriului nivelului atribuțiilor aferente funcției publice, este de 127.635 din numarul total al funcționarilor publici (143.642), fiind clasificați după criteriul nivelului studiilor solicitate pentru ocuparea posturilor:

- 66.444 sunt funcții publice de clasa I studii superioare de lungă durată;

- 4.391 funcții publice de clasa a II- a, studii superioare de scurtă durată

- 56.800 funcții publice de clasa a III-a, studii medii liceale

Pe de o parte, pe măsura înmulțirii și diversificării cerințelor sociale ce impun intervenția statului, ar fi dezirabil să scadă, îndeoseni în perioadele de criză, atunci când principalele măsuri de austeritate se vor lua pe seama reducerii cheltuielilor publice, implicit a diminuării personalului bugetar, pe de altă parte, în perioadele de liniște, în absența turbulențelor economice și financiare, tendința de creștere a numărului de funcționari își poate găsi explicația în fenomenele specifice ale unui anumit stat, precum centralizarea, cea care provoacă reacția opiniei publice.

Practic, creșterea numărului de funcționări este guvernată astfel de o lege în care nu intervine factorul volum de lucru, mai mult de atât creșterea fiind aceeași, indiferent dacă acest volum se va mări, se va reduce sau chiar va dispărea, întrucât munca se va extinde atât cât este necesar pentru a umple tot timpul afectat îndeplinirii ei.

Bibliografie

1. Cezar Corneliu Manda, Elemente de știința administrației, Editura Universul Juridic, București, 2012, pg. 207-213

2. Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici

Preview document

Funcționarii publici de execuție - Pagina 1
Funcționarii publici de execuție - Pagina 2
Funcționarii publici de execuție - Pagina 3
Funcționarii publici de execuție - Pagina 4
Funcționarii publici de execuție - Pagina 5
Funcționarii publici de execuție - Pagina 6

Conținut arhivă zip

  • Functionarii publici de executie.docx

Te-ar putea interesa și

Proiect de practică în Primăria Sectorului 3

PREZENTAREA INSTITUTIEI PUBLICE Prezentarea institutiei,profil,obiect de activitate Baza legala de infiintare Legislatia pe baza careia se...

Proiect GFIP - Primăria Roman

CAPITOLUL 1 Organizarea şi funcţionarea Primăriei Roman 1.1 Scurt istoric Municipiul Roman, atestat documentar din 30 martie 1392, este unul din...

Administrația publică centrală de specialitate - elemente de istorie și contemporaneitate

Capitolul I 1.1 Scurt istoric al administraţiei publice, în România 1.1.1 Apariţia statului român Unul din aspectele cele mai deprimante ale...

Agenția Națională a funcționarilor publici

1. PREZENTAREA AGENTIEI NATIONALE A FUNCTIONARILOR PUBLICI 1.1. Denumirea institutiei publice, profil, obiect de activitate profesionala Agentia...

Managementul Resurselor Umane în Administrația Publică Locală

CAPITOLUL I CADRUL LEGISLATIV SI ORGANIZATORIC 1.1 Administraţia publică. Categorii de resurse umane 1.1.1 Administraţia publică centrală şi...

Formarea și evaluarea funcționarilor publici

CAPITOLUL I - FORMAREA PROFESIONALA - ELEMENT ESENTIAL IN DEZVOLTAREA CARIEREI FUNCTIONARILOR PUBLICI I.1. Aspecte generale Ţinând seama de...

Analiza Gestiunii Resurselor Umane

1.SCURT ISTORIC A MANAGEMENTULUI Formarea individului începe în mediul în care a crescut,continuă la şcoală, apoi la locul de muncă. Comportarea...

Funcționarii publici de execuție

1. Noțiunea de funcționar public Pentru ca serviciile publice să-și realizeze sarcinile pentru care au fost organizate este necesar ca funcțiile...

Ai nevoie de altceva?