Arhitecturi deschise pentru E-guvernare

Previzualizare referat:

Cuprins referat:

a1.GUVERNAREA ELECTRONICA
1.1.Definitiile guvernarii electronice
1.2.Obiectivele guvernarii electronice
1.3.Evolutia sistemelor de guvernare electronica
2.SERVICII ALE GUVERNARII ELECTRONICE
2.1.Guvernarea electronica in Romania
2.2.Guvernarea electronica in Austria
3.CONCLUZII
4.WEBGRAFIE

Extras din referat:

Una dintre cele mai frecvente intrebari referitoare la e-guvernare este "Ce reprezinta de fapt ea?".

Singurul aspect de care suntem cu adevarat siguri este ca e-guvernarea este mai mult decat postarea unor informatii de interes public si crearea unor servicii publice pe o pagina de Internet. Ca terminologie, e-guvernarea sau e-guvernement isi are originea in constructii lexical ca e-mail, e-commerce, e-business care, ca fenomene au precedat aparitia conceptului de guvernare electronica. Guvernarea electronic acopera toate aspectele guvernarii, pana la cel mai adanc nucleu al fiecarei entitati guvernamentale si inevitabil va deveni factor reformator pentru govern si procesul de guvernare.

Guvernarea electronica consta in interactiunea dintre guvern, parlament si alte institutii publice cu cetatenii prin intermediul mijloacelor electronice. Informarea asupra proiectelor de lege aflate in discutie si emiterea de pareri de catre cetateni, plata taxelor de catre contribuabili, completarea unor plangeri si petitii online reprezinta mijloace eficiente puse la dispozitie de catre stat pentru exercitarea drepturilor fundamentale ale cetatenilor.

Asadar sensul implementarii guvernarii electronice este de sus in jos (de la stat la cetatean).

Totodata, putem spune ca reprezinta procesul de reinventie a sectorului public prin digitalizare si noi tehnici de management a informatiei, proces al carui scop final este cresterea gradului de particvipare politica a cetatenilor li eficientizarea aparatului administrativ. Aceasta definitie reuneste de fapt, cele trei trasaturi de baza ale guvernarii electronice:

oFolosirea noilor tehnologii electronice in comunicare email, chat, site-uri Internet) sau paradigma tehnica.

oAplicarea unor noi metode de management a informatiei sau paradigm managerial

oCresterea gradului de participare politica a cetatenilor si cresterea eficientei aparatului administrative sau paradigm functionala.

1.2 Obiectivele guvernarii electronice

Obiectivele guvernarii electronice sunt:

oAsigurarea accesului la informatia oficiala prin intermediul paginilor Web in reteaua Internet

oPrestarea serviciilor publice prin intermediul mijloaceloe electronice pentru cetateni si mediul de afaceri

oSporirea gradului de participare a cetatenilor in procesul de guvernare

oEficientizarea activitatii administratiei publice prin optimizarea utilizarii reusurselor materiale si umane, precum si a timpului prestarii serviciilor.

Folosirea tehnologiilor moderne ale informatiei si comunicatiilor ofera posibilitatea schimbarii calitative a serviciilor oferite de administratia publica cetatenilor si celorlalte entitati participante. Incepand cu eliminarea hartiei si continand cu reducerea timpului de acces la resursele publice, aplicatiile de e-Government castiga increderea cetatenilor si eficientizarea serviciilor publice, contribuind major si la democratizarea societatii in ansamblu.

1.3.Evolutia sistemelor de guvernare electronica

Evolutia sistemelor de e-guvernare a fost rapida cu trecerea de la hartie la baze de date si la proceduri manuale la sisteme informatice mari. Dezvoltarea acestuia a fost determinata in toate tarile si de masuri legislative privind servicii publice ale Administratiei Publice on-line, care au coincis si cu evolutia rapida a utilizarii Internetului.

Necesitatea existentei cadrului legal apare ca urmare a diferentei dintre practicile utilizate de fiecare parte in diferitele momente ale derularii unei operatiuni si ca urmare a diferentei dintre informatiile, perceptiile si asteptarile partilor privind operatiunea. Ca urmare, cadrul legal apare ca un element de referinta general valabil la nivelul unui teritoriu, care impune limitele necesare in interirul carora operatiunile sa se poata incheia, urmarindu-se o cat mai mare rata de finalizare. Cadrul legal asigura impunerea unei minime protectii a partilor implicate si/sau tertilor si standardizari (la nivel national) a practicii, calitatii serviciului/produsului si a altor elemente, care definesc continutul serviciului/produsului

Bibliografie:

1.http://www.danvasilache.info/eGA2.pdf

2.http://www.seap.usv.ro/~dtiliute/master/Guvernare_electronica.pdf

3.http://www.e-guvernare.ro/

4.https://www.aadr.ro/sisteme-operate_0_25.html

5.http://www.digital.austria.gv.at/DocView.axd?CobId=56936

6.http://www.eap.gv.at/index_en.html

Descarcă referat

Pentru a descărca acest document,
trebuie să te autentifici in contul tău.

Structură de fișiere:
  • Arhitecturi deschise pentru E-guvernare.doc
Alte informații:
Tipuri fișiere:
doc
Diacritice:
Da
Nota:
9/10 (1 voturi)
Anul redactarii:
2017
Nr fișiere:
1 fisier
Pagini (total):
13 pagini
Imagini extrase:
13 imagini
Nr cuvinte:
3 290 cuvinte
Nr caractere:
18 473 caractere
Marime:
47.78KB (arhivat)
Publicat de:
Voicu Sirbu
Nivel studiu:
Master
Tip document:
Referat
Domeniu:
Administrație Publică
Tag-uri:
guvernare, mediul virtual, guvernare electronica
Predat:
Facultatea de Litere , Universitatea din Bucuresti din Bucuresti
Materie:
Administrație Publică
An de studiu:
II
Profesorului:
Lect. univ. dr. ing. Mihail Dumtrache
Sus!