Agentii, unitati si organisme europene cu responsabilitati in securizarea frontierelor

Extras din referat Cum descarc?

Abstract: Modelul global de gestionare a frontierelor europene este un instrument important pentru protejarea securitatii interne a statelor membre si, in special, pentru prevenirea si depistarea imigratiei ilegale si a infractiunilor conexe, precum si a altor infractiuni transfrontaliere. Controlul eficient la frontiere ar trebui mentinut in mod constant, iar acesta ar trebui sa acopere toate actiunile ilegale, inclusiv cele care nu au impact asupra sigurantei locale.
Cuvinte cheie: granitele europene, securitatea frontierelor, agentii, organizatii, responsabilitatile
Keywords: European borders, border security, agencies, organizations, responsibilities
Inca de la debutul Pietei comune si a Uniunii Vamale in anii '60 managementul frontierei comune, gestionarea ei integrata, a reprezentat un deziderat pentru a asigura securitatea spatiului de libertate a justitiei si a altor obiective fundamentale. Actiunea de gestionare (management), in comun sau nu, a devenit curand un mijloc de implementare a unei politici menite sa asigure securitatea si apararea comuna, din punct de vedere al securitatii frontierelor. De la integrarea acquis-ului Schengen in cadrul Uniunii Europene prin Tratatul de la Amsterdam din 1997 si ca raspuns la concluziile Consiliului European de la Tampere, Uniunea Europeana a facut o serie de pasi importanti catre gestionarea integrata a frontierelor. 
Cedarea unei mici parti a suveranitatii este un aspect foarte bine cunoscut generat de aderarea la Uniunea Europeana. Intrebarea insa care a aparut in urma infiintarii unei autoritati europene, ceea ce Frontex doreste sa reprezinte, este: sunt statele membre gata sa accepte o agentie supranationala cu rol de autoritate in domeniul frontierelor? Este interesant de observat ca, pe langa autoritatile nationale reponsabile pentru controlul frontierelor, autoritatilor cu rol in procesul de returnare au de asemenea un rol important pentru implementarea unui management integrat la frontiera. 
Daca la nivel national, agentiile care reprezinta autoritatile nationale sunt responsabile pentru realizarea gestionarii integrate, la nivel european, agentiile JAI (Europol, eu-LISA, EASO, FRA, Cepol) sprijina si coordoneaza activitatile statelor membre de gestionare a frontierelor prin utilizarea unor instrumente operationale specifice. Aceste instrumente pot fi utilizate numai pentru a asista autoritatile nationale de frontiera in indeplinirea sarcinilor lor si nu pot, in niciun caz, sa isi asume rolul si responsabilitatile principale ale statelor membre in ceea ce privestegestionarea frontierelor. Am trecut in revista activitatea desfasurata pe plan national, suportul european si ajungem la contextul international: diferite organizatii internationale (de exemplu,ICAO ) sau regionale (de exemplu, OSCE ), precum si organizatii neguvernamentale (de exemplu, IOM ) sunt foarte implicate in domeniul gestionarii integrate a frontierelor. Aceste organizatii ofera asistenta statelor membre si autoritatilor lor de frontiera, autoritatilor vamale si/sau politienesti, inclusiv in activitatile de consolidare a capacitatilor in domeniul lor de competenta.
Controlul frontierelor, garanteaza controale sistematice la frontiera pentru fiecare persoana care intra sau iese din spatiul Schengen. Se refera atat la verificarile la frontiera cat si la supravegherea frontierelor si asigura un nivel adecvat pentru verificarea trecerilor ilegale de frontiera in zonele dintre punctele de trecere a frontierei sau pe cale maritima, prin folosire de documente false sau prin ascundere in interiorul mijlocului de transport. Acest aspect are impact si in zona de prevenire a criminalitatii la nivel national, cu scopul de a detecta tranzitul peste frontiera al oricaror forme de criminalitate. La nivel national, se impune existenta unei strategii care sa adapteze cadrul european specificitatii nationale. Domeniul central alacestei strategiinationale privind frontierele este functionarea IBM , Gestionarea frontierelor ar trebui sa aiba o capacitate de reactie de asa natura incat, daca este necesar, alocarea resurselor sa fie adaptata in consecinta: Rezervele,personalul si echipamentele trebuie sa fie disponibile pentru a reactiona la schimbarile care se produc de-a lungul frontierelor si la punctele de trecere a frontierei. De asemenea, ar trebui elaborate planuri pentru a aborda problema imigratiei ilegale neasteptate pe scara larga. Elementele esentiale ale gestionarii frontierelor sunt verificarea sistematica a tuturor persoanelor care trec frontierele externe si supravegherea eficienta a frontierelor intre punctele de trecere a frontierei. In acest sens, ar trebui luate toate masurile adecvate pentru a proteja securitatea interna si a preveni trecerea ilegala a frontierei, prin orice zona.Fiecare stat membru care arefrontiere externe terestre si/sau maritime ar trebui sa dispuna de un sistem national de supraveghere a frontierelor,alcatuit dintr-o singura structura sau o combinatie de sisteme nationale de supraveghere si monitorizare. Activitatile de supraveghere la fiecare tronson de frontiera externa ar trebui sa corespunda nivelului de riscalocat acestuia(aici ne lovim din noude instrumentul numit analiza de risc).
In anticiparea cresterii fluxurilor de calatori si ca raspuns la preocuparile privind securitatea in ceea ce priveste controlul frontierelor externe ale UE, la 6 aprilie 2016, Comisia a prezentat propuneri revizuite pentru stabilirea unui sistem de intrare / iesire pentru inregistrarea trecerilor frontierei tuturor resortisantilor din afara UE.


Fisiere in arhiva (1):

  • Agentii, unitati si organisme europene cu responsabilitati in securizarea frontierelor.docx

Imagini din acest proiect Cum descarc?

Bibliografie

1. https://www.schengenvisainfo.com
2. https://ec.europa.eu
3. https://de.wikipedia.org 
4. https://www.europol.europa.eu
5.https://www.consilium.europa.eu
6. Regulamentul 767/2008/CE al Parlamentului European si al Consiliului din 9 iulie 2008 privind Sistemul de informatii privind vizele (VIS) si schimbul de date intre statele membre cu privire la vizele de scurtasedere


Promoție: 1+1 gratis

După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site.Vezi detalii.


Descarcă aceast referat cu doar 4 € (1+1 gratis)

Simplu și rapid în doar 2 pași: completezi adresa de email și plătești. După descărcarea primului referat vei primi prin email un alt cod pentru a descărca orice alt referat.

1. Numele, Prenumele si adresa de email:

Pe adresa de email specificata vei primi link-ul de descarcare, nr. comenzii si factura (la plata cu cardul). Daca nu gasesti email-ul, verifica si directoarele spam, junk sau toate mesajele.

2. Alege modalitatea de plata preferata:


* La pretul afisat se adauga 19% TVA, platibil in momentul achitarii abonamentului / incarcarii cartelei.

Hopa sus!