Administrație publică Comuna Zorleni

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 19 în total
Cuvinte : 3273
Mărime: 43.42KB (arhivat)
Publicat de: Simona A.
Puncte necesare: 7
Profesor îndrumător / Prezentat Profesorului: Simona

Cuprins

  1. 1. Date generale privind comuna Zorleni 2
  2. 2. Compartimentul Taxe și Impozite 4
  3. 3.Asistență socială 6
  4. 4. Urbanism 8
  5. 5. Starea civilă 10
  6. 6. Cadastru 12
  7. 7.Regulament de funcționare și organizare a primăriei Zorleni 14
  8. 7. Jurnalul stagiului de practică 17
  9. 8.Concluzie 19

Extras din referat

1. Date generale privind comuna Zorleni

Zorleni este o comună din județul Vaslui, Moldova, România, formată din satele Dealu Mare, Popeni, Simila și Zorleni(reședința). Se află pe DE (drumul European) 581, care face legătura între municipiul Bârlad și Vaslui.

Administrația publică a comunei Zorleni se întemeiază pe principiile descentralizării, autonomiei locale, deconcentrării serviciilor publice, eligibilității autorităților administrației publice locale, legalității și al consultării cetățenilor în soluționarea problemelor locale de interes deosebit.

Autoritățile administrației publice prin care se realizează autonomia locală la nivelul comunei sunt Consiliul Local al comunei Zorleni, ca autoritate deliberativă și primarul comunei Zorleni ca autoritate executivă, aleși conform legii.

Consiliul local și primarul funcționează ca autorități ale administrației publice locale și rezolvă treburile publice din comună în condițiile prevăzute de lege.

Primăria Comunei Zorleni este o structură funcțională, cu activitate permanentă, constituită din primar, viceprimar, secretarul comunei, împreună cu aparatul de specialitate al primarului Comunei Zorleni, a cărei misiune principală este de a aduce la îndeplinire hotărârile consilului local și dispozițiile primarului, soluționând problemele curente ale colectivității locale.

Primarul coordoneză realizarea serviciilor publice de interes local, prestate prin intermediul aparatului de specialitate sau prin intermediul organismelor prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes local.

Aparatul de specialitate îți desfășoară activitatea în baza prevederilor prezentului regulament și în baza prevederilor legale în vigoare.

Structurile organizate colaborează permanent, în vederea îndeplinirii la timp și în mod corespunzător a atribuțiilor ce le revin din legi,decrete, hotărâri, ordin,dispoziții și alte prevederi legale în vigoare precum și a sarcinilor ce le sunt âncredințate de șefii ierarhici superiori.

În funcție de natura atribuțiilor stabilite în componenta sa, personalul din cadrul aparatului de specialitate al primarului are statutul de funcționar public sau personal contractual.

2. Compartimentul Taxe și Impozite

1. Organizează, îndrumă și urmărește: primirea, verificarea, operarea în baza de date și analizează, după fiecare termen de plată, lista debitorilor persoane fizice sau juridice, care înregistrează restanțe la plata impozitelor și taxelor locale.

2. Verifică și avizează restituirea de impozite și taxe

3. Organizează arhivarea și păstrarea dosarelor fiscal și a celorlalte documente la depunerea și încasarea debitelor

4. Emite chitanță fiscal pentru sumele încasate de la contribuabili

5. Încasează de la contribuabili impozitele, taxele, cheltuielile de judecată, despăgubirile și alte creanțece se cuvin bugetului de stat și local

6. Înregistrarea zilnică a debitelor și încasărilor în extrasele de rol

7. Întocmește referate de specialitate învederea elaborării proiectelor de dispoziții ale primarului si hotărâri ale consiliului local, specific compartimentului

8. Participă la ședințele comisiilor de specialitate ale consiliului local, prezentând situațiile cerute de membrii acestora.

9. Înscrierea zilnică a sumelor încasate în borderourile desfățurate pe sumele clasificației bugetare a veniturilor și predarea borderourior respective odată cu depunereasumelor încasate

10. Depunerea numerarului rezultatt din încasările la Trezorărie cu respectarea plafonului de casă și a termenului legal

11. Aplicarea măsurilor de executare silită prevăzute de lege în cazul contribuabililor care nu si-au achitat obligațiile fiscal la termen legal

12. Întocmește note de contestareși procese verbale cu ocazia verificărilor effectuate în teren în scopul încasării impozitelor, taxelor și altor creanțe cuvenite bugetului de stat sau local, definitivează și depune în termen la operator rol dosarele contribuabililor considerați insolvabili în vederea obținerii legale pentru trecerea în evidență specială

13. Identificarea de persoane care excercită clandestine activități producătoare de venit sau care posedă bunuri impozabile, nedeclarate, întocmind note de contestare pe care le posedă operatorul de rol și conducerii unității

14. Participă la ședințe și invetariază pe termen de păstrare, conform Nomenclatorului arhivistic documentele create la nivelul compartimentului

15. Îndeplinește orice alte atribuții rezultate din hotărârile Consiliului Local Zorleni și din dispozițiile primarului.

Preview document

Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 1
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 2
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 3
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 4
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 5
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 6
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 7
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 8
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 9
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 10
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 11
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 12
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 13
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 14
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 15
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 16
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 17
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 18
Administrație publică Comuna Zorleni - Pagina 19

Conținut arhivă zip

  • Administratie publica Comuna Zorleni.docx

Alții au mai descărcat și

Mijloace și tehnici de comunicare - Relațiile cu media

furnizeză informații mediei; propun material precum fotografii, casete video, reprezentări grafice a informației asistate de calculator, etc;...

Structura pentru sprijinirea dezvoltării urbane durabile

Având în vedere importanța și compexitatea dimensiunii urbane a politicii de coeziune în perioada 2014-2020 și ținând cont și de experiența...

Drept Civil - curs și tematică pt examen

16.10.2017 Tematica Examenului 1. Norma de drept. Structura. 2. Raportul juridic civil. Structura. 3. Capacitatea juridical a partilor...

Administrație publică

STATUL - reprezintă forma instituționalizată de organizare politică a unei colectivități umane constituite istoric și localizate geografic pe un...

Organizații europene și euroatlantice

Istoria recenta a Europei este strâns legată de eforturile realizate imediat după cel de-al II Război Mondial. În prezent, vorbim de o Uniune...

Elemente de arhivistică, birotică și documentaristică

INTRODUCERE Arhivistica și informarea documentară (documentaristica) sunt discipline care au ca sferă de cercetare documentele scrise. Activitatea...

Finanțe publice

S 1 APARIȚIA SI EVOLUTIA FINANȚELOR PUBLICE La baza F.P. stau 2 elemente esentiale : STATUL SI BANII a carui evolutie de a lungul istoriei a...

Evoluția conceptului drepturile omului

Drepturile individuale ale cetățenilor și cetățenia europeană sunt consacrate în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, în Tratatul...

Te-ar putea interesa și

Evoluția social-economică a Comunei Zorleni, Județul Vaslui

INTRODUCERE Lucrarea de faţă îşi propune să reliefeze aspecte geografice, economice, istorice, social-politice şi culturale, ce caracterizează cât...

Ai nevoie de altceva?