Capitolul I Administratia Publica traditionala .3 Capitolul II Administrarea publica moderna, eAdministrare ghiseul electronic, eGhiseu, si achizitiile publice electronice, eAchizitii . ..7 2.1 Serviciile administrarii publice electroniceSite-uri si portaluri de servicii publice electronice ..11 2.2 Beneficiarii administrarii publice electronic 13 Capitolul III Identitatea electronica 3.1 Cardul cu cip de identitate. Autentificarea identitatii electronice ...13 3.2 Autentificarea documentelor electronice. Semnatura digital 14 Concluzii .16 Bibliografie
Capitolul I Administratia Publica traditionala Administratia publica este reprezentata ca fiind una dintre cele mai vechi forme de conducere exercitata de stat. Aproape fiecare stat are formele sale specifice de guvernare datorita traditiei si evelutiei inchise in cadrul granitelor. Aceste forme, au in general radacini radacini istorice adanci. Vom intelege prin administrare publica suma activitatilor desfasurate de o administratia publica, aceasta din urma fiind o forma organizatorica infiintata legal de stat si cu statut propriu de functionare. Administrarea publica se materializeaza prin furnizarea serviciilor publice, iar administratia publica se materializeaza, functional vorbind si exprimat la modul cel mai general, printr-un birou si printr-un ghiseu de acces la servicii al publicului, aflate intr-un sediu unde isi desfasoara activitatea un personal de specialitate care executa proceduri proprii, specifice serviciilor furnizate. In Romania sistemul autoritatilor administrative publice este organizat teritorial si poate fi clasificat din doua puncte de vedere: - dupa criteriul teritorial, - dupa criteriul functional. Dupa criteriul teritorial exista trei nivele de organizare: - autoritati centrale, a caror competenta se extinde asupra intregului teritoriu al tarii (guvern, ministere, diverse organe centrale ale administratiei publice); - autoritati teritoriale, a caror competenta se extinde asupra unei parti a teritoriului national (unitatile descentralizate ale ministerelor si ale altor organe centrale); - autoritati locale, a caror competenta se extinde asupra unei unitati administrative teritoriale - judet, oras, comuna (consiliile locale si primariile). Dupa criteriul functional se disting doua tipuri: - autoritati cu competenta generala care executa puterea executiva in orice domeniu (guvernul, consiliile locale si primariile); - autoritati de specialitate care exercita puterea executiva intr-o anumita ramura sau domeniu de activitate (ministerele si organele de specialitate ale administratiei publice subordonate guvernului, sau autonome, si serviciile descentralizate ale acestora). Canalul de acces la un serviciu este calea prin care beneficiarul poate lua legatura cu serviciul la care are nevoie, pentru a formula cereri si pentru a primi rezultate. Canalele de acces traditionale ale unitatilor administrative publice traditionale, fara servicii electronice, sunt prezentarea in persoana la ghiseu, posta, faxul si telefonul utilizat pentru voce, iar informatiile dintre beneficiar si serviciu se afla pe hartie. Canalele de acces la serviciile elctroice sunt canale electronice care nu necesita prezentarea in persoana a beneficiarului la ghiseu, sau dupa caz, micsoreaza numarul vizitelor. Schema functionala a unei unitati administrative publice traditionala In schema de mai sus, ghiseul este locul unde se prezinta beneficiarii, adica cetatenii, reprezentantii societatilor comerciale, ai diverselor organizatii si asociatii, sau ai altor unitati administrative publice, beneficiari ce solicita un serviciu public. Functionarul de la ghiseul G in schema, sau functionarul public ce este dotat cu un calculator aflat la ghiseu, acesta primeste solicitarea si prim legatura cu biroul B, acesta initiaza exercitarea procedurilor interne specifice ce realizeaza serviciul solicitat la ghiseul G, iar, dupa executarea acestora, preia rezultatul destinat beneficiarului si il prezinta acestuia dupa intervalul de timp cerut de executarea procedurilor. Solicitarea de servicii publice de catre beneficiari se face in general in unitatile administratiei publice traditionale, prin prezenta fizica a persoanelor la ghiseu, a persoanelor direct interesate sau a imputernicitilor acestora. O alta metoda este cea a solicitarilor primite prin telefon, prin posta electronic sau prin fax. In momentul in care se primeste solicitarea, se face identificarea beneficiarului solicitat insotita de autentificarea acestei identitati. Solicitarea unui serviciu se face prin formular de hartie specific serviciului solicitat, iar rezultatul se realizeaza tot sub forma unui document de hartie in format specific serviciului.
- https://ec.europa.eu/ - https://www.academia.edu/ - https://eubusinesslaw.wordpress.com/ - Modernizarea si eficientizarea administratiei publice locale, Vasile A. Munteanu, Editura SEDCOM LIBRIS, 2012 - Tehnologii Informationale pentru Administratia Publica, Maria Filip, Catalin Vladut Grama, Daniel Homoceanu, Editura SEDCOM LIBRIS - Administratie Electronica, Ovidiu Stoica, Editura Tritonic
După plată vei primi prin email un cod de download pentru a descărca gratis oricare alt referat de pe site (vezi detalii).