Administrația publică

Referat
8/10 (1 vot)
Conține 1 fișier: docx
Pagini : 38 în total
Cuvinte : 10330
Mărime: 1.95MB (arhivat)
Publicat de: Aurica Zamfir
Puncte necesare: 7

Cuprins

  1. CAPITOLUL I Administrația publică locală
  2. 1.1. Dispozitii generale 4
  3. 1.2. Consiliul local 4
  4. 1.3. Secretarul 8
  5. 1.4. Bunuri și lucruri 9
  6. 1.5. Administrația finanțelor publice 9
  7. 1.6. Prefectul 9
  8. CAPITOLUL II Compartimentele Primariei
  9. CAPITOLUL III Cariera funcționarilor publici 10
  10. 3.1. Dispoziții generale 10
  11. 3.2. Recrutarea funcționarilor publici 11
  12. 3.2.1. Dispoziții comune 11
  13. 3.2.2. Recrutarea înalților funcționari publici 12
  14. 3.2.3. Recrutarea functționarilor Publici de Agenșia Nașională a Funcționarilor Publici 12
  15. 3.2.4.Recrutarea funcționarilor publici de autorități și instituții publice 13
  16. 3.2.5.Recrutarea funcționarilor publice de Institutul Național de Administrație 13
  17. 3.3. Perioada de stagiu 13
  18. 3.3.1.Organizarea perioadei de stagiu 13
  19. 3.3.2. Reguli specifice aplicabile funcționarilor publici debutanți 14
  20. 3.4. Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici. Promovarea și avansarea funcționarilor publici în gradele de salarizare 15
  21. 3.4.1. Evaluarea performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici 15
  22. 3.4.2. Promovarea funcționarilor publici 15
  23. CAPITOLUL IV Aplicarea unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă 16
  24. 4.1. Exercitarea atribuțiilor de stare civilă 16
  25. 4.2. Înregistrarea actelor de stare civilă 17
  26. 4.2.1. Registrele de stare civilă 17
  27. 4.2.2. Înregistrarea actelor de stare civilă 18
  28. 4.2.3 Înregistrea nașterii 18
  29. 4.2.4. Înregistrarea căsătoriei 20
  30. 4.2.5. Înregistrea decesului 20
  31. 4.2.6. Înregistrarea actelor de stare civilă ale cetățenilor români încheiate în străinătate 21
  32. 4.3. Înregistrarea mențiunilor în registrul de stare civilă 22
  33. 4.3.1. Înscrierea recunoașterii sau stabilirii filiației 22
  34. 4.3.2. Înscrierea adopției, a anulării sau a desfacerii adopției 23
  35. 4.3.3.Înscrierea divorțului, anulării ori a încetării căsătoriei 23
  36. 4.3.4.Înscrierea schimbării numelui de familie și/sau a prenumelui pe cale administrativă 24
  37. 4.4. Reconstituirea și întocmirea ulterioară a actelor de stare civilă 24
  38. 4.5. Atribuirea, înscrierea și gestionarea C.N.P. 25
  39. 4.6. Eliberarea certificatului de stare civilă 25
  40. 4.7. Dispoziții finale și tranzitorii 26
  41. Anexa1 .27
  42. Anexa2 28
  43. Anexa3 29
  44. Anexele 4 și 5 .30
  45. Anexele 6 și 7 .31
  46. Anexa 8 ...32
  47. Anexele 24, 25, 26, 27 34
  48. Anexele 28 și 30 .35
  49. Anexele 32, 33, 34 ..36
  50. Anexele 35 și 41 .37
  51. Bibliografie 38

Extras din referat

CAPITOLUL I ADMINISTRAȚIA PUBLICĂ LOCALE

DISPOZIȚII GENERALE

Administrația publică în unitățile administrativ-teritoriale se întemeiază pe principiile autonomiei locale, descentralizării serviciilor locale, eligibilității autorităților administrației publice locale, legalității și consultării cetățenilor în problemele locale de interes public.

Autonomia locală privește organizarea și funcționarea administrției publice locale și reprezintă dreptul și capacitatea efectivă a autorităților administrației publice locale de a rezolva și de a gestiona, în nume propriu și sub responsabilitatea lor, o parte importantă a treburilor publice, în interesul colectivității locale pe care le reprezintă. Prin colectivitate locală se înțelege totalitatea cetățenilor din unitatea administrativ-teritorială (comunele, orașele și județele).

Delimitarea comunelor, orașelor și județelor se stabilește prin lege. Orice modificare a limitelor teritoriale ale acestora se poate efectua numai în temeiul legii și cu consultarea prealabilă a cetățenilor din unitățile administrative-teritoriale respective, prin referendum care se organizează potrivit legii.

Autoritățile administrației publice prin care se realizează autonomia locală în comune și orașe sunt consiliile locale, ca autorități deliberative și primarii, ca autorități executive. Consiliile locale și primarii se aleg în condițiile prevăzute de lege.

În fiecare județ se alege un consiliu județean, ca autoritate a administrației publice, care coordonează activitatea consiliilor locale în vederea realizării serviciilor publice de interes județean. Consiliul județeam alege, din rindul mebrilor săi, pe președinte, pe vicepreședinți si delegația permanentă.

În scopul asigurării autonomiei locale, autoritățile administrației publice din comune, orașe și județe elaborează și aprobă bugetele de venituri și cheltuiei și au dreptul să instituie și să perceapă impozite și taxe locale, în condițiile legii.

CONSILIILE LOCALE

Consiliile comunelor și ale orașelor sunt compuse din consilieri aleși prin vot universal, egal, direct, secret și liber exprimat, în condițiile stabilite de Legea privind alegerile locale.

Numarul membrilor fiecărui consiliu local se stabilește prin ordinul prefectului în funcție de populația comunei sau a orașului, raportată de Comisia Națională pentru Statistică cum urmeaza:

Numărul locuitorilor comunelor sau ai orașului Numărul consilierilor

Până la 3.000 11

Între 3.001 și 5.000 13

Între 5.001 și 7.000 15

Între 7.001 și 10.000 17

Între 10.001 și 20.000 19

Între 20.001 și 50.000 21

Între 50.001 și 100.000 23

Între 100.001 și 200.000 25

Între 200.001 și 400.000 31

Peste 400.000 35

Consiliul local al comunei Ivești din județul Galați este cumpus dintr-un număr de 17 consilieri.

Calitate de consilier este incompatibilă cu:

funcția de prefect și de subprefect;

calitatea de funcționar în aparatul propriu al consiliilor comunale, orășenești și județene respective și al prefecturilor, precum și de conducător al regiei autonome de interes local sau județean și al serviciului public de specialitate al consiliului local sau județean;

funcția de primar;

calitatea de deputat, senator, consilier al Președintelui României sau membru al Guvernului;

Constituirea consiliilor locale se face în termen de 20 de zile de la data alegerilor. Convocarea consilierilor în ședință de constituire se face de prefect. La ședința de constituire participă prefectul sau reprezentantul său. La ședință va fi convocat și primarul, chiar dacă procedura de validare a acestuia nu a fost finalizată. Ședința este legal constituită, dacă participa cel puțin 2⁄3 din numărul consilierilor aleși. În cazul în care nu se poate asigura această majoritate, ședința se va ține, de drept, peste 3 zile, în aceleași condiții. Dacă nici la a doua convocare ședința nu se poate constitui legal se va proceda la o noua convocare, peste alte 3 zile. La noua convocare, ședința va fi legal constituită, daca se asigură prezența majorității consilierilor aleși. Îm situația în care consiliul nu se poate constitui nici la ultima convocare, datorită absenței fără motive temeinice a consilierilor, prefectul va declara vacante locurile consilierilor aleși, care au lipsit nemotivat de la cele 3 convocări anterioare, dacă aceștia nu pot fi înlocuiți cu supleanții de pe listele respective, și se vor organiza alegeri de completare, în termen de 30 zile, în condițiile Legii privind alegerile locale. Ordinul prefectului prin care se declară vacante locurile consilierilor care au lipsit nemotivat poate fi atacat de cei in cauză, la instanța de contencios administrativ, în termen de 5 zile de la comunicare. Hotărârea primei instanțe este definitivă și irevocabilă.

Lucrările ședinței de constituire sunt conduse de cel mai în vârstă consilier, asistat de 2 consilieri dintre cei mai tineri.

Mandatul de consilier încetează înainte de termen, în caz de deces; demisie; incompabilitate; schimbare a domiciliului în altă unitate administrativ-teritorială; lipsă nemotivată de la mai mult de 3 ședințe ordinare consecutive ale consiliului; imposibilitate de a fi exercitat de o perioadă mai mare de 6 luni, în cazul în care s-a constatat, prin hotărârea judecătorească rămasă definitivă, dupua validarea mandatelor, că alegerea s-a făcut prin fraudă electorală sau prin altă încalcare a Legii privind alegerile locale; în caz de condamnare prin hotărâre judecătorească definitivă la o pedeapsa privativă de libertate; în caz de punere sub interdicție pentru debilitate sau alienare mintală ori în cazul pierderii drepturilor electorale. Încetare mandatului de consilier se constată prin hotărârea consiliului local. În caz de demise, consilierul poate reveni asupra acesteia, pana la adoptarea hotarârii.

Atribuțiile consiliului local:

aprobă statutul comunei sau al orașului și regulamentul de funcționare a consiliului

alege, din rândul consilierilor pe viceprimar sau, după caz, pe viceprimari

aprobă studii, prognoze orientative și programe de dezvoltare economico-socială, de organizare și amenajare a tertoriului

aprobă, la propunere primarului, organigrama, numărul de personal din aparatul propriu al consiliului, precum si regulamentul de organizare și funcționare a acestuia

aprobă bugetul local, formarea, administrarea și executarea acestuia, aprobă virările de credite și modul de utilizare a rezevei bugetare; aprobă împrumuturile și contul de încheiere a exercitiului bugetar

stabilește impozite și taxe locale precum și taxe speciale pe timp limitat, în condițiile legii

administrează domeniul public și privat al comunei ori al orașului

înființează instituții și agenți economici de inetres local, hotărăște asupra concesionării sau închirierii de bunuri sau de servicii publice de inters local, precum si asupra participării, cu capital sau cu bunuri, la societăți comerciale pentru realizarea de lucrări și servicii de interes public local, în condițiile legii

numește și eliberează din funcție, în condițiile legii, pe conducătorii agenților economici și ai instituțiilot publice de interes local

urmărește, controlează și analizează activitatea agenților economici și a instituțiilor publice, care se află sub autoritatea sa

instituie norme specifice pentru instituțiile publice și agenții economici de interes local, care se află sub autoritatea sa

organizează servicii publice de gospodărie comunală, transport local, rețele edilitare

aprobă, în condițiile legii, planurile de organizare și de dezvoltare urbanistică a localităților de componența unităților administrativ-teritoriale, precum și de amenajare a teritoriului și măsurile necesare realizării acestora

asigura, in cadrul componențelor sale, condițiile necesare bunei funcționări a instituțiilor de învățământ, sanitare, de cultura, de tineret si sport, potrivit legii

ia masuri pentru creare condițiilor necesare petrecerii timpului liber al cetățenilor și asigură desfășurarea activităților științifice, culturale, artistice, sportive și de agrement

constribuie la realizarea măsurilor de protecție și asistență socială

înființează și asigură funcționarea unor instituții de bine facere de interes local

organizează târguri, piețe, oboare, locuri și parcuri de distracții și asigura buna funcționare a acestora

hotărăște, în condițiile legii, asocierea cu alte autorități ale administrației publice locale sau județene pentru realizarea unor lucrări și servicii de interes public

hotărăște stabilirea legăturilor de colaborare, cooperare și înfrățire cu localități din străinătate

sprijină activitatea cultelor religioase, în codițiile legii

Bibliografie

1. Legea nr 69/1991 - Legea administrației publice locale

2. Hotărârea nr. 1.209 din 14 octombrie 2003 privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici

3. Legea nr 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, cu modificări și completări ulterioare

4. HOTĂRÂRE nr. 64 din 26 ianuarie 2011 a dispozițiilor în materie de stare civilă

5. www.comunaivestiprimar.ro

Preview document

Administrația publică - Pagina 1
Administrația publică - Pagina 2
Administrația publică - Pagina 3
Administrația publică - Pagina 4
Administrația publică - Pagina 5
Administrația publică - Pagina 6
Administrația publică - Pagina 7
Administrația publică - Pagina 8
Administrația publică - Pagina 9
Administrația publică - Pagina 10
Administrația publică - Pagina 11
Administrația publică - Pagina 12
Administrația publică - Pagina 13
Administrația publică - Pagina 14
Administrația publică - Pagina 15
Administrația publică - Pagina 16
Administrația publică - Pagina 17
Administrația publică - Pagina 18
Administrația publică - Pagina 19
Administrația publică - Pagina 20
Administrația publică - Pagina 21
Administrația publică - Pagina 22
Administrația publică - Pagina 23
Administrația publică - Pagina 24
Administrația publică - Pagina 25
Administrația publică - Pagina 26
Administrația publică - Pagina 27
Administrația publică - Pagina 28
Administrația publică - Pagina 29
Administrația publică - Pagina 30
Administrația publică - Pagina 31
Administrația publică - Pagina 32
Administrația publică - Pagina 33
Administrația publică - Pagina 34
Administrația publică - Pagina 35
Administrația publică - Pagina 36
Administrația publică - Pagina 37
Administrația publică - Pagina 38

Conținut arhivă zip

  • Administratia publica.docx

Alții au mai descărcat și

Mijloace și tehnici de comunicare - Relațiile cu media

furnizeză informații mediei; propun material precum fotografii, casete video, reprezentări grafice a informației asistate de calculator, etc;...

Structura pentru sprijinirea dezvoltării urbane durabile

Având în vedere importanța și compexitatea dimensiunii urbane a politicii de coeziune în perioada 2014-2020 și ținând cont și de experiența...

Drept Civil - curs și tematică pt examen

16.10.2017 Tematica Examenului 1. Norma de drept. Structura. 2. Raportul juridic civil. Structura. 3. Capacitatea juridical a partilor...

Administrație publică

STATUL - reprezintă forma instituționalizată de organizare politică a unei colectivități umane constituite istoric și localizate geografic pe un...

Organizații europene și euroatlantice

Istoria recenta a Europei este strâns legată de eforturile realizate imediat după cel de-al II Război Mondial. În prezent, vorbim de o Uniune...

Elemente de arhivistică, birotică și documentaristică

INTRODUCERE Arhivistica și informarea documentară (documentaristica) sunt discipline care au ca sferă de cercetare documentele scrise. Activitatea...

Finanțe publice

S 1 APARIȚIA SI EVOLUTIA FINANȚELOR PUBLICE La baza F.P. stau 2 elemente esentiale : STATUL SI BANII a carui evolutie de a lungul istoriei a...

Evoluția conceptului drepturile omului

Drepturile individuale ale cetățenilor și cetățenia europeană sunt consacrate în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene, în Tratatul...

Te-ar putea interesa și

Bugetele Locale - Instrumente de Realizare și Consolidare a Autonomiei Administrației Publice Locale

CAPITOLUL I ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA SI DESCENTRALIZAREA ADMINISTRATIVA PE BAZA PRINCIPIULUI AUTONOMIEI LOCALE 1.1. CONCEPTUL DE...

Recrutarea și Selecția Personalului din Administrația Publică

1.1. Definirea conceptului de management Managementul resurselor umane este o responsabilitate a tuturor celor care conduc oameni, în calitate de...

Proceduri de achiziții publice în administrația publică

CAP. I. ADMINISTRATIA PUBLICA LOCALA - GENERALITATI I.1. ADMINISTRAŢIA PUBLICĂ Normele dreptului administrativ reglementează raporturile sociale...

Administrația Publică

Consideratii generale asupra fenomenului administrativ Cunoasterea stiintifica a unei anumite materii presupune identificarea notiunilor cu care...

Instrumente Manageriale Specifice Sistemelor Decizionale Locale

INTRODUCERE Democratia nu inseamna numai instituirea alegerilor libere, a dreptului de vot si a libertatii expresiei. Acesti pasi sunt absolut...

Importanța contractului de achiziții publice în administrația publică

CAPITOLUL I SISTEMUL ACHIZITIILOR PUBLICE CONSIDERATII GENERALE 1.1 PRINCIPII IN ACHIZITIILE PUBLICE Sistemul achizitillor publice reprezinta o...

Management strategic în administrația publică

Introducere Administratia publica din Romania s-a vazut confruntata in ultimii ani cu schimbari semnificative in ceea ce priveste cadrul propriu...

Actele de Autoritate cu Caracter Militar

Introducere În mai putin de o generatie, revolutia informationala si introducerea calculatoarelor în aproape fiecare dimensiune a societatii a...

Ai nevoie de altceva?